Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:39:06 GMT

رئیس شورای ریاستی: لیبی در آستانه مرحله جدیدی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۰۲۴۶

رئیس شورای ریاستی: لیبی در آستانه مرحله جدیدی است

رئیس جدید شورای ریاستی لیبی اعلام کرد، این شورا تمامی تلاش‌های لازم برای پشت سر گذاشتن بحران و آغاز روند صلح برای ساخت کشوری دموکراتیک که در آن حقوق و آزادی‌ها حفظ شود، به کار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد المنفی، رئیس جدید شورای ریاستی لیبی در جریان گفت‌وگوی تلویزیونی خود خاطرنشان کرد: در سایه ماموریت محول شده به شورای ریاستی ما تلاش خواهیم کرد صلح و آرامش را تقویت کنیم و زمینه را برای حمایت از روند کمیته نظامی ۵+۵ با هدف یکپارچه‌سازی موسسات نظامی بر اساس حرفه‌ای و ملی بودن فراهم سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المنفی در ادامه افزود: ما به همراه دولت وحدت ملی با ریاست عبدالحمید الدبیبه جهت فراهم کردن شرایط لازم در اسرع وقت برای حل پرونده‌های ضروری مانند مقابله با شیوع ویروس کرونا، فراهم کردن واکسن و نیز دستیابی به راهکاری برای بحران برق از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی همچنین تصریح کرد، بیشترین تلاش برای ایجاد روند آشتی ملی از طریق ایجاد ساختارها و تأمین نیازهای آن، تحکیم و تقویت ارزش‌های عفو و بخشش و تسامح خواهد بود.

المنفی اظهار داشت: لیبی در آستانه مرحله جدیدی است که در آن ما منتظر تکمیل روند تغییر و تحول دموکراتیک به عنوان یک کشور کارآمد هستیم.

وی همچنین گفت: تمامی تلاش‌هایی که در همه سطوح به کار گرفته خواهد شد به خاطر تحقق هدف عالی یعنی برگزاری انتخابات شفاف و تاکید بر برگزاری آن در زمان مقرر شده ( ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱) به منظور تحکیم اصل انتقال مسالمت‌آمیز قدرت است.

رئیس شورای ریاستی لیبی از جامعه جهانی خواست به تعهدات خود در قبال ملت لیبی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت مانند ممانعت از مداخله‌های منفی خارجی، ممنوعیت واردات تسلیحات، حفاظت از اموال بلوکه شده و ارائه حمایت فنی که این مرحله به آن نیاز دارد، پایبند باشد.

المنفی در پایان عنوان کرد: ما به ایجاد روابط مستحکم خارجی که همکاری، منافع متقابل و احترام به حاکمیت در آن در نظر گرفته شود، چشم امید دوخته‌ایم و با شرکای بین‌المللی خود در راستای هماهنگی در سطوح بالا در خصوص مسائلی که به منزله تهدیدی برای امنیت و ثبات ما هستند، تلاش خواهیم کرد.

پارلمان لیبی روز چهارشنبه در نشستی در شهر سرت با ۱۳۲ رأی موافق از مجموع ۱۳۳ نماینده حاضر در جلسه، به کابینه یکپارچه و ملی الدبیبه رأی اعتماد داد.

لیبیایی‌ها امیدوارند که این اقدام به سالها درگیری مسلحانه در این کشور خاتمه ببخشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای ریاستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ احمد وحیدی عصر دوشنبه ضمن تقدیر از استانداران سراسر کشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد، اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • عملیات «وعده صادق» مبدأ تاریخ جدیدی برای جهان است
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟