Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن یزدان پناه گفت: اخیرا به دلیل کمبود گوشت مرغ، نظارت هایی در بازار مرغ در سطح کرمان انجام شد و تعداد ۹۰ پرونده تخلف برای واحدهای مرغ فروشی تنظیم و ۲ الی ۳ پرونده نیز برای کشتارگاه که گوشت مرغ را خارج از شبکه توزیع می کردند تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی ارجاع داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن یزدانپاه معاون نظارت اداره صمت شمال استان کرمان در رابطه با طرح نظارتی آخر سال ۹۹ به خبرنگار راه آرمان گفت: طرح نظارتی از ۱۵ بهمن ماه ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت و این به دلیل حساسیتی که در رابطه با کمبود برخی از اقلام  اساسی مورد نیاز جامعه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نظارت ها در رابطه با کم فروشی، گرانفروشی و احتکار و از همه مهمتر درج قیمت روی کالا  انجام و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

معاون نظارت اداره صمت شمال استان کرمان همچنین ادامه داد: اخیرا به دلیل کمبود گوشت مرغ، نظارت هایی در بازار مرغ در سطح کرمان انجام شد و تعداد ۹۰ پرونده تخلف برای واحدهای مرغ فروشی تنظیم و ۲ الی ۳ پرونده نیز برای کشتارگاه که گوشت مرغ را خارج از شبکه توزیع می کردند تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی ارجاع داده شد.

یزدانپناه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مالکان کشتارگاه ها در نظام اقتصادی اختلالاتی ایجاد کرده بودند که پس از بررسی  به دادستانی مرکز جهت برخورد قانونی معرفی شدند.

وی بیان کرد: این طرح نظارتی همچنین در بحث مواد غذایی، پوشاک و کفش به صورت نوبه ای انجام می گیرد و با واحدهایی که فاکتور خرید داشته باشند براساس حاشیه سود مصوب اگر مواردی مبنی بر تخلفات وجود داشته باشد با آنان نیز برخورد خواهد شد.

معاون نظارت اداره صمت شمال استان کرمان همچنین به آجیل شب عید اشاره کرد و افزود: همانطور که می دانید آجیل قیمت مصوب ندارد که بخواهیم به  همشهریان اعلام کنیم و  تنها براساس میزان موادی که در آجیل استفاده می شود و حاشیه سود مصوب نظارت صورت می گیرد.

یزدانپناه خاطرنشان کرد: البته همشهریان اگر در این رابطه نیز نظرات و یا شکایاتی دارند می توانند با شماره ۱۲۴ تماس حاصل کرده و یا حضورا با دریافت فاکتور از فروشنده به بازرسی اداره صمت جهت رسیدگی شکایت مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه جدا از بحث بازرسی بحث تلفن ۱۲۴ که روزانه نزدیک به ۱۰۰ تلفن شکایات مردمی را داریم، خاطرنشان کرد: شکایات ثبت و براساس مسیرها بازرسان مراجعه و موارد بررسی خواهد شد.

معاون نظارت اداره صمت شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه باید استفاده از تلفن گویای رسیدگی به شکایات ۱۲۴ بین مردم فرهنگ سازی شود، خاطرنشان کرد: البته برخی از شکایات به صورت حضوری  انجام می شود که اگر فاکتور به همراه داشته باشند براساس فاکتور و اگر نظر کارشناسی لازم باشد به اتحادیه صنوف مربوطه جهت بررسی ارجاع داده می شود.

یزدانپناه عنوان کرد: این طرح نظارتی با مشارکت بسیج و بازرسان اصناف  در واحدهای صنفی و تولیدی انجام می شود.

وی افزود: نظارت در گذشته توسط اداره کل صمت صورت می گرفت اما به دلیل کمبود نیرو و وسایل حمل و نقل در سال جاری با کمک بسیج اصناف این مشکل مرتفع شده است.

معاون نظارت اداره صمت شمال استان خاطرنشان کرد: با زرسی های امسال به دلیل حساسیت ها کمی تشدید تر و نظارت نیروها نسبت به سال گذشته پررنگ تر شده است.

یزدانپناه همچنین به نظارت بر میدان های میوه و تره بار اشاره کرد  و گفت: براساس گزارش ها و نظارت هایی  که توسط نیروی بسیج از میدان ها صورت گرفته خوشخبتانه تاکنون تخلفی ارائه نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح نظارتی نظارت ها گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفت که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

وی از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و گفت: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازار کشف شده است.

سردارزاده افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفین به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گرانفروشی، کم فروشی و غیره را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 6098237

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد