Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش برف و باران از شامگاه جمعه آغاز شد و در صبح شنبه به اوج خود رسید که در اثر آن، برخی جاده های کوهستانی و پررفت و آمد مانند توسکتان و خوش ییلاق بسته شد.

شدت کولاک و برف در این جاده ها به گونه ای بود که امکان فعالیت ماشین های راهداری برای بازگشایی این محورهای پرتردد وجود نداشت.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پس از ساعت ها تلاش جاده توسکستان برای تردد خودرویی باز شد اما جاده خوش ییلاق بسته است و تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام هواشناسی گلستان، بارش برف در روستایی کوهستانی خوش ییلاق شهرستان آزادشهر به ۷۷ سانتی متر و حداکثر سرعت ورزش باد در ایستگاه جاده‌ای این منطقه به ۹۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

علاوه بر آن در رامیان ۶۵ و در منطقه حاجی آباد کردکوی نیز افزون بر ۴۰ سانتی متر برف بارید.

تردد در جاده گالیکش - بجنورد فقط با زنجیرچرخ

فرماندار گالیکش گفت: با تلاش تیم‌های راهداری، جاده بین‌المللی گالیکش به سمت بجنورد در استان سمنان بازگشایی شده و تردد وسایل نقلیه در آن با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

احمد تجری منفرد با اشاره به تلاش برای بازگشایی راه‌های کوهستانی روستاهای کندسکوه، سیجان، قوشه چشمه و منجلو این شهرستان اظهار داشت: در دهستان نیلکوه راه کوهستانی گالیکش تا روستای فارسیان بازگشایی شده اما راه دسترسی به منطقه کالپوش استان سمنان مسدود است.

وی علت تاخیر در بازگشایی راه های کوهستانی این شهرستان را مستقر نبودن اداره راهداری و همچنین نداشتن راهدارخانه در مسیر جاده استراتژیکی گالیکش به سمت فارسیان فرنگ و حسین‌آباد کالپوش از استان سمنان و کمبود ماشین‌آلات راهداری دانست.

رفع مشکل قطعی برق ۹۳ روستا

پس از بارش شدید برف ۲ روز اخیر، برق برخی مناطق روستایی گلستان قطع شد که به گفته علی اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان، مشکل قطعی برق ۹۳ روستای کوهستانی گلستان برطرف شد.

وی بیان کرد: همزمان با وقوع خاموشی پس از بارش سنگین برف، تیم‌های عملیاتی مراوه تپه، مینودشت، آزادشهر، رامیان، گالیکش، کلاله، علی آباد کتول و کردکوی پس از عیب‌یابی به رفع خاموشی برق در روستاها پرداختند.

تعطیلی برخی مدارس شهرستان آزادشهر

بر اثر بارش شدید برف، کلاس های درس پایه‌های اول و دوم ابتدایی مدارس روستایی سه شهرستان رامیان، گالیکش و مراوه‌تپه در شرق استان روز شنبه تعطیل بود.

آموزش و پرورش آزادشهر اعلام کرد که به دلیل بارش شدید برف و احتمال یخبندان و لغزندگی خیابان‌ها و جاده ها ، یکشنبه ۲۴ اسفند همه مدارس روستاهای بخش چشمه ساران آزادشهر (پادگان نوده به بالا) در همه مقاطع تحصیلی تعطیل است.

از مجموع پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی گلستان، هزار و ۵۰۰ کیلومتر کوهستانی بوده که ۷۰۰ کیلومتر از این محورهای کوهستانی دارای ۵۵ گردنه برفگیر است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، امسال ۳۲ گروه راهداری را با بهره گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک برای اجرای ماموریت در طرح زمستانه به کار گرفته است.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

برچسب‌ها مدارس بارش برف بارش باران گلستان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بارش برف بارش باران مدارس بارش برف بارش باران گلستان سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مسیرهای روستایی در شهرستان دشتی که در پی بارندگی دچار انسداد شده بود، با فروکش کردن رودخانه‌های محلی، بازگشایی شد، هرچند به رویه برخی جاده‌ها خسارت وارد شد که راهداران پیگیر ترمیم آن هستند.

اخترشناس افزود: تنها محور فرعی شیرینو کنگان به گله دار در استان فارس به دلیل ریزش ترانشه ها مسدود است که ۱۳ نیروی راهداری با هفت دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در تلاش برای رفع خطر و بازگشایی این جاده هستند.

وی یادآور شد: سایر محورهای استان باز و نیروهای راهداری با تمام توان عملیات هدایت آب‌های سطحی، رفع آب گرفتگی و پاکسازی سطح محورها را انجام داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به هشدار هواشناسی درباره نفوذ یک سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۴۱ یا مشاهده سایت اینترنتی در جریان آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور قرار بگیرند.

کد خبر 6097644

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • مسدودی چند رشته قنات در تفت از پیامد‌های بارش‌های بهاری
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد
  • آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت