Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@04:33:50 GMT

کنترل ورودی‌های شورای اسلامی رویکرد جدید مجلس

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۰۱۵۱

کنترل ورودی‌های شورای اسلامی رویکرد جدید مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول فرخی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شوراهای اسلامی پس از گذشت پنج دوره عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند، اظهار کرد: بعد از پنج دوره از تشکیل شوراهای اسلامی انتظار عموم مردم رشد و پیشرفت این شورا در امور مختلف بوده است ولی متأسفانه در این مدت به‌خصوص در این دوره با توجه به دستگیری چند تن از اعضا شورا در کشور و منحل شدن برخی از شوراها در شهرهای مختلف عملکرد قابل قبولی از خود ارائه ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شوراهای اسلامی را به‌عنوان حکومت محلی معرفی کرد و گفت: مردم باید در انتخاب اعضای شورا نهایت دقت عمل را به خرج دهند زیرا شوراهای اسلامی ارتباط بین مردم و مسؤولان بوده و در راستای توسعه پایدار و در جهت ذخیره‌سازی امکانات برای نسل‌های آینده گام بردارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر لزوم توجه به بازنگری در انتخابات شوراهای اسلامی افزود: برای پیشرفت و عمرانی شهرها باید افراد را به شکل کاملاً مدیریت‌شده به شوراها فرستاده و بر عملکرد آنان نهایت نظارت وجود داشته باشد، لذا برای تحقق این مهم بازنگری در انتخابات شوراهای اسلامی کاملاً ضروری است.

فرخی از انجام تغییرات در ساختار هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر خبر داد و بیان کرد: باید اعضای شورای هر شهر متناسب با ویژگی و موقعیت همان شهر انتخاب‌شده و برای انجام این کار نیازمند افراد متخصص هستیم تا با ورود خود چالش‌های موجود را مدیریت کنند.

وی حمایت مالی از کاندیداها را یک سم برای کشور دانست و تصریح کرد: بر اساس قانون همه اعضای شورا قابلیت حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر را دارند ولی باید جلو برخی اقدامات ازجمله حمایت مالی از کاندیداها گرفته شود زیرا به‌طور یقین پشت مرده هر حمایتی یک توافق نانوشته وجود دارد که بسیار خطرناک است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اذعان به اینکه در قانون جدید انتخابات شوراها افراد بر اساس تخصص وارد شورای اسلامی شهر می‌شوند، افزود: مدرک تحصیلی، بررسی دیدگاه افراد و برگزاری آزمون در حوزه شهرداری‌ها ازجمله مواردی است که در قوانین جدید انتخابات شوراها آمده و  من‌بعد افراد با تخصص وارد شورای اسلامی شهر می‌شوند.

فرخی با انتقاد از بازداشت تعداد زیادی از اعضا شورای اسلامی شهر در کشور گفت: طبق قانون و رویکرد جدید مجلس، ورودی‌های شورای شهر کنترل و از ورود برخی افراد به شوراها جلوگیری می‌شود، زیرا بازداشت برخی از اعضا شورای شهر در سراسر کشور زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شوراهای اسلامی مجلس جمهوری اسلامی بازداشت شورای اسلامی شهر انتخابات شوراها شوراهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «جهانبخش امینی» بود.

جهانبخش امینی زاده ۱۳۴۳ کرمانشاه، سیاست‌مدار و پزشک ایرانی است، وی مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد.

سابقه ریاست بیمارستان چهارمین شهید محراب نیز در رزومه امینی وجود دارد و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی پیشتر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 6089653

دیگر خبرها

  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند