Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@05:35:40 GMT

واشنگتن به هیچ کشوری چک سفید امضا نمی دهد!

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۵۱۵۹

خرداد: به نقل از روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در مورد معاملات تسلیحاتی ایالات متحده با مصر و وضعیت حقوق بشر در کشورهای عربی گفت: مطمئناً ایالات متحده به هیچ کشوری «چک سفید امضا نمی‌دهد» و از حقوق بشر به هر طریقی محافظت می‌کند.
این اظهارات پرایس در واکنش به سوالی درباره اینکه آیا کمک نظامی ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیارد دلاری به مصر را به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور متوقف خواهند کرد یا خیر، مطرح شد.
پرایس گفت: فعلا تصمیمی در خصوص توقف این کمکها به مصر گرفته نشده است. مصر از نظر منافع ایالات متحده در منطقه، امنیت منطقه‌ای و محافظت از کانال سوئز بازیگر مهمی است. با این حال دولت بایدن در سیاست خارجی خود منافع کشور و حقوق بشر و ارزشهای آمریکا را از هم جدا نمی داند. در خصوص فروش سلاح به مصر نیز هم اکنون یک فرآیند بازنگری برای اطمینان از مطابقت فروش برخی تسلیحات با ارزش ها و منافع آمریکا آغاز شده است.
وی همچنین نسبت به سوابق حقوق بشری مصر از جمله محدودیت ها در جامعه مدنی، سرکوب آزادی بیان و بازداشت فعالان ابراز نگرانی کرده و گفت: مسائلی مانند سرکوب جامعه مدنی و نقض حقوق بشر وجود دارد. ما این موارد را با آنها مطرح می کنیم. ما این کار را آشکارا انجام می دهیم.
این مقام آمریکایی گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با سامح شکری، همتای مصری خود موضوع حقوق بشر در این کشور را مطرح کرده است. برچسب ها: وزارت امور خارجه آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت امور خارجه آمریکا حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به قانون تبدیل شد. با این لایحه آمریکا بیش از ۹۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان کمک مالی و نظامی می‌کند.

محدودیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک که در پوشش این لایحه در سنا تصویب شد و به امضای بایدن رسید، موردتوجه رسانه‌ها و شهروندان آمریکایی قرار گرفته است.

مالک تیک‌تاک ۹ ماه فرصت دارد سهامش را به آمریکایی‌ها بفروشد وگرنه در آمریکا مسدود می‌شود. تیک‌تاک ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد و مقامات آمریکایی به دلیل سهام ۲۰ درصدی شرکت بایت دنس که مالک چینی دارد، این سکو را خارجی و برای آمریکا خطرناک می‌دانند.

گفت‌وگو با سالار واعظی - خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد