Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد در این مراسم گفت: با راه‌اندازی ایست‌کارها، طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت تکمیل شده و باید با کارگر نماها برخورد شود.
محمدرضا کلائی با اشاره به انعقاد قرارداد با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور آموزش کارگران داوطلب، افزود: با این اقدام، کارگران حرفه‌ای‌تری خواهیم داشت.
رئیس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور نیز در این مراسم گفت: طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در استان‌های مختلف آغاز شده اما درست اجرا نشده و میلیاردها تومان پول هدر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکبر شوکت افزود: شیوه اجرای این طرح در مشهد می‌تواند الگویی برای کشور باشد، اقدامات مدیریت شهری، شورای شهر و دادستانی مشهد در این خصوص قابل تقدیر است. 
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: ۱۲ ایست‌کار در مشهد به عنوان کلان پروژه اجتماعی و یک الگوی ایده‌آل در کشور پیاده‌سازی شده ‌است.
مهدی یعقوبی افزود: شرایط کرونایی تاثیر منفی بر کسب و کارها گذاشته و تعداد کارگران در میادین و معابر افزایش یافته، حضور این افراد در حاشیه معابر در شان آنها نیست ،کارفرمایان نیز از شرایط فعلی ناراضی هستند.
وی ادامه داد: سال گذشته برای انجام اقدام ضابطه‌مند، آسیب شناسی لازم صورت گرفت و با به‌کارگیری مشاور، مطالعاتی انجام شد و مقرر شد تعداد جایگاه‌های ساماندهی کارگران افزایش یابد.

معاون شهردار مشهد گفت: انجمن صنفی کارگران ساختمانی همراهی خوبی با شهرداری داشته و ثبت نام از کارگران و تشکیل پرونده آنها انجام و در ادامه لایحه دو فوریتی به شورای شهر ارسال و مورد تصویب قرار گرفت، همچنین پس از دریافت مجوزهای لازم، اعتبار مورد نیاز برای ساخت جایگاه دریافت شد.
وی افزود: همچنین مقرر شد در تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری از کارگران فصلی و ساختمانی ثبت نام کننده در جایگاه‌های ایجاد شده، استفاده شود که این موضوع نیز ابلاغ شده و برای انجام درختکاری در حاشیه کشف رود از این کارگران به صورت روزمزد استفاده شده است.
یعقوبی با بیان اینکه در قالب پروژه درختکاری بالغ بر پنج هزار نفرروز از کارگران استفاده شده است، ادامه داد: حدود هزار و ۶۰۰ نفرروز نیز با همراهی حوزه قضایی از کمپ‌ها معرفی و به‌کارگیری شدند.
وی گفت: همچنین بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران با هماهنگی انجمن صنفی کارگران ساختمانی راستی آزمایی شده و پس از تشکیل پرونده، برای آنها کارت صادر شده و از ۱۰ اردیبهشت ماه امسال تاکنون بالغ بر ۹۰ هزار نفرروز بر اساس درخواست‌های شهروندی برای انجام امور شهروندان اعزام شده‌اند.
معاون شهردار مشهد افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط استانداری، ۱۱ دستگاه اجرایی علاوه بر شهرداری و ۲ سازمان مردم نهاد به میدان آمده‌اند و در این راستا تفاهم نامه‌ای امضا شده تا پس از اجرای جایگاه‌های دائمی، خدمات خود را در این جایگاه ارائه کنند.
وی ادامه داد: ۱۲ ایست کار با امکانات مناسب در مشهد طراحی و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در این ایست کارها ثبت نام از کارگران و نوبت دهی انجام می‌شود تا شهروندان نیز با خیالی آسوده کارگران شناسنامه دار را به کارگیری کنند.
یعقوبی گفت: اپلیکیشن کارگران ساختمانی نیز با همکاری سازمان فاوا شهرداری طراحی شده و امروز رونمایی می‌شود تا شهروندان بدون حضور در ایست کارها درخواست خود را برای استفاده از کارگران و استادکاران اعلام و از این طریق نیروی کار مورد نیاز خود را تامین کنند.
وی افزود: برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام این کار شکل گرفته، اما بی‌شک در روزهای آغازین ایرادها و ابهاماتی وجود دارد که تلفن ۳۱۷۵ آماده پاسخگویی است.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: اعضای شورای شهر و مدیریت شهری با توجه به شرایط سخت طبقه کارگر تدوین و تصویب طرح ساماندهی کارگران را در دستور قرار داد تا علاوه بر کمک به این قشر، چهره شهر نیز بهبود یابد.
شهناز رمارم افزود: با تصویب این طرح در شورای شهر، بودجه لازم برای اجرایی شدن آن اختصاص یافت.
جانشین معاون دادستان مشهد نیز در این مراسم گفت: اشتغال کارگران همیشه دغدغه بوده اما برخی کارگرنماها به دلیل نبود بانک اطلاعاتی، مشکل‌ساز بودند که با اجرای این طرح این مشکلات حل می‌شود.
فرزاد بهشتی افزود: همه دستگاه‌ها باید پای اجرای این طرح باشند و از ظرفیت‌های موجود در خصوص اجرای موفق این طرح استفاده شود.

برچسب‌ها شورای شهر کارگر سازمان فاوا شهرداری شهناز رمارم شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر کارگر سازمان فاوا شهرداری شورای شهر کارگر سازمان فاوا شهرداری شهناز رمارم شورای اسلامی شهر مشهد اخبار کنکور نیز در این مراسم گفت کارگران ساختمانی ساماندهی کارگران برای انجام شورای شهر ایست کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، منابع بیمه این کارگران را شفاف کرده و دولت را موظف می‌کند که به صورت دوره‌ای گزارش درآمد و هزینه‌های این بخش را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود :  تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

بابایی کارنامی اظهار داشت : طبق این قانون، درآمد کارگران ساختمانی از طریق فرمول مشخصی محاسبه می‌شود و دیگر نیازی به ارائه مدارک و مستندات اضافی نیست.

وی افزود : دولت موظف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را به سرعت تدوین و ابلاغ کند.

بابایی کارنامی اظهار داشت : حساب رسمی درآمد نشأت گرفته از فرمول درآمدی منشعب پرونده ساختمان در تامین اجتماعی جدا شده است. این اقدام شفافیت لازم را ایجاد می‌کند و سازمان تامین اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش دهد.

وی افزود :  در قانون جدید، تمهیداتی اندیشیده شده است که با کد ملی هر کارگر می‌توان به راحتی مشخص کرد که آیا او در زمره کارگران ساختمانی است یا خیر.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : حل مشکلات دیگر کارگران ساختمانی مانند ایام بیماری و غرامت بیکاری در دستور کار مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد