Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای سیاسی حزب اسلامی کار، برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را یک مزیت دانست و آن را موثر در کاهش هزینه‌های انتخاباتی عنوان کرد.

محسن سرخو، عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، پیرامون اهمیت انتخابات شوراهای شهر و برگزاری همزمان آن با انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به‌جهات مختلف از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات ریاست جمهوری که تقریباً مهم‌ترین انتخابات کشور است و در جای خودش محفوظ است. شوراها نیز به ‌علت تصمیم‌گیری در امور شهری و شهرداری‌ها از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند.

رئیس شورای سیاسی حزب اسلامی کار در ادامه با اشاره به کاهش هزینه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین مزیت برگزاری همزمان این دو انتخابات گفت: انتخابات شوراهای شهر یکی از نمونه‌های عینی و قابل توجه مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت و فعالیت‌های شهر و محله‌های آن است. یکی از مزایای برگزاری مشترک انتخابات شوراهای شهر با ریاست جمهوری، کاهش مربوط به هزینه‌ها است. بالاخره در هر انتخاباتی که برگزار می‌کنیم یک‌سری هزینه‌ها به آن مرتبط است که فرمانداری‌ها و وزارت کشور متحمل آن‌ها می‌شوند. وقتی این انتخابات یکی می‌شود؛ چه برای حضور مردم و چه برای تعطیل کردن اماکنی که از آن‌ها به عنوان حوزه اخذ وشمارش رأی استفاده می‌شود و یا افرادی که درگیر این روند می‌شوند با توجه به این‌که بیشتر این افراد نیز به طور خاص برای انتخابات شوراها استخدام نشده‌اند، صرفه‌جویی در هزینه ها و وقت نیروها اتفاق می‌افتد. به همین دلیل به نظر تصمیم درستی بوده است که چهار انتخابات به صورت دو به دو و مشترک برگزار شود.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب درپایان درباره هم‌پوشانی انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می‌توانند به همدیگر کمک بکنند. یعنی کسانی که ‌می‌آیند و به شوراهای شهر رأی می‌دهند، یک نگاهشان به کاندیدهای ریاست جمهوریشان هم است و بالعکس کسانی که برای رأی دادن به کاندید ریاست جمهوری به حوزه اخذ رأی می‌آیند نگاهی به نامزدهای شوراهای شهر نیز دارند. به همین جهت این دو انتخابات همدیگر را پوشش می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرخو شورای شهر انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراها شوراهای شهر هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

کد خبر 6092818 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی