Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دایر بیک آرون بیکوف» روزنامه نگار قرقیز ضمن اشاره به اقدامات برخی از کشورهای خارجی، از مداخله سفیر آمریکا در امور داخلی قرقیزستان اظهار نگرانی کرده است.

در مطلب وی که نشریه «گزیت تر» چاپ «بیشکک» منتشر کرده، آمده است: با توجه به دخالت‌های سفیر آمریکا در امور داخلی باید وی را در کمیته امنیت ملی، دادستانی یا وزارت کشور استخدام کنیم!

هیچ سفارتی در امور داخلی ما دخالت نمی‌کند و موازین اخلاقی که در روابط بین الملل لحاظ شده نیز اجازه مداخله را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سفیر آمریکا به طور دائم فعالیت نهادهای اجرای قانون را ارزیابی یا اقدام به اعمال فشارهای روانی می‌کند.

این روزنامه نگار با اشاره به اینکه اتباع قرقیزستان دارای دیدگاه‌های متفاوتی هستند و گاهی هم به خاطر ارزش‌های سیاسی میان خود اختلافاتی پیدا می‌کنند، نوشته است: با وجود این اختلافات، ضمن قرار گرفتن تحت فشار خارجی‌ها، ما باید به توافق برسیم و اجازه ندهیم تا خارجی‌ها بر اوضاع داخلی تسلط پیدا کنند. بیایید نشان دهیم که ما یک کشور مستقل هستیم.

«دونالد لو» سفیر آمریکا در قرقیزستان که همیشه مانند مار سرش را بیرون آورده در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «در بهار 2021 در قرقیزستان وضعیت ناپایداری ایجاد خواهد شد» که آن به معنی تحریک گروه‌های سیاسی است.

در ادامه این مطلب آمده است: پنهان نیست که آمریکا از تعدادی از سازمان‌های غیردولتی، روزنامه‌نگاران و نشریه‌ها پشتیبانی مالی می‌کند. در صورت لزوم به اختلافات در میان جامعه دامن می‌زند و از این امر خوشحال می‌شود و از افراد «خودی» که در ایجاد وضعیت ناپایدار نقش ایفا می‌کنند، قدردانی می‌کند. به باور من برای به قدرت رساندن یک گروه، تلاش‌های بسیاری به خرج می‌دهند.

بنابراین بهتر است که سفیر آمریکا از حد اختیارات خود پا فراتر نگذارد. اینکه چه کسی مجازات خواهد شد یا چه کسی به آزادی خواهد رسید، به تصمیم نهادهای دولتی ما بستگی دارد.

این روزنامه نگار قرقیز در بخش دیگری از مطلب خود تاکید کرده است: دونالد لو نباید دخالت کند. چهره‌های خوب یا بد مورد بحث، همگی شهروندان، بومیان، پسران و دختران قرقیزستان هستند. بخشش و مجازات افراد باید از سوی مقامات قضایی کشور صورت بگیرد نه سفیر آمریکا. اما وی بارها در امور داخلی ما دخالت کرده و در برخی موارد نیز اقدامات تحریک آمیز انجام داده است.

چرا وزارت امور خارجه قرقیزستان اقدامی نمی‌کند؛ اگرچه ما کشوری با اقتصاد ضعیف هستیم، اما در این سرزمین مردم با روحیه و عزت نفس زندگی می‌کنند. چرا باید سرمان را پایین بیاوریم و فشارهای دونالد لو را تحمل کنیم؟

وی از مقامات کشورش خواسته است که اقدامات قانونی را اعمال کنند.

این روزنامه‌نگار به این نکته توجه کرده است که آمریکا در حالی برای ما راهکار مبارزه با فساد اداری را پیشنهاد می‌کند که «عسکربیک شادی اف» مقام فاسد قرقیزستان را پناه داده است.

آنان مبارزه با فساد مالی را در حالی به ما می‌آموزند که هر از گاهی در جا جای جهان جنگ راه می‌اندازد و خون مردم بی‌گناه کشورها را می‌ریزند. چه بر سر سوریه، عراق، افغانستان و سایر کشورها آورده اند؟

 در پایان آرون بیکوف افزوده است: مقامات محترم قرقیزستان باید خود برای کشورشان تصمیم بگیرند. در حالی که دونالد لو عزت و کرامت ما را زیر پا می‌گذارد، مردم نباید از وی حمایت و صحت حرف‌هایش را تایید کنند. ما باید مسائل داخلی را خود حل و مواضع شهروندی‌مان را مشخص کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان سفیر آمریکا دخالت امور سیاسی سفیر آمریکا امور داخلی روزنامه نگار دونالد لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی