Web Analytics Made Easy - Statcounter

واحد امور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان در راستای پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه مبنی بر تشکیل کمیته رسیدگی به تعهدات ارزی ایفا نشده ، نشستی تخصصی با هدف بررسی شرایط و مشکلات ارزی فعالان اقتصادی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ در این نشست  که با موضوع کمیته رسیدگی به تعهدات ارزی ایفا نشده و با حضور مدیران دستگاههای ذیربط اعم از دادستان عمومی و انقلاب، امور هماهنگی بانک‌ها، سازمان صنعت، معدن، تجارت ،اداره کل بازرسی استان اصفهان و همچنین اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان  برپا شد، مسئولین مربوطه در خصوص موانع و مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی در زمینه رفع تعهد ارزی بحث و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست با حضور، محمد محسنی، معاونت دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، بهنام ابراهیمی، جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان،کریم سلیمی، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت، محمد نورآزادی ، رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، اکبر فروغی فرد، مدیر امور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان، محسن محمد باقری مشاور ارزی اتاق ، علیرضا فولادی، مدیر گروه اقتصادی اداره کل بازرسی استان اصفهان ، مهدی مصور معاونت اجرایی تعزیرات حکومتی استان اصفهان و  همچنین کامران پورجوهری مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد.

در این جلسه مشکلات اصلی پرونده های رفع تعهد ارزی در قالب پنج دسته مطرح شد که مهمترین آنها رسیدگی به موضوع جریمه مابه التفاوت نرخ ارز عنوان شد.

بر اساس پیشنهاد مطرح شده در این نشست، مقرر شد، این کمیته ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شود و مسئولیت بررسی پرونده هایی با موضوعیت  رفع تعهد ارزی را بر عهده داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز اصفهان دلار فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

موضوع تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه یکی از دغدغه‌های بزرگ این روز‌های فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی است. در همین راستا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کنار اتاق اصناف و اتاق تعاون به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور در حال رایزنی با بخش‌های مختلف حاکمیت هستند.

در هفته گذشته اتاق ایران و اتاق تهران دیدار‌هایی با برخی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها داشتند. در نتیجه این دیدار‌ها نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس نظر خود در مورد تعطیلی پنجشنبه را پس گرفتند و اعلام کردند باید در این مورد مجددا بررسی صورت بگیرد. از سوی وزارت امور خارجه از موافقت خود در مورد تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه سخن گفته است.

اواخر هفته گذشته محمد اسماعیل صادقی، معاون اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: وزارت امور خارجه با تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی، تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده و در این رابطه با نظر بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی همسو است.

صادقی با بیان اینکه اضافه شدن روز‌های پنج‌شنبه به ایام تعطیلی پایان هفته کشور، برای بخش اقتصاد و تجارت کشور زیان به همراه خواهد داشت و عاملی بازدارنده برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد که وزارت امور خارجه، تعطیلی جمعه و شنبه را به دولت پیشنهاد داده‌است.

بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران نیز در این دیدار با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با تعطیلی پنج‌شنبه اعلام کرد: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی مخالف تعطیلی پنجشنبه هستند.

او تاکید کرد که نظر اتاق بازرگانی، تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه است چرا که نزدیکی و تطابق روز‌های کاری بخش‌های اقتصادی ایران با جهان برای حفظ تعاملات و همکاری‌ها، ضروری است. وی یادآور شد که تعطیلی پنجشنبه و جمعه در ایران، فاصله زمانی تعاملات اقتصادی و مالی ایران با دیگر کشور‌ها را به چهار روز افزایش می‌دهد و این اتفاق در عین حال، آسیب جدی به بخش ترانزیت و حمل‌و‌نقل کشور وارد می‌کند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه