Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیر عامل بنیاد برکت، این بنیاد در سال جاری اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات به ۱۳۰ بنگاه متوسط تولیدی و صنعتی کرده که علاوه بر توانمندسازی و احیای این بنگاه‌ها باعث اشتغال‌زایی‌ برای بیش از۸۴۰۰ نفر شده است.

به گزارش ایسنا، امیرحسین مدنی در این باره اظهار کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیای این ۱۳۰ بنگاه متوسط صنعتی ۶۲۵۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح فرآیند توانمندسازی اقتصادی گفت: بنیاد برکت در چهار مدل تسهیلات‌محور، مشارکت‌محور، کارگاهی و پشتیبانی کسب و کار اقدام به توانمندسازی، احیا و افزایش تولید بنگاه‌های متوسط صنعتی می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: از ۱۳۰ بنگاه تحت پوشش در سال جاری، به ترتیب ۳۰ و ۵۰ بنگاه در قالب طرح‌های پشتیبانی کسب و کار و طرح‌های کارگاهی حمایت شده‌اند همچنین به ۳۰ بنگاه تسهیلات ارائه شده و در ۲۰ بنگاه هم سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی صورت گرفته است.

مدنی با تاکید بر سیاست عدم تصدی‌گری از سوی بنیاد برکت تصریح کرد: بنیاد در سال ۹۹ از ۲۰ بنگاه صنعتی خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی و کارآفرینان واگذار کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۸۰ بنگاه از ۱۳۰ بنگاه حمایت شده در سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن تعطیل یا با حداقل ظرفیت کار می‌کردند که با مساعدت این بنیاد، احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

مدنی افزود: اقدامات بنیاد برکت در حوزه توانمندسازی اقتصادی به‌خصوص در بخش‌های کارگاهی و حمایتی تسهیلاتی باعث احیای تعدادی از بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا و بازگشت‌شان به چرخه تولید شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ۱۳۰ بنگاه متوسط مورد حمایت بنیاد در سال ۹۹ در ۲۴ استان کشور قرار دارند و توانمندسازی آن‌ها ایجاد بیش از ۸۴۰۰ شغل جدید را به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: بنیاد برکت تا به امروز و در مجموع، اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از ۷۴۲ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۱ هزار متقاضی اشتغال شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، مدنی تاکید کرد: ۶۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی این ۷۴۲ بنگاه سرمایه‌گذاری شده است و بنیاد برکت پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از ۲۸۲ بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد برکت اشتغالزايي توانمندسازی سرمایه گذاری بنگاه متوسط بنیاد برکت ۱۳۰ بنگاه سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند