Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از شرکت پتروشیمی شازند، متخصصان و مخترعان پتروشیمی شازند برای نخستین بار در جهان، موفق به ثبت اختراع فرآیند تولید پلی‌پروپیلن گرید رندوم کوپلیمر و محصول آن برای استفاده در ساخت سیلندر سرنگ انسولین و سرنگ سه تکه شدند.

روزانه به‌طور میانگین حدود ۲ میلیون سرنگ انسولین در کشور مصرف می‌شود که در گذشته ماده اولیه تولید این نوع سرنگ‌ها، از پلی‌پروپیلن گرید J801 شرکت HYOSUNG کشور کره جنوبی استفاده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه حدود ۵ هزار تن از این گرید وارد کشور می‌شد که به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، واردات گرید یادشده متوقف و از این بابت مشکلاتی متوجه بخش سلامت جامعه شد.

محققان و متخصصان شرکت پتروشیمی شازند همسو با مسئولیت‌های اجتماعی، برای حل این مشکل بزرگ که تأثیر مستقیمی بر سلامت جامعه و حفظ جان هم‌میهنانمان داشت، با تشکیل گروهی پژوهشی در واحد پلی‌پروپیلن شازند، مطالعات و بررسی‌های خود را برای امکان‌سنجی تولید این نوع گرید در واحد صنعتی آغاز کردند.

پس از انجام فرآیند مهندسی معکوس و شناسایی مواد افزودنی نمونه گرید خارجی، تولید نمونه آزمایشگاهی آن در اواخر سال ۱۳۹۷ و با عنوان ARP801 در این شرکت محقق شد که مورد توجه و استقبال مشتریان قرار گرفت.

با توجه به اینکه تولید پلی‌پروپیلن گرید رندوم کوپلیمر و محصول آن در فناوری بازل برای نخستین بار در جهان صورت پذیرفته است، فرآیند تولید و محصول تولیدی آن به‌عنوان ثبت اختراع، به شماره ثبت اختراع ۱۰۳۰۴۳ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ و طبقه بین‌المللی C08F 10/00; C08F 110/06;C08F 210/06 با موفقیت به تأیید مسئولان رسید.

شایان ذکر است، اکنون توسعه این گرید به‌منظور تولید سرنگ‌های دوتکه در حال پیگیری است و در آینده‌ای نزدیک، گرید مخصوص سرنگ‌های دوتکه نیز تولید و روانه بازار داخلی می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: انسولین تجهیزات پزشکی پتروشیمی شازند خودکفایی پلی پروپیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امیدوارم این جریان قوی که در این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان به راه‌ افتاده، با قوت ادامه پیدا کند و به‌زودی تولید انبوه و استفاده از این تولیدات را در کاربری‌های خاص خود نظاره‌گر باشیم.

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور