Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@00:07:37 GMT

چرا در ایام نوروز دندان درد می‌گیریم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۵۸۴۵

چرا در ایام نوروز دندان درد می‌گیریم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، دندان درد می‌تواند از آزار دهنده بودن تا یک درد ناتوان کننده گسترده باشد. عوامل مختلفی می‌توانند در دندان درد نقش داشته باشند و اگر هر نوعی درد دندان را تجربه می‌کنید، مهم است که توسط دندانپزشک مشکل را بررسی کنید.

یک حفره در یک ناحیه پوسیدگی

پوسیدگی که منجر به ایجاد حفره در دندان می‌شود، می‌تواند دردناک باشد و در صورت مصرف خوراکی، چیزی به خصوص سرد یا گرم ممکن است آسیب بیشتری ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفره‌ها با بزرگتر شدن و نزدیکتر شدن به عصب، که در مرکز دندان است، درد بیشتری ایجاد می‌کنند.

شکستگی دندان

وقتی تکه‌ای از دندان شکسته شود می‌تواند در اثر آسیب دیدگی یا حتی گاز گرفتن یک جسم سخت مانند آجیل‌های دربسته اتفاق بیفتد. شکستگی دندان می‌تواند درد زیادی ایجاد کند، به خصوص اگر شکستگی به داخل عصب گسترش یابد. در این حالت بررسی کانال ریشه یا استخراج آن ضروری است. درمان بستگی به شدت شکستگی دارد. حتی اگر شکستگی به عصب کشیده نشود، ممکن است دندان شما همچنان احساس زخم کند. به ویژه ممکن است هنگام خوردن یا آشامیدن حساسیت را تجربه کنید، که پس از ترمیم دندان توسط دندانپزشک ترمیم می‌شود.

آبسه یا عفونت

اگر در دهان خود عفونت داشته باشید، ممکن است باعث ایجاد چرک شود که به عنوان آبسه شناخته می‌شود. بسیاری از افراد در روز‌های پایانی سال توجهی به آبسه یا عفونت‌های دهان خود نمی‌کنند و در نتیجه در ایام نوروز، این مشکل می‌تواند باعث درد شدید و ضربان دار شود. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که یک حفره یا آسیب بر روی پالپ دندان (مرکز دندان) که شامل عصب است، تأثیر بگذارد.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۲/۲۲) ۶ علامت جسمانی ابتلا به افسردگی افزایش ۱۰برابری کشندگی کرونای جهش‌یافته ۳۲راهکار ساده برای جلوگیری از ابتلا به حمله قلبی کدام کشورها در تزریق واکسن کرونا پیشرو هستند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دندان درد برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناف هاشمی در جمع خبرنگاران بعد از نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: خسروی‌وفا در این باره صحبت کرده است. انتظار نبود که چنین وضعیتی در بودجه کمیته بیفتد و شوک به کمیته المپیک وارد شود. بخشی از این رقم بودجه در لایحه اصلاح شد و قرار شد که بخشی از طریق کمیسیون فرهنگی پرداخت شود. امیدواریم با این دو اقدام، این گره‌ها باز شود. ما امیدوار به این هستیم. ما سال قبل یک رویداد و امسال سه رویداد داریم، طبیعی است اردوها بیشتر باشد.

وی افزود:  درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه به لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره کسب سهمیه ها بیان کرد: قرار شد حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تلاش کنیم رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز را بیشتر حمایت کنیم تا سهمیه‌ها که 31+1 سهمیه است، افزایش پیدا کند. حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت سهمیه بگیریم. امیدواریم بیش از 35 سهمیه بگیریم.

وی درباره متفاوت بودن حقوق برخی ورزشکاران در رشته‌های مختلف و برخی از گلایه ها گفت: امروز روی این موضوع بحث شد. در بسته حمایتی از ورزشکاران 3 نکته وجود دارد، حقوق، سرانه اردویی و چیزهای دیگر. 6 شاخص لحاظ شده که از جمله آنها نتایج ورزشکاران، مدال‌های قبلی، اقدامات فرهنگی و ... هستند. مرکز نظارت بر این مسائل نظارت دارد. کف پرداختی 15 میلیون است و سایر ارقام با نظر فدراسیون و مرکز نظارت پرداخت می‌شود و دو 25 میلیون ممکن است اضافه شود. ما ورزشکاری هم داریم که حتی بیش از 150 میلیون حقوق می‌گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: زمانی که کسب سهمیه شود، پول پرداخت می‌شود، اما اگر مدال‌های آنها از پیش‌بینی بهتر باشد، ارقام قبلی پرداخت می‌شود. این انگیزه می‌دهد تا ورزشکاران تلاش کنند پول بیشتری بگیرند. چالشی در بحث اعزام و پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم.

هاشمی درباره مصوبات نشست هیات اجرایی بیان کرد: این نخستین جلسه هیئت اجرایی در سال جدید برگزار شد. دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک ابلاغ نشده بود. ما امسال 3 رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم. این دلیل تاخیر یکی از جلسات بود که به امروز موکول شد. امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدیدها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

هاشمی در ادامه افزود: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که 38 رشته حضور دارد و ما 32 رشته را مدنظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

هاشمی درباره دیگر مباحث جلسه نیز گفت: در جلسه امروز، دو سه موضوع دیگر هم مطرح شد. یکی از آنها بحث حق الجلسات برای تدریس‌ها بود که قرار شد در نشست بعدی نهایی کنیم. درخصوص اسم و شعار کاروان هم در نشست فوق‌العاده دو هفته آینده تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • پوچتینو: از تاتنهام محبوبم سه امتیاز را می‌گیریم
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • صدای خاص رادیو خاموش شد
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم