Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:38:27 GMT

سند تک برگی ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی کاشمر صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۵۰۲۱

سند تک برگی ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی کاشمر صادر شد

مهدی نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام باعث جلوگیری از اقدامات و فعالیتهای زمین خواران در تخریب اراضی و منابع طبیعی شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ علاوه بر اقدامات انجام شده در حوضه آبخیزداری شهرستان، سه هزار هکتار عملیات بیابان زدایی، ۲۵۰ هکتار نهالکاری و مدیریت تاغزارها و حدود ۱۶۰ هکتار جوان سازی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر گفت: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و پروژه‌های استانی برای اجرای طرحهای آبخیزداری و بیابان‌زدایی و حفاظتی و کاداستر اراضی منابع ملی در سال ۹۹ در شهرستان هزینه شده است.

نجفی افزود : ۴۱پلاک فاقد نقشه جی. پی. اس برای صدور اسناد دولتی و صدور سند تک‌برگ به مساحت ۱۲ هزار هکتار تحویل ثبت اسناد شده است.

وی با اشاره به توزیع هشت هزار نهال در شهرستان کاشمر بین متقاضیان در راستای اجرای نهضت سبز ادامه داد: امسال با توجه به استقلال شهرستان کوهسرخ، محدوده استحفاظی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر به ۱۵۰ هزار هکتار کاهش یافته است که ضمن حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از شخم و شیار و تصرف این اراضی اقدامات احیایی و اصلاحی برای آنها انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر گفت:ساخت بند خاکی و سرریز سنگ و ملات آن در حوضه آبخیز کسرینه و بالادست روستای سرحوضک با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال،ترمیم و اصلاح سر ریز شماره یک و ایمن‌سازی سرریز شماره ۲ سیستم پخش سیلاب در حوزه شهری کاشمر با اعتبار ۲ هزار میلیون ریال و اجرای طرح کمربند حفاظتی به طول پنج کیلومتر با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون ریال از جمله اقدامات انجام شده این اداره است.

نجفی افزود: عملیات بیابان‌زدایی و کاشت نهال برای جلوگیری از حرکت ماسه های روان و ریزگردها در ۲۵۰ هکتار از اراضی بیابانی جنوب شهر کاشمر با اعتبار ۶ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال و پروژه مدیریت کنترل هرز آب‌ها در سطح چهار هزار هکتار از اراضی بیابانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

وی ادامه داد: مدیریت جنگلهای دستگاه ۱۶۱ هکتار با اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال و ساماندهی و کنترل چرای دام در مراتع با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال نیز انجام شد.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر منابع طبیعی مهدی نجفی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر منابع طبیعی مهدی نجفی اخبار کنکور میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر