Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن صادقیان روزشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انتقال آب از خلیج فارس برای استان، تصمیم بزرگ و به اذعان برخی نشدنی بود که عملیات اجرایی آن به طور جدی از سه سال پیش در دولت تدبیر و امید آغاز شد و با بهره برداری از آن وعده داده شد در موعد مقرر محقق شد.

وی  ادامه داد: به دنبال تداوم ۲۵ سال پدیده خشکسالی و  فقر منابع آب زیرزمینی، تامین آب از خارج از استان، تنها راهکار برای تامین آب شرب و غیرشرب به یزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: سالهاست مسوولان استان درصدد تامین آب شرب مورد نیاز مردم از حوزه‌های داخل و تامین آب مورد نیاز صنعت از حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و با رسیدن آب  از خلیج فارس به استان نه تنها صنایع، بلکه همه مردم به نوعی از آن بهره مند می شوند.
‌صادقیان  گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان از گذشته مورد توجه مسوولان استان قرار گرفت و پیگیری های زیادی برای عملیاتی شدن آن انجام شد.
وی اظهار کرد: ورود بخش صنعت به طرح انتقال آب باعث عملیاتی شدن و تسریع در اجرای آن شد، به گونه ای که پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و یزد از ابر پروژه هایی است که با بالاترین سرعت و کوتاه‌ترین زمان اجرا شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد  ‌ادامه داد: بهره برداری از این پروژه نوید بخش ایمان به برداشتن گام های بزرگ در سایه مشارکت صنایع بزرگ کشور در کنار هم، اعتماد به توانمندی مهندسان و تولید کنندگان کشور و ایجاد باور «خواستن و توانستن » است.
صادقیان با بیان اینکه قطعه سه خط انتقال آب از خلیج فارس مربوط به شرکت صنعتی و معدنی چادرملو اردکان است ، افزود: با توجه به نیاز آبی استان در چند سال گذشته، با مطالعه و بررسی از سوی مشاوران و با استفاده از دانش نخبگان و مسوولان سابق کشور در حوزه آب، مشخص شد، تنها منبع پایدار تامین آب شرب در داخل کشور رودخانه و سد « خرسان » است و به مدت ۲ سال طراحی و تامین منابع مالی آن پیگیری شد تا نتیجه مطلوب حاصل شود . 
معاون عمرانی استانداری یزد با اشاره به استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان با بالاترین ضریب امنیت سرمایه گذاری در کشور، گفت: با توجه به این مهم برای تامین آب غیرشرب به ویژه در بخش صنایع، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار استان قرار دارد و ‌این طرح  با رفع نیاز آبی باعث رشد و توسعه متوازن صنعت می شود و آرزوها را به واقعیت تبدیل کرد.
صادقیان خاطرنشان کرد: امروز جدای از نحوه اجرای پروژه از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت یا وزارت نیرو و دیگر موضوع های کلان مرتبط با آن، تحقق هدف انتقال آب به فلات مرکزی ما را به مرحله ایمان به توان اجرای چنین « اَبر»  پروژه هایی برای استان می رساند که یزد را بیش از پیش در مسیر عمران و آبادانی قرار می دهد.
معاون عمرانی استانداری یزد خاطرنشان کرد: ‌پروژه انتقال آب از خلیج فارس تا یزد ۸۲۵ کیلومتر است که قطعه اول آن ۳۰۵ کیلومتر تا « گل گهر« سیرجان در استان کرمان افتتاح شد، قطعه دوم به طول ۱۵۰ کیلومتر از گل گهر تا مس سرچشمه کرمان و قطعه سوم از مس سرچشمه تا اردکان به‌طول ۳۷۰ کیلومتر است که فردا افتتاح می شود.

بر اساس آمارهای موجود میزان مصرف آب بخش کشاورزی ۷۰۰ میلیون مترمکعب، شرب و بهداشت  شهری و روستایی ۱۱۰ میلیون مترمکعب و بخش صنعت هم  ۶۵ میلیون مترمکعب گزارش شد  و میزان کسری منابع آب های زیرزمینی هم حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب تخمین زده می شود. 

برچسب‌ها طرح انتقال آب خلیج فارس دریای عمان کرمان یزد اردکان حسن روحانی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح انتقال آب خلیج فارس دریای عمان کرمان طرح انتقال آب خلیج فارس دریای عمان کرمان یزد اردکان حسن روحانی خلیج فارس اخبار کنکور انتقال آب از خلیج فارس پروژه انتقال آب میلیون مترمکعب دریای عمان تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری تقاطع غیرهمسطح تندگویان در مردادماه سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران امروز در حاشیه آیین افتتاح تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخاردر جمع خبرنگاران در رابطه با‌ آخرین وضعیت پروژه تقاطع شهید تندگویان اظهار کرد‌: این پروژه به حسب شرایط تاسیساتی شرایط ویژه‌ای را دارد و اقدامات لازم در قالب این پروژه در حال انجام است.

وی افزود: اخیرا ما با یک چالشی در فرآیند این پروژه روبرو شده‌ایم به طوریکه یک ماه پیش با یک مسیر فاضلاب روبرو شده‌ایم که البته هفته گذشته این مشکل حل و فصل شده و ان‌شاءالله ظرف دو هفته آینده زیرگذر این تقاطع به بهره‌برداری خواهد رسید و ان‌شاءالله با بهره‌برداری این زیرگذر فرایند ادامه خواهد داشت.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در خصوص زمان بهره‌برداری کامل این تقاطع گفت: همانطور که گفته شد ظرف دو هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و حداکثر این پروژه در مردادماه تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص بهره‌برداری از فاز نخست آزادراه شهید شوشتری گفت: فاز اول این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز نخست آن 9.6 کیلومتر است و در رابطه با فاز دوم آن نیز ما 3 پیشنهاد را به سازمان محیط زیست داده‌ایم که هنوز در این باره جوابی را نداده‌اند.

حق‌بین گفت: به محض اینکه سازمان محیط زیست به پیشنهادات ارائه شده از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در رابطه با فاز دوم آزادراه شهید شوشتری پاسخ بدهند اقدامات لازم برای اجرای فاز دوم آغاز خواهد شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره بازدید وزیر کشور از فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی گفت: این بازدید روز پنجشنبه هفته گذشته انجام شد و در رابطه با فاز دوم این پروژه که حدود یک کیلومتر است کماکان معارضین ملکی و تاسیساتی وجود دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام شهرداری منطقه 18 ظرف یک ماه آینده مشکل معارضین در مسیر فاز دوم شهید بروجردی حل خواهد شد و به محض حل این موضوع جبهه کاری در این محدوده مستقر و اقدامات لازم را برای اجرای این پروژه انجام خواهند داد.

حق‌بین در پاسخ به این پرسش که فاز دوم شهید بروجردی در چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و اگر مشکلی پیش نیاید فاز دوم آن تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال