Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی شایعه تعطیلی بازار و نگرانی بازاری ها ، کسبه و همچنین محدودیت ها در سطح شهر بندرعباس گفت و گویی را با نائب رئیس اتاق اصناف بندرعباس انجام دادیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عضو کمیسیون نظارت سازمان صمت هرمزگان  گفت : با پیدایش کرونا قطعا کسانی که بیشترین  آسیب را دیدند کسبه و بازاریان بودند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود محمدشاهی با بیان اینکه مشکلات کسب و کار ، علاوه برآسیب های اقتصادی آسیب های روحی و روانی نیز برای خانواده و خود کسبه به همراه داشته ، افزود : اصناف به سه دسته تقسیم می شوند

وی با اشاره به اینکه اصناف را می شود به سه دسته تقسیم کرد ، ادامه داد : بیشترین آسیب را کسانی دیدند که  با جشن ها سر و کار دارند مانند صنف آرایشگران ، مزون ها ، برگزارکنندگان مجالس ( آشپزهای مراسم، عکاس ها ، فیلمبردارها )وتمام کسانی که به مراسم و جشن ها مرتبط هستند، دسته کمتر آسیب دیده افرادی هستند که بصورت مقطعی فعالیت کسبی داشته اند بطور مثال صنف پوشاک زمانی که مراسم و دیدو بازدیدی نباشد نیازبه خرید لباس ، کفش و کیف نیز کم میشود  و این صنوف آسیب های زیادی دیدند، دسته سوم اصنافی هستند که آسیب و ضرری را متحمل نشدند مانند فروشندگان مواد غذایی و صنف نانوایان .

محمد شاهی اضافه کرد: اصناف مستقر در مجتمع های تجاری  فعالیت شان تعطیل یا محدود بوده است و در زمان بازگشایی نیز استقبال و میل به خرید کاهش یافته است و این اصناف متضرر شدند و نیازمند حمایت هستند.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران مطرح کرد : در زمان شیوع بیماری کرونا هزینه هایی چون بیمه ، اجاره ملک ، مالیات و ... سرجای خودش است در حالیکه کسبه دسته اول و دوم درآمدی نداشته اند.

وی تصریح کرد : تا اکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی بازار اتخاذ نشده است و تعطیلی بازار صرفا شایعه ای بیش در فضای مجازی نیست که از نظر روانی باعث نگرانی و ناراحتی کسبه شده است  .

نائب رئیس اتاق اصناف بندرعباس با تاکید این موضوع که به کسبه اطمینان می دهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیلی نداریم ، از ستاد کرونای استان هرمزگان درخواست کرد : جهت جلوگیری از فعالیت ها و رفت و آمدهای غیرضروری و برگزاری مراسم عروسی در باغ های شخصی و روستاها که خود عامل تشدید شیوع و مبتلا شدن به بیماری کووید 19 و در نهایت تعطیلی بازار است ،  تمهیداتی اندیشیده شود .

محمد شاهی با اشاره به اینکه تعدادی از صنوف و فعالین صنفی خارج از حیطه اتاق اصناف و اتحادیه صنفی هستند ، مطرح کرد : بر مطب های پزشکان ، آزمایشگاه های طبی ، رادیولوژی ها ، دفاتر پیشخوان و پلیس 10 + که محل تجمع مردم است نظارت بیشتری باشد.

وی از دولت درخواست کرد:  در حد توان به کسبه آسیب دیده جهت رهایی از این بحران کمک کند  زیرا کسبه همیشه همراه دولت ها بوده اند ، از طرفی بحث اشتغال مطرح است بطوریکه هر کاسب تقریبا چند شغل ایجاد کرده است یک مغازه دارای یک یا چند کارگر شاغل است و جهت حفظ این اشتغال باید دولت حمایت کند تا کسبه و بازار دوران کرونا پشت سر بگذارند .

سپیده : تالارها جهت برگزاری مراسم تعطیل نیست و فکر می کنم بیشترین شیوع بیماری در چنین مراسم و تجمع هایی صورت می گیرد اما در بازار پروتکل ها به شدت رعایت می شود با وجود این ساعت محدودیت شامل بازار شده و این برای ما باعث ضرر و آسیب زیادی است .

محسن : ساعت تعطیلی بازار 10 شده که قبلا 10 و نیم یا 11 بود خب به طبع مردم باید نهایت تا ساعت 9 یا 9 و نیم خریدهاشونو انجام بدن و برن و این برای ما مغازه دارها خوب نیست البته خانه من به بازار نزدیک است و پیاده می روم اما دوستانی که منزلشان فاصله زیادی تا مجتمع تجاری دارد باید خیلی زودتر تعطیل کنند و این باعث ضرر و زیان برای آنهاست .

علی : قرار شده مجتمع های تجاری یکسره باشند اما معضلی که با آن روبرو هستیم این است که در مجتمع ما رستوران یا غذای آماده نیست و باعث ناهماهنگی می شودو مشکلاتی را برای ما به دنبال دارد .

حدیث : در بندرعباس به دلیل شرایط آب و هوایی مردم عادت دارند که دیرتر به خرید بروند و این محدودیت ها هم برای مردم مشکل ایجاد کرده هم برای کافه دارها، رستوران ها ، مجتمع های تجاری و ... کاش فکری اساسی برای این مسئله شود.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هرمزگان کسبه تعطیلی بازار تعطیلی بازار اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در دیدارفینال جام فوتسال کارگرکه به مناسبت هفته کار و کارگردر سنندج برگزار شد تیم اتاق اصناف استان در یک بازی مقتدرانه با نتیجه 3 بر صفر از سد کارگران شهرداری گذشتند.

رئیس هیئت ورزش کارگران کردستان با بیان اینکه 12 تیم از قشر کارگر و صنوف مختلف در این جام شرکت کرده بودند گفت : در نهایت تیم های اتاق اصناف ، کارگران شهرداری و تعاونی 298 تانکر داران به ترتیب به رتبه های اول تا سوم دست یافتند.

بدری افزود : در این مسابقات که 10 روز به طول انجامید 34 مسابقه برگزار شد.

وی عنوان کرد : تیم اتاق اصناف به عنوان نماینده سنندج در مسابقات فوتسال استان حضور خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • پاسخ غیرمنتظـره علی مطهری به جنجال اخراج دختر دف‌نـواز | فیلـم
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود