Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:31:51 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری هفته‌ گذشته اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۵۷۹۰

مهم‌ترین رویدادهای خبری هفته‌ گذشته اصفهان

شهروندان چهارمحال و بختیاری به اصفهان سفر نکنند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: شهروندان چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی به اصفهان سفر نکنند.

حجت الله غلامی در حاشیه شصت و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: در این جلسه اعلام شد استان چهارمحال و بختیاری هم وضعیت مشابه استان خوزستان را پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از این رو محدودیتی که برای خوزستان اعمال کردیم در زمان حاضر برای استان چهارمحال و بختیاری به ویژه در مبادی منتهی به این استان در اصفهان اعمال می‌کنیم.

۷۵۰۰ نفر از کادر درمان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان، بهداشت و اورژانس استان از بیست و یکم بهمن تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رضا فدایی افزود: واکسیناسیون علیه کرونا از بیست و یکم بهمن در اصفهان آغاز شد و تاکنون به حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان بیمارستان‌ها و کارکنان مراکز بهداشت و اورژانس که در ارتباط با بیماران کووید ۱۹ هستند، تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست حدود۷۵۰ و در مرحله دوم حدود ۶ هزار و ۷۰۰ دوز(Dose) واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل شد، اظهار داشت: کار واکسیناسیون مرحله دوم تا فردا پایان می‌یابد.

برخی قوانین صنعت چاپ نیازمند اصلاح و بازنگری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: برخی قوانین صنعت چاپ نیازمند اصلاح، بازنگری و رفع نواقص است تا فعالان این حوزه بتوانند بهتر و موثرتر به وظایف خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی در آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ اصفهان اظهار داشت:فعالان این صنعت با مشکلات و مسائلی مواجهند که بعضی از آنها نیازمند اصلاح قوانین و در مورد بعضی از آنها باید قانون جدیدی تدوین شود.

وی با بیان اینکه این صنعت جزو پنج صنعت مادر دنیاست که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد ادامه داد: احصای مسائل را به اتحادیه صنعت چاپ پیشنهاد دادیم که مسائل و مشکلات خود در زمینه ایجاد و اصلاح قانون را جمع بندی کنند تا بتوانیم در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس مطرح کنیم.

امکان افزایش ۲۰ درصدی صندوق‌های رای در اصفهان وجود دارد

فرماندار اصفهان گفت: با توجه به شرایط کرونایی، احتمال افزایش ۲۰ درصدی شعبه‌های اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد.

حسین سیستانی در یک نشست خبری در باره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: در انتخابات گذشته، یک‌هزار شعبه اخذ رای در استان اصفهان فعال بود اما امسال برای جلوگیری از ازدحام و تجمع مردم، ممکن است این تعداد ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته، امکان برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در کلانشهر اصفهان وجود دارد.

طرح جامع پدافند غیرعامل اصفهان رونمایی شد

طرح جامع پدافند غیرعامل اصفهان روز یکشنبه با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، عباس رضایی استاندار و شماری از مسوولان در پالایشگاه استان رونمایی شد.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در آیین رونمایی این طرح در جمع خبرنگاران افزود: براساس سیاست‌های دفاعی کشور، شناسایی تهدیدها، نقاط ضعف و آسیب پذیری‌های نقاط پرخطر و ریسک جز اولویت‌های پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: تهیه طرح‌های جامع پدافند غیرعامل برای تمامی استان‌ها پیش بینی شد و در مشارکت با استانداران و سازمان پدافند غیرعامل از ۲ سال گذشته آغاز و تا انتهای امسال بخش عمده طرح‌ها به اتمام خواهد رسید.

معاون وزیر کشور: مشکلات واحدهای تولیدی اصفهان بررسی می‌شود

معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مواجهه با مشکلات در این استان که به نوعی از چرخه تولید خارج شدند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بابک دین پرست در حاشیه بازدید از شرکت ماشین سازی در شهرک صنعتی جی در جمع خبرنگاران افزود: در این سفر واحدهای تملک شده  توسط بانک ها و دارای پرونده قضایی و ورشکسته و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و تعطیلی ناشی از سوء مدیریت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با هماهنگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و قوه قضاییه موافقت شد تا تیم مشترکی بین ستاد تسهیل، استانداری‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه برای رسیدگی به حل مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شود.

منطقه تجاری‌سازی و نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد می‌شود

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان از طراحی منطقه تجاری سازی و نوآوری در این مجموعه خبر داد و گفت: این منطقه با هدف مدل‌سازی و توسعه فناوری در زمینی به وسعت ۷۵ هکتار ایجاد می‌شود.

سید مهدی ابطحی در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید وارد کار و فعالیت در این منطقه شود، افزود: منطقه مذکور نیاز به حمایت و شناخت کافی برای توسعه فناوری دارد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانایی های دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: شرایط این مجموعه پیش رونده و پویاست و نگاه حمایتی به آن به عنوان مجموعه مولد در بخش اقتصاد دانش بنیان و تاثیرگذار در عرصه ملی و بین المللی، ضروری می باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی: امنیت زیرساخت‌های توسعه ارتباطی ضروریست

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به نقش ارتباطات و اطلاعات در توسعه فناوری‌ گفت: امنیت زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی توسعه، یک ضرورت و اولویت منحصر به فرد است.

سیدابوالحسن فیروزآبادی در "مانور ارزیابی مدیریت پایداری جریان گاز" در منطقه ۲ عملیات انتقال گاز اصفهان تصریح کرد: فناوری امروز نتیجه تجربه چند هزار ساله بشر است که باید در جهت منافع مشروع انسان‌ها بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه توسعه باید مبتنی بر فضای مجازی باشد، ادامه داد: توسعه نظام‌های ارتباطی و اطلاعاتی نیازمند زیرساختی به نام امنیت است که لازمه هر فعالیت و حرکتی محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه: ضریب ایمنی و اعتبار راه‌های اصفهان افزایش می‌یابد

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سال آینده ضریب ایمنی و تامین اعتبارات راه های اصفهان بخاطر اهمیت آن در کشور افرایش خواهد یافت.

داریوش امانی در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری اظهارداشت: جو حاکم بر تحریم ها و محدودیت های قیر از یک طرف و همه گیری کرونا از سوی دیگر باعث شد سال بسیار سختی را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: تعاملی با مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که اعتبارات خوبی را برای زیرساخت های راه های روستایی و تامین قیر رقم خواهد زد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پدافند غیر عامل ویروس کرونا اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پدافند غیر عامل ویروس کرونا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پدافند غیر عامل ویروس کرونا اصفهان اخبار کنکور دانشگاه صنعتی اصفهان چهارمحال و بختیاری پدافند غیرعامل استان اصفهان اصفهان گفت صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند

آلمان، یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که قصد دارد با ارسال سامانه راداری پیشرفته بیشتری به اوکراین، سیستم پدافند هوایی آن را تقویت کند، این در حالی است که ناظران بین‌المللی و برخی سیاستمداران اروپایی نسبت به مداخله هرچه بیشتر نظامی کشورهای ناتو در این جنگ ابراز نگرانی کرده و نسبت به آن بشدت هشدار می‌دهند.

به گزارش ایرنا از تارنمای هفته نامه نیوزویک، آلمان برای تقویت توانایی پدافند هوایی اوکراین که با حملات مکرر موشکی و پهپادی روسیه مواجه است، سامانه (هشدار) راداری «‌TRML-۴D‌» را به آن کشور ارسال می‌کند.

بنابراین گزارش، مدیرعامل شرکت آلمانی «‌هِنزهلدت» (HENSOLDT) دراین باره به نیوزویک گفت که قرار است این شرکت تا پایان سال جاری میلادی برای تقویت سامانه پدافند هوایی اوکراین بعنوان بخشی از کمک های ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۰۷ میلیون دلاری) برلین به کی یف، شش دستگاه رادار TRML-۴D به آن کشور ارسال کند.

وی گفت که این رادارها توانایی شناسایی و رهگیری پهپادها، موشک ها و هواپیماهایی که در سطح پایین پرواز می کنند از جمله بالگردها را تا شعاع ۱۶۰ مایلی را دارند.

نیوزویک در ادامه افزود: بنابر آمارهای دولتی، آلمان تاکنون هشت دستگاه از این نوع رادارها را به اوکراین ارسال کرده و علاوه بر آن یک دستگاه دیگر نیز در مورخ ۲۹ آوریل در قالب بخشی از کمک های نظامی برلین به کی‌یف فرستاده است، این درحالی است که دولت این کشور اعلام کرده که به زودی سامانه پدافند هوایی پاتریوت دیگری را به اوکراین خواهد فرستاد.
طبق این گزارش، اولاف شولتز صدر اعظم آلمان با وجود کمک های کشورش به اوکراین از دادن موشک های تاروس به این کشور خودداری می کند این درحالی است که دولت اوکراین به شدت نیازمند آنها است. شولتس معتقد است که تحویل تاروس به اوکراین موجب می شود کشورش به نوعی بیشتر درگیر این جنگ شود.
سامانه راداری آلمانی TRML-۴D که یک سامانه هشدار پدافندی هوایی است قادر است هر شئی پرنده‌ای از کف (صفر) تا ارتفاع ۴۰ کیلومتری را در میدان دیدی به شعاع ۴۰ تا ۲۵۰ کیلومتر شناسایی و رهگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای اوکراین : ۱۵ پهپاد «شاهد» ساخت ایران را منهدم کردیم سرنگونی 4 جنگنده اوکراینی توسط روسیه اوکراین : ۱۵ پهپاد « شاهد » ساخت ایران را منهدم کردیم

دیگر خبرها

  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • انتخاب داور بازی به دور از شبهه و حاشیه باشد
  • تساوی بی اثر گل گهر و شمس‌آذر/خبری از گل نبود
  • گزارش تصویری | نشست خبری هفته بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نایب‌قهرمانی
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نائب‌قهرمانی
  • خبری از علی کریمی و حسینی نیست(عکس)