Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:46:03 GMT

جزئیات خسارت طوفان در خراسان جنوبی/شکستگی چند اصله درخت

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۸۳۱۰

جزئیات خسارت طوفان در خراسان جنوبی/شکستگی چند اصله درخت

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با مهر بیان کرد: پیرو اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران مبنی بر وزش باد شدید، تیم های عملیاتی در حالت آماده باش قرار گرفته و هشدارهای لازم داده شد.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در برخی نقاط به ۹۵ کیلومتر بر ساعت رسیده است، افزود: همچنین میزان دید افقی در برخی ساعات به ۴۰۰ متر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرجلیلی با بیان اینکه خوشبختانه با توجه هشدارها و اطلاع رسانی ها خسارت جدی نداشتیم، اظهار کرد: شکستگی چند اصله درخت و سقوط تیر برق در برخی روستاهای طبس از جمله خسارت های طوفان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بنا بر اعلام هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده دو پدیده شامل طوفان و گرد و خاک و کاهش محسوس دمای هوا را داریم.

وی ادامه داد: از شهروندان به ویژه دامداران، کشاورزان، گلخانه داران و عشایران خواستاریم تدابیر ویژه را اتخاذ کنند.

میرجلیلی بیان کرد: همچنین با توجه به طوفان و گرد و خاک و کاهش دید افقی از شهروندان خواستاریم از تردد در مسیرهای مواصلاتی و مسافرت های غیر ضرور خودداری کنند.

بنا به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، تیم های عملیاتی برای رسیدگی به حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

کد خبر 5168279

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران خراسان جنوبی طوفان ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا شیراز انتخابات 1400 خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج عکس استانها اردبیل گرگان بارش برف شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: این تصور در عموم مردم ایجاد شده که مدیریت بحران بانک ماشین آلات و تجهیزات و دارای منبع اعتباری گسترده است، اما در اصل بودجه در داخل اعتبارات دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود و همه دستگاه‌ها باید طبق وظایف ذاتی خودشان عمل کنند. 

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اعتباری در زمینه پیشگیری و آمادگی ستاد‌های مدیریت بحران به ما اختصاص داده نشده است و در اولویت بندی اعتبارات نقص داریم، زیرا اعتقاد ما این است که باید اعتبار پیشگیری بیشتر از اعتبار بازسازی باشد. 

آخوندی بیان کرد: به طور مثال برای بهسازی ماشین آلات سنگین عمرانی در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا آنها را به روز کنیم. 

بیشتر بخوانید

 سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی و نیروی تخصصی آموزش دیده در بحث اجرای حوزه مدیریت بحران کم داریم و اجازه جذب نیرو در برخی از موارد را هم نداریم؛ به طور مثال در استان کمبود نیروی آتش نشانی داریم و با بازنشسته شدن نیرو‌ها به صورت جدی با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهیم شد. 

او عنوان کرد: مورد دیگری که از آن گلایه‌مندیم این است که توجه به هشدار‌ها و جدی گرفتن آنها هنوز فرهنگ سازی نشده و این یک مشکل هم میان مردم و هم برخی مسئولینی است که می‌بایست در حوزه اجرایی و عملیاتی کاری انجام دهند. 

آخوندی به سیلاب اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: بعد از سیل، تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف به مناطق هدف رفته و در قالب فرم‌هایی برآورد خسارت انجام می‌دهند که این برآورد‌ها در پله نهایی به استانداری رسیده و جمع‌بندی می‌شود؛ در مرحله بعدی از هیئت دولت پیگیری و متناسب با بودجه بخشی از آن به استان اختصاص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب