Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:08:25 GMT

لزوم توجه به ارزش افزوده کاشت درختان استوایی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۲۲۷۸

لزوم توجه به ارزش افزوده کاشت درختان استوایی در فارس

حسام بوستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: با کاشت درختان استوایی گونه‌های درختی و گیاهی که با آب‌وهوای استان فارس و نیز شیراز سازگاری یافتند، در آینده نزدیک شاهد ثمردهی این‌گونه درختان هستیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی آمادگی عرضه و صادرات محصولات روستائیان به بازار مصرف را دارد، افزود: کاشت حداقل ۱۰ نوع از درختان استوایی  حتی در  منازل  می‌تواند نقطه مثبتی برای درآمدزایی به‌ ویژه برای  روستائیان منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز شتاب‌دهنده باور بسیج دانشجویی استان فارس بیان کرد: کاشت گیاه دارویی گوجه بری از دیگر گیاهان استوایی که  در قاره آمریکا کشت می‌شود و از لحاظ مصرف دارویی  نقش مهمی  در افزایش سیستم ایمنی بدن انسان دارد.

بوستانی با اشاره به اختصاص نیافتن بودجه پژوهشی و بی‌توجهی  بعضی از مسئولان و مدیران اجرایی از مرکز رشد و استعدادیابی شتاب‌دهنده باور بسیج دانشجویی افزود: اگر  مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی اقدام به حمایت مادی و معنوی از این مرکز جهادی کنند، بستر را برای رشد و رونق اقتصادی استان به‌ ویژه روستائیان فراهم می‌کند.

وی بیان داشت: تولید گندم که نیاز به آب بسیار آن‌ هم در شرایط کم‌آبی و کاهش نزولات الهی دارد، در فارس توجیه اقتصادی نداشته و توجه به  این‌گونه درختان و گیاهان استوایی  که مصرف آب پائینی دارد می‌تواند جایگزین  مناسبی برای  کشت این محصول استان فارس باشد.

این مسئول اضافه کرد:  کاشت یک هکتار از گیاه دارویی گوجه بری که رقمی حدود ۱۵ میلیون تومان برای روستائیان هزینه در بر خواهد داشت و نیز در  مدت یک سال علاوه بر برگشت این رقم، قابلیت تکثیر این گیاه دارویی، کاشت را به چند برابر افزایش داده  و در نتیجه  ارزش‌افزوده‌ای را  برای جامعه هدف ایجاد می‌کند.

بوستانی اظهار داشت: پرورش گیاهان آپارتمانی، گسترش درختان و گیاهان استوایی، آشنایی روستائیان و کشاورزان با روش‌های نوین روز دنیا، شناسایی ظرفیت‌ها، پتانسیل و اقلیم  استان فارس  توسط دانشجویان و مسئولان گروه‌های جهادی از دیگر رویکردهای مرکز شتاب‌دهنده باور بسیج دانشجویی است.

وی اظهار داشت: برای کاشت گیاهان و درختان استوایی، زمینی توسط یکی از بانوان نیک‌اندیش به نام توانگر زمینی در منطقه خالدآباد داریون در اختیار این مرکز قرار گرفته و در این راستا از دیگر خیران درخواست می‌شود با این مرکز  جهادی همکاری کنند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج دانشجویی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اقدامات هوشمندانه پلیسی از اقدام مجرمانه فردی در زمینه راه اندازی مرکز زیبایی غیر مجاز در این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد این فرد با راه اندازی این مرکز اقدام به دخالت در امور پزشکی از طریق ارائه خدمات زیبایی و کاشت مو به شهروندان می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از محل موفق به کشف مقادیر قابل توجهی تجهیزات پزشکی و یک دستگاه کاشت مو شدند.

وی با اشاره به پلمب محل و معرفی متصدی مرکز به مرجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد برای مراجعه به مراکز درمانی و کلینیک های زیبایی قبل از هرچیز از اعتبار و داشتن مجوز آن مرکز اطمینان حاصل کنند و درصورت مشاهده و اطلاع از هر گونه فعالیت غیر قانونی در این زمینه مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6093262

دیگر خبرها

  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم