Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ یازدهمین جشنواره سراسری شعر یارویادگار در ٢٥ اسفند در حسینیه جماران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) با رعایت پروتکل های بهداشتی، یازدهمین جشنواره سراسری شعر یارویادگار را در دوبخش عمومی (امام وشهادت، امام و جهان اسلام، امام و عدالت خواهی، امام و مبارزه باظلم، امام و مردم سالاری، امام و تحجرستیزی، امام و وفاق ملی) و همچنین بخش ویژه: بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمدخمینی، پاسداشت سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی، آرمان فلسطین برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اختتامیه این جشنواره از شاعران برگزیده تقدیر بعمل خواهدآمد. 

زمان:  ٢٥ اسفند ١٣٩٩ ساعت ١٦ الی ١٨ 

مکان: حسینیه جماران  

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 فلسطین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سیدجواد جعفری، مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در نشست منطقه‌ای برنامه‌ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با تأکید بر نگاه آسمانی به این جشنواره اظهار کرد: کاری که برای اهل‌بیت انجام می‌گیرد باید نگاه آسمانی داشته باشد. تقوا زمینه گشایش، بالندگی و رشد است؛ بنابراین نمی‌شود گفت به دلیل اینکه پول و امکانات نداریم کار فرهنگی انجام ندهیم. اگر کار برای خدا و اهل‌بیت باشد گشایش‌ها و برکات حاصل خواهد شد.

وی افزود: ماه‌های مبارک رجب و شعبان ذاتاً ماه‌های با برکتی بوده به فرمایش مقام معظم رهبری ماه‌های رجب و شعبان بهار معنویت است. صرف‌نظر از عظمت این ماه‌ها، میلاد برگزیدگان الهی نیز در این ماه‌ها قرار گرفته؛ بنابراین ماه رجب و شعبان برای برگزاری جشنواره امامت و مهدویت به‌صورت هوشمندانه انتخاب شده است.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: میلاد امام زمان چهار پیام دارد. نخست اینکه امام زمان داعیه بوده؛ یعنی دعوت‌کننده به خدا، دوم توجه به امام زمان ایجاد امید به آینده است یعنی باور داشته باشیم که این خورشید روزی طلوع خواهد کرد، سوم باید بدانیم که منتظر و مترصد هستیم و انتظار یعنی حرکت نه سکون و ایستایی و چهارم اینکه این انتظار به عمل ما بستگی دارد.

جعفری عنوان کرد: تاکنون سه دوره از جشنواره امامت و مهدویت به دست با کفایت استادان و کارکنان برگزار شده و در آستانه ورود به چهارمین دوره قرار داریم؛ بنابراین آنچه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین دوره این جشنواره از ما انتظار دارد اولاً جامعه هدف این دوره از جشنواره با ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته و دوم شعار امسال زیارت جامعه کبیره باشد یعنی همه فعالیت‌های جشنواره حول محور و مفاهیم زیارت جامعه کبیره قرار گیرد.

وی تأکید کرد: امسال در کنار شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ها، کمیته‌های تخصصی با حضور علمای حوزه علمیه و استادان گروه معارف تشکیل شود تا مفاهیم زیارت جامعه کبیره را بازآفرینی کنند و به دست شعرا و گروه‌های سرود بسپارند. همچنین از شعرا بخواهیم درباره زیارت جامعه کبیره شعر تولید کرده تا این اشعار تبدیل به نجوای مردم بشود.

جشنواره امامت و مهدویت، شاه‌بیت فعالیت‌های هدفمند فرهنگی دانشگاه آزاد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه سه دوره از جشنواره امامت و مهدویت بر اساس سند تحول و توسعه دانشگاه آزاد با موفقیت پشت سر گذاشته شد،‌ گفت: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دو اتفاق را به‌عنوان شاه‌بیت فعالیت‌های هدفمند فرهنگی دانشگاه آزاد به‌خوبی تبیین کرده‌اند. جریان امامت و مهدویت و مسئله تقریب مذاهب.

احمد ناطق گلستان بیان کرد: جشنواره امامت و مهدویت همه ساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان در اتمسفر فضای فرهنگی در کل کشور توسط دانشگاه آزاد اجرا می‌شود که این کار ویژه و نو در کشور بوده و مورد تحسین داخل و خارج کشور قرار گرفته، پس معلوم می‌شود خلأ جدی در این حوزه داشتیم. در آسیب‌شناسی تربیتی تشیع، رویکرد شادی و سرور اهل‌بیت نگاهی بوده که دانشگاه آزاد در این زمینه داشته است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر تقریب مذاهب را داریم که یکی از حوزه‌های جدی در دانشگاه آزاد بوده که توسط قریب به ۳۰ دفتر تقریب مذاهب در کشور با نگاه تقریبی و وحدتی صورت می‌گیرد و به فرمایش دکتر طهرانچی این دو اتفاق در کنار هم جریان اسلام را به معنای واقعی نشان می‌دهند و یک اتفاق میمون و مبارک است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: به جشنواره امامت و مهدویت به‌عنوان کار فرهنگی فاخر نگاه کنیم و به آن ملزم باشیم. برکتی که انجام این برنامه‌های فاخر فرهنگی به همراه دارد می‌تواند چشمه‌های ویژه‌ای را برای دانشگاه در زمینه‌های اقتصادی باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!