Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ در این باره گفت: در همین راستا ۲۰ کارناوال نوروزی تدارک دیده شده است که طی هفته گذشته سه کارناوال در قالب سه چرخه‌های نوروزی، عروسک های غول پیکر و نوروزگاه سیار در محلات شریعتی شمالی و نعمت آباد به گردش و اجرای برنامه های شاد نوروزی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته مهدی بصیری، همچنین ۱۷ کارناوال دیگر از امروز تا ۱۲ فروردین سال آینده، با عناوین مختلف و متناسب با نوروز در نظر گرفته شده که روزانه در یک محله به حرکت درمی‌آیند.  

معاون شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: کارناوال عروسک های محلی و بومی عصر امروز ۲۳ اسفند در ۵ نقطه از شهرک رسالت، کارناوال نوروزی و سین سلامتی ۲۴ اسفند در محله خانی آباد نو شمالی، کارناوال حاجی فیروزها ۲۵ اسفند در شهرک گلریز، کارناوال تخم مرغ‌های رنگی ۲۶ اسفند در خانی‌آباد نو، کارناوال عروسکی اقوام ۲۷ اسفند در دولتخواه جنوبی، کارناوال عروسک های نوروزی ۲۸  اسفند در شریعتی جنوبی، کارناوال اقوام ایران زمین ۲۹ اسفند در محله اسماعیل آباد و کارناوال عمو نوروزها ۳ فرودین ۱۴۰۰ در محله شکوفه جنوبی به اجرا نمایش می پردازند.

همچنین کارناوال سه چرخه های نوروزی ۴ فروردین در محله دولتخواه شمالی، عروسک های غول پیکر ۵ فروردین و نوروزگاه سیار نیز ۶ فروردین در محله عبدل آباد، کارناوال عروسک های محلی و بومی ۷ فروردین و سین سلامتی نیز ۸ فروردین در محله شهید کاظمی، کارناوال حاجی فیروزها ۹ فرودین در محله اسماعیل آباد، تخم مرغ های رنگی  ۱۰ فروردین در محله دولتخواه جنوبی، کارناوال عروسکی اقوام ۱۱ فروردین در خانی آباد نو جنوبی و عروسک های نوروزی نیز ۱۲ فروردین در محله بهمنیار از ساعت ۱۵:۳۰ لغایت ۱۷ به حرکت در می آیند.

به گفته این مسئول اجرای موسیقی محلی و بومی، ترانه های محلی نوروزی و ویژه برنامه های شاد و متنوع فرهنگی همراه با اهدای شاخه گل و هدایا به شهروندان از برنامه های تدارک دیده شده در کارناوال های نوروزی هستند.  

کد خبر 590391 برچسب‌ها شهرداری نوروز منطقه ۱۹ مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری نوروز منطقه ۱۹ مدیریت شهری فروردین در محله کارناوال عروسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز