Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبق اسنادی که در دادگاه فدرال منطقه کلمبیا تنظیم شده است: شرکت نفت و گاز بین المللی فجیره (FIOGC) که متعلق به شیخ حمد بن محمد الشرقی، حاکم امیرنشین فجیره است، مدعی است یک فروشنده واسطه این محموله بوده و این نفت عراقی است.

آمریکا مدعی است ایران نفت را به خارج صادر می کرد و ایران در واکنش به توقیف این محموله، اقدام آمریکا را دزدی خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شرکت FIOGC اعلام کرده که در ژوئن دو میلیون بشکه نفت از یک تامین کننده عراقی خریداری کرد و این فروشنده بارنامه صادره از سوی سازمان فروش نفت دولتی عراق (سومو) را به عنوان مدرک مبدا این محموله ارائه کرد. این شرکت اعلام کرد در ژوییه یک کشتی را به عنوان مخزن شناور برای نگهداری این نفت در بندر فجیره امارات متحده عربی کرایه کرد. در اکتبر این نفت به یک خریدار چینی فروخته شد و تحت این توافق، شرکت FIOGC مسئول تحویل این نفت به چین و کرایه ابرنفتکش آکیلیاس برای این سفر بوده است. دولت آمریکا در دسامبر پیش از این که محموله مذکور حرکت کند، آن را توقیف کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کشتی آکیلیاس به سمت گلف کاست آمریکا تغییر مسیر داد و این نفت ماه میلادی جاری در هوستون تخلیه شد. شرکت FIOGC مدعی است در این محموله نفتی، منافع مالی دارد.

کد خبر 590303 برچسب‌ها نفت ایران و آمریکا امارات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفت ایران و آمریکا امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، سازمان ملی مدیریت اضطرار، بحران و بلایای امارات امروز چهارشنبه از افزایش سطح آماده باش و آمادگی برای اوضاع نامساعد جوی روزهای پیش رو خبر داد.

منابع اماراتی از هماهنگی وزارت کشور با سازمان ملی مدیریت اضطرار امارات برای غیرحضوری شدن آموزش و نیز فعالیت کارکنان بخش دولتی و خصی در این کشور به غیر از پست های حیاتی که نیازمند حضور فیزیکی است، در روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی خبر دادند.

از سوی دیگر مرکز هواشناسی امارات پیش بینی کرد که باران های شدید همراه با رعد و برق نیز تگرگ ازاواخر امشب در برخی مناطق این کشور شروع شود.

این در حالی است که رسانه های اماراتی از بارش باران در خیابان شیخ خلیفه منتهی به فجیره خبر دادند.

گفتنی است که امارات ۱۶ آوریل گذشته شاهد بارش های شدیدی بود که طی ۷۵ سال گذشته بی سابقه بود که سبب آبگرفتگی منازل و جاده ها و اخلال در تردد شد.

کد خبر 6094306

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه