Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@21:26:34 GMT

ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی تا پایان تعطیلات ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۵۴۳۵

آفتاب‌‌نیوز :

ایرج حریرچی در ارتباط تصویری با استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما افزود: نظر به این که در اردیبهشت سال جاری بیش از ۱۵ روز مرگ و میر ۵۰ نفر و ۳۵ نفر در یک روز را تجربه کردیم، ولی در تعطیلات عید فطر و ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه با افزایش ۶۰۰ درصدی میزان مرگ و میر در ۱۸ تیر به ۲۱۰ نفر رسید و سپس مرگ و میر ۲۲۰ و چند تایی تجربه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در شهریور ماه سال جاری مرگ و میر ۱۰۱، ۱۱۰ و ۱۲۰ نفر را برای چندین روز متوالی تجربه کردیم با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام مسافرت‌هایی که در شهریور ماه صورت گرفت در اواخر مهر؛ اثرات تحرک مردم را در مورد رعایت پروتکل‌ها شاهد بودیم؛ با افزایش ۴۰۰ درصدی مرگ و میر شاهد مرگ و میر ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفری بودیم قطعاً در سفر‌های نوروزی که پیش رو داریم و برودت هوایی که در کشور وجود دارد هر گونه سفر موجب افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر خواهد بود و مردم توجه داشته باشند مجوز‌هایی که برای مسافرت و نقل و انتقال مردم صادر می‌شود مانند اینست که فردی می‌گوید من دلم می‌خواهد آب آلوده بخورم، پس ما به او می‌گوییم حداقل روزی یک لیوان بخور، ما نمی‌توانیم مردم را مجبور به کاری کنیم؛ اگر فردی می‌خواهد مبتلا شود و تحت خطر قرار گیرد ما نمی‌توانیم جلوی او را بگیریم.

آقای حریرچی افزود: سفر موجب افزایش تردد و تجمع می‌شود؛ وقتی یک خانواده قصد سفر می‌کنند و به یک واحد ۷۰ متری می‌روند، در این واحد ۷۰ متری حدوداً ۲۰۰ مترمکعب هوا وجود دارد، ولی وقتی این خانواده در یک ماشین با حجم ۴ مترمکعب می‌نشینند احتمال ابتلا بالا می‌رود، حال اگر احتمال ابتلا یک در هزار باشد در نتیجه هر ۲۵۰ خودرو با چهار سرنشین احتمال ابتلا را یک واحد افزایش می‌دهد.

او در خصوص استفاده از ماسک گفت: معمولاً وقتی خانواده‌ها در یک خودرو قرار می‌گیرند از ماسک استفاده نمی‌کنند در حالی که ماسک اثر قابل توجهی به جلوگیری از ابتلا دارد باید در نظر داشت که کمتر از ۱۰ درصد سفر‌های مردم به هتل‌ها و مقاصد از پیش تعیین شده می‌باشد؛ بیش از ۹۰ درصد مسافرت‌ها به خانه‌های دوستان، فامیل و یا خانه‌های شخصی افراد می‌باشد؛ در مورد این سفر‌ها هیچ گونه کنترلی قابل اعمال نیست، ما زیرساخت‌ها را حاضر می‌کنیم، ولی رعایت با مردم است.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: ما از اواخر خرداد و اوایل تیر واکسیناسیون وسیع واکسن تولید داخل را اعمال می‌کنیم اگر مردم چند ماهی مراودات اجتماعی خود را به تأخیر بیندازند می‌توانیم با واکسیناسیون سریع به شرایط قابل قبول برگردیم. امسال با ویروس ووهان چینی مواجه بودیم، اما امسال با ویروس انگلیسی مواجه هستیم که قدرت سرایت بالاتر و میزان مرگ و میر بیشتری دارد.

او افزود: شنبه صبح وضع رنگ بندی شهر‌ها و استان‌های کشور اعلام می‌شود؛ شهر‌هایی که قرمز و نارنجی معرفی شوند تا پایان تعطیلات قرمز و نارنجی باقی می‌مانند و تردد به آن‌ها ممنوع خواهد بود، ضمناً در دو هفته آینده چنانچه شهر‌هایی وضع قرمز و نارنجی پیدا کنند معرفی خواهند شد تا مردم از تردد به آن‌ها خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا تعطیلات نوروز قرمز و نارنجی مرگ و میر شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوسیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسائل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفتگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفتگو هستیم، بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می‌کند، زیرسوال رفته است، ما، اما بر این بیانیه تاکید داریم.

وی همچنین تاکید کرد: آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدار‌هایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می‌شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • به احترام دیوید مویس، ورود مدیر فنی وست هم به باشگاه ممنوع شد
  • «مصلحت» و «استشهادی برای خدا» سینمایی‌های سیما در تعطیلات پایان هفته
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | هشدار برای آبگرفتگی تهران صادر شد
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند