Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: گزارش جدید کارشناسان سازمان ملل درباره اوکراین نشان می‌دهد وضعیت حقوق بشر در اوکراین، با وجود تعهدات مقامات کی‌یف، وخیم‌تر شده و خشونت و تبعیض در این کشور تشدید شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور از نتیجه گیری کارشناسان سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در اوکراین، آنهم در شرایط اپیدمی ویروس کرونا متأسف است، چرا که نشان دهنده تشدید مظاهر تبعیض و نابرابری در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زاخارووا یادآور شد که وزارت خارجه روسیه با محتوای سی و یکمین گزارش مأموریت سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در اوکراین در دوره زمانی از اول آگوست سال 2020 الی 31 ژانویه سال 2021 آشنا شده  است. این دیپلمات افزود: «ما نیز نگران محتوای این گزارش در خصوص گسترش استفاده از زور و توان نظامی از سوی ارگان‌های انتظامی و ساختارهای نظامی اوکراینی علیه مردم کشورشان هستیم. کارشناسان سازمان ملل هم افزایش موارد حمله و تهدیدات از سوی گروه‌های ناسیونالیستی تندروی اوکراینی به خبرنگاران، مدافعان حقوق بشر و شهروندان عادی که از اقدامات مقامات کی‌یف انتقاد می‌کنند را ثبت و گزارش کرده‌اند.»

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این نکته در گزارش سازمان ملل نیز توجه کرده است که "به رغم توافقات سال 2020 درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه دونباس، قربانی و زخمی شدن مردم غیرنظامی در مناطق شرق و جنوب اوکراین همچنان ادامه دارد و ارتش این کشور همچنان به زیرساختارهای غیرنظامی، ازجمله منابع تأمین آب آشامیدنی مردم منطقه حمله می‌کنند". در این رابطه، طرف روسی از توصیه کارشناسان سازمان ملل به مقامات کی‌یف برای تصویب قانون مربوط به رعایت حقوق اقلیت‌های ملی و لزوم حفظ زبان مادری در تمامی مناطق اوکراین استقبال می‌کند.

ابراز نگرانی روسیه از وضعیت حقوق بشر در اوکراینهشدار درباره وضعیت فاجعه بار شیوع کرونا در اوکراین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل اوکراین اخبار روسیه سازمان ملل اوکراین اخبار روسیه کارشناسان سازمان ملل خارجه روسیه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای از خنثی‌ سازی تلاش کی‌ یف برای انجام حمله پهپادی به این کشور خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع فدراسیون روسیه در این خصوص آمده است که حمله مذکور حوالی ساعت ۱۶ امروز به وقت مسکو رخ داده است.

این بیانیه در ادامه اضافه کرد: این پهپاد توسط سامانه‌ های پدافند هوایی بر فراز استان بلگورود منهدم شد.

ارتش اوکراین طی ماه های گذشته پس از چند حمله ناموفق به کریمه و پل کرچ که ۳ قربانی برجای گذاشت، حملات پهپادی گسترده اما بی‌ حاصلی را علیه روسیه تدارک دیده است.

بر این اساس، وزارت دفاع روسیه دیروز از خنثی‌ سازی حمله تروریستی به «بلگورود» و «کورسک» با منهدم کردن ۳ پهپاد متجاوز اوکراینی خبر داده بود.

کد خبر 6094547

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند