Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به ایجاد طغیان جدید بیماری کرونا در اصفهان اخطار داد و گفت: بستری کودکان با توجه به شیوع ویروس جهش یافته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز کلیدری صبح امروز _ شنبه ۲۳ اسفندماه_ در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص روند شیوع بیماری کرونا در اصفهان، اظهار کرد: بعد از سپری کردن موج سنگین مهر و آبان و آذر یک دوره نزول بیماران را تجربه کردیم که در این دوره به یک آرامش نسبی رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص شیب صعودی شیوع کرونا در بهمن ماه، افزود: از اواخر بهمن یک سیر صعودی آرام حداقل در حوزه بستری تجربه می‌کنیم و می‌توان فهمید هر موقع استانی مثل خوزستان که نزدیکی با اصفهان دارد یک موج جدید را تجربه کرده بعد از دو یا سه هفته در اصفهان هم یک سیر صعودی آرام شکل گرفت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: در وضعیت فعلی ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داریم و تعداد بیماران روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار است که تقریباً همین تعداد مرخص می‌شوند و یک تناسب نسبی در ترخیص و بستری ایجاد کردیم.

وی تاکید کرد: در اسفندماه با اشکال جدید ویروس که مهم‌ترین آن ویروس جهش یافته انگلیسی بود، آشنا شدیم و در استان تعداد زیادی کیس جهش یافته شناسایی کردیم و تلاش کردیم مبتلایان ویروس جهش یافته محدود شوند و مورد ارزیابی قرار بگیرند ولی همچنان نگران سطح شیوع بیشتر بیماری هستیم.

کلیدری ادامه داد: در حال حاضر به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و اگر دستورات بهداشتی رعایت نشود به یک طغیان نزدیک می‌شویم، همان طور که این وضعیت در خوزستان رخ داد زیرا قدرت سرایت افزایش پیدا کرده و مرگ و میرها در موج جدید به وضوح بیشتر شده و به وضوح سنین کم بیشتر درگیر می‌شوند.

سناریوهای احتمالی ترسیم شده

وی با اشاره به لزوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: باید به نوعی عمل شود که در روزهای آینده درگیر طغیان جدید نباشیم، ولی با این وجود مراکز درمانی ما یک سال آماده بودند و هستند و سناریو احتمالی در حوزه درمان ترسیم شده و بیمارستان خورشید دوباره به زنجیره خدمت رسانی کرونا اضافه شده و اگر شیوع بیماری بیشتر شود بیمارستان‌های دیگر که از الان هماهنگ شده که آماده شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: بیمارستان خورشید در حال حاضر مشغول پذیرش بیمار است و بیمارستان‌های صدوقی، امین و یکی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در حالت آماده‌باش برای طغیان بیماری هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه خوزستان در مقابله با ویروس جهش یافته بیمارستان امام حسین را به عنوان مرکز ریفرال معرفی کردیم زیرا تعداد کودکان نیازمند بستری بیشتر شده و در حال پذیرش بیماران این گروه سنی در این بیمارستان هستیم.

کد خبر 480932

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا در اصفهان اخبار کرونا در اصفهان شیوع کرونا در اصفهان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد