Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-ستاری گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از طراحی پروژه قطار ایرانی تمام شده و بیش از ۷۰ درصد داخلی سازی از لحاظ قیمت انجام گرفته است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو، اظهار کرد: تولید انبوه و طراحی واگن ایرانی یک پروژه ملی است که بیش از ۱۸ شرکت دانش بنیان، چهار مجموعه بزرگ جهاد دانشگاهی مبنا و شرکت‌هایی مانند واگن سازی تهران در آن نقش داشته اند و موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده ‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری گفت: فراموش کردن آنچه که روح یک محصول را می‌سازد بزرگترین مشکل ماست، مهم این است که طراحی برای خودمان باشد، زیرا در این صورت می‌توانیم همه قابلیت‌های جدیدی را که می‌خواهیم به محصول اضافه کنیم. ۸۵ درصد از طراحی پروژه قطار ایرانی تمام شده و بیش از ۷۰ درصد داخلی سازی از لحاظ قیمت انجام گرفته است.

ستاری ادامه داد: به ۹۰ درصد دانش تولید انبوه واگن ایرانی دست یافته‌ایم و در این زمینه باعث کاهش ارزبری شده‌ایم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: برای حوزه برقی سازی حمل و نقل عمومی در معاونت علمی برنامه‌های متعددی داریم و می‌توانیم این حوزه را پیاده سازی کنیم، زیرا در حال حاضر تولیدکنندگان خوبی در کشور وجود دارند که تنوع محصولاتشان فوق‌العاده‌ است. ما می‌توانیم تسهیلاتی در این حوزه ارائه دهیم که لزوماً مالی نیستند، برای مثال شهرداری می‌تواند محدودیت‌هایی را در برخی از نقاط شهری ایجاد کند که تنها در آن نقطه از موتور‌های برقی استفاده شود.

ستاری گفت: در حوزه اتوبوس چندین پروژه‌های سنگین در معاونت علمی داریم و با شهرداری تهران و مشهد قرارداد‌هایی بسته ایم که امیدواریم در خردادماه نمونه اولیه را توسط یکی از سازندگان اتوبوس در داخل تحویل دهیم.

یکی از بحث‌های جدی معاونت علمی پروژه شهر هوشمند است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در حوزه خودروهای برقی با شرکت‌های خودروسازی همکاری می‌کنیم و نمونه‌هایی از این خودروها به بازار آمده‌ است.

او تصریح کرد: شهر‌ها نقاط بسیار مهمی هستند، زیرا آموزش در شهر‌ها رخ می‌دهد و نسل جدید کارآفرینان در شهر‌ها متولد می‌شوند. در حوزه شهر هوشمند پروژه‌های متعددی داشته‌ایم و یکی از بحث‌های جدی ما در معاونت علمی هم این موضوع است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد شهرستان شفت از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: پروژه گاز رسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) با همت اداره گاز شهرستان نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) خوشبختانه تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخودار خواهند بود، افزود: اعتبار هزینه شده این پروژه بیش از ۵۵ میلیارد ریال بوده است.

نقدی با اشاره به اینکه متراژ خط لوله پروژه ۳۶۲۲ متر است که تاکنون این پروژه ۱۷۰۰ متر توسط پیمانکار اداره گاز اجرا شده است، افزود: با اتمام این پروژه ۵۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) برخوردار و بیش از ۲۶۰ علمک گاز نصب خواهد شد.

وی با اتمام این پروژه مهم و بزرگ در امام زاده ابراهیم (ع) بیان کرد: حضور گردشگران و اقتصاد گردشگری برای اهالی این روستا از اهمیت بالای برخوردار خواهد شد و با اتمام این پروژه تمامی روستاهای شهرستان شفت سبز و تا پایان فصل بهار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 6093135

دیگر خبرها

  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است