Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریسپانسیبل استیت کرفت می‎گوید که شیوع بیماری همه گیر کرونا نشان داد که تهدید‌های جسمی متوجه آمریکایی‎ها، سلاح خارجی نیست بلکه اکنون ویروس کروناست. خبرگزاری میزان - «پل پیلار»، در یادداشتی در «ریسپانسیبل استیت کرفت»، به بررسی همه آنچه که شیوع بیماری «کرونا» در مورد آمریکا آشکار کرد پرداخته و نتیجه گرفت، این بیماری از همه سلاح‌های خارجی برای آمریکایی‌ها مرگبارتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «پیلار»، در یادداشت خود با اشاره به این که بزرگترین تهدید‌های جسمی برای آمریکا برخلاف دروغ‌هایی که تاکنون مطرح می‌شد، بیماری همه گیری است که تعداد تلفاتش از تلفات این کشور در جنگ جهانی فراتر رفته، می‎گوید «تعداد تلفات کرونایی آمریکا در هر ۲ روز، برابر تعداد تلفات حادثه ۱۱ سپتامبر است.»   وی در ادامه به تلفات جنگ‌هایی که آمریکا خود به دلیل آنچه که تهدید خارجی خواند، اشاره کرده و در انتقاد از سیاست‌های دشمن هراسانه واشنگتن می‌پرسد، چه تعداد آمریکایی به دست روس ها، چینی ها، ویتنامی‌ها و ... یا حتی ۲ دهه مبارزه با تروریسم توسط تروریست‌ها کشته شده اند؟   «پل پیلار»، در ادامه نوشت، آمریکا که با روش سنتی درک تهدید‌ها از منظری نظامی به آنها می‌نگرد، عمدتا دشمن را در یکی از کشور‌های دوردست می‌بیند؛ این روش شناسایی دشمن که ریشه در تاریخی مانند جنگ جهانی دوم دارد، نقش مهمی در نگرش‌های آمریکایی دارد.   همین نگرش سبب می‌شود تا تهدید‌های غیرنظامی بزرگی مانند همین شیوع یک بیماری همه گیر، خشکسالی و تغییرات اقلیمی، تهدیدی امنیت ملی آمریکا محسوب نشوند.   نکته مهم دیگری که از منظر نگارنده در پی شیوع کرونا در آمریکا، آشکار شد، نادرست بودن ویژگی درک تهدید با جمع جبری صفر برای همه چیز در میان آمریکایی هاست؛ از این نگاه، هر آنچه که برای دشمن بد باشد، برای آمریکا خوب است.   در حالی که برای مثال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در موضوع فعالیت‌های هسته ای، هیچ سودی برای آمریکا نداشته است یا شیوع بیماری کرونا در کشور‌هایی مانند روسیه نیز نتیجه مثبتی برای آمریکا در پی نداشته است.  بیشتر بخوانید:  ثبت ۹۶۶ مرگ در آمریکا پس از تزریق واکسن کرونا  افزایش شمار مبتلایان آمریکایی به کرونای جهش یافته در واقع ویروسِ مرز ناشناس کرونا، زنده‌ترین نمود این رویکرد مبالغه آمیز است؛ عفونت شناسان هم در این باره می‌گویند اگرچه به کنترل این ویروس در مرز‌های آمریکا خوش بین هستند، اما وجود این عامل بیماری زا در سایر نقاط، تهدیدی برای آمریکاست؛ این ویروس همچنین سویه بیگانه ستیزی آمریکا را تیزتر کرد.   در عین حال «پیلار»، به تاکید قدرت نرم در پی شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و نوشت که مردم به این نتیجه رسیدند که روش‌هایی غیر از روش‌های نظامی می‌تواند منجر به نتایج بهتری شود؛ همانطور که چین و روسیه در دیپلماسی واکسن از آمریکا پیشی گرفتند.   از این منظر قدرت نرم آمریکا بزرگترین ضربه خود را از نقش بستن تصویر بی لیاقتی و ناکارآمدی خود خورد؛ چراکه این کشور بالاترین میزان مرگ و میر در جهان را دارد؛ با در نظر داشتن سرانه مرگ و میر این کشور ثروتمند باید گفت نتیجه شرم آور بوده است.   خدشه دار شدن تصویر آمریکا به عنوان قدرتی موفق و موثر، به احتمال زیاد در ماه‌های آینده بر روابط خارجی این کشور موثر خواهد بود.   از نظر «پیلار»، سیاست زدگی مدیریت در آمریکا در کنار نگاه سنتی واشنگتن به تهدیدها، عامل ناکامی این کشور در مقابله با کرونا بوده است؛ مقابله با این همه گیری در کشوری کاملا تقسیم شده که بحث‌های سیاسی در برخی از مناطق آن سبب کنار گذاشته شدن اقدام‌های محافظتی شده، همچنان با چالش مواجه است.   «ریسپانسیبل استیت کرفت»، در پایان نوشت «مشاهده این موارد از سوی مردم و دولت‌های خارجی، تصویر سوءمدیریت آمریکایی را در جدی‌ترین بحران بهداشتی دهه‌های اخیر پررنگ‌تر می‌کند اما آن چه مهم است عبور پیامد‌های این همه گیری از مرز هزینه‌های مالی و جانی به عرصه روابط خارجی است.»   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن برای آمریکا شیوع بیماری همه گیری تهدید ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند

یک منبع آگاه اعلام کرد نظامیان روسیه و آمریکا در نیجر در یک پایگاه واحد مستقر شده‌اند، اما به یکدیگر دسترسی ندارند.

به گزارش ایسنا یک مقام آمریکایی گفت نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آنها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

این مقام آمریکایی گفت که نیروهای روس چند هفته قبل به پایگاه هوایی ۱۰۱ آمده‌اند، پایگاه نیروی هوایی نیجر که در کنار فرودگاه بین‌المللی پایتخت این کشور واقع شده است.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد. فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند. آنها وظیفه آموزش نیروهای این کشور را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه