Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@14:01:52 GMT

توفان شن در زاهدان امشب فروکش می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۳۷۸۸

توفان شن در زاهدان امشب فروکش می‌کند

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود توفان شن در این شهر اوایل امشب فروکش کند و به تدریج از سرعت آن کاسته شود.

محسن حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: در حالی همچنان توفان شن در زاهدان و نواحی اطراف این شهر ادامه دارد که توده عظیم گردوغبار ناشی از آن علاوه بر نفوذ به پنج شهرستان شمال استان، برخی ولایات غربی افغانستان و پاکستان را نیز فرا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نفوذ گردوغبار توفان امروز به شمال سیستان و بلوچستان سبب شد تا هم‌اینک شعاع دید افقی در فرودگاه زابل به ۵۰ متر کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این میزان کاهش دید افقی و انتشار گردغبار کاهنده دید در هوای زابل حداقل در پنج سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: خروجی تصاویر ماهواره‌های هواشناسی نشان می دهد که علاوه بر زابل، شرایط به نسبت مشابهی در شهرستان های زهک، هامون، هیرمند و نیمروز نیز حاکم بوده و غلظت ذرات غبار در این شهرها به شدت افزایش یافته است.

حیدری تصریح کرد: شدت توفان امروز زاهدان و مناطق اطراف آن به حدی بود که توده عظیم گردوغبار تشکیل شده به عرض های بالاتر نفوذ کرده و چندین ولایت غربی افغانستان و چند شهر غربی پاکستان را نیز فرا گرفته است.
وی گفت: برای نمونه ایستگاه هواشناسی دال بندی پاکستان شعاع دید افقی این شهر را که به سبب گردوغبار گسترده به شدت کاهش یافته، هزار متر گزارش کرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003Fdw

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته سی و سوم سوپر لیگ یونان، آ. ا. ک آتن که احسان حاج‌صفی را در لیست بازیکنان خود دارد، از ساعت 21 امشب در ورزشگاه اوپاپ آرنا به مصاف تیم رده دومی پاناتینایکوس خواهد رفت.

احسان حاج‌صفی که در فصل جاری سوپر لیگ یونان 15 بازی انجام داده و عملکرد درخشانی در سمت چپ خط دفاعی تیمش داشته، امشب هم جزو 11 نفر اصلی آ. ا. ک آتن مقابل پاناتینایکوس است.

مدافع چپ ایرانی آ. ا. ک آتن در پنج هفته گذشته سوپر لیگ یونان در ترکیب تیمش حضور داشته که امشب هم از ابتدا در دیدار سرنوشت‌ساز مقابل پاناتینایکوس به میدان می‌رود.

تیم فوتبال آ. ا. ک آتن با 72 امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به پاناتینایکوس، در صدر جدول سوپر لیگ یونان قرار گرفته که امیدوار است در بازی امشب به برتری برسد و نزدیک‌تر از همیشه به قهرمانی شود.

دیگر خبرها

  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • شدت وزش باد از امشب در ایلام کم می‌شود
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • آسمان این شهر نارنجی شد
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه (عکس)
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم