Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از نیمه اسفندماه سریال «چوب خط» از شبکه سه سیما پخش می‌شود که رضا چلنگر در آن به عنوان یک مترجم ایفای نقش کرده است.

رضا چلنگر به دلیل اینکه در دهه‌های اخیر به عنوان مترجم مربیان کروات فوتبال ایران فعالیت داشته، از چهره‌های معروف فوتبال کشورمان به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین باری است که رضا چلنگر بازیگری را تجربه می‌کند و البته نقشی هم به او واگذار شده که در آن تخصص دارد. چلنگر هنگام ترجمه‌ صحبت‌های مربیان کروات حتی احساس آن‌ها را در سیمای خود نشان می‌داد که نقش خود به عنوان مترجم را به خوبی ایفا کرده باشد.

رضا چلنگر از مشهورترین مترجمان فوتبال و ورزش ایران است و سابقه‌ مترجمی مربیان کروات از جمله میروسلاو بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ، وینگو بگوویچ، و اسلوبودان کواچ را دارد و در حال حاضر مترجم ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران و زلاتکو کرانچار (سرمربی باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان) است. او چند سال نیز در سفارت ایران در زاگرب، پایتخت کرواسی کار می‌کرد. وی به زبان‌های ترکی استانبولی، فرانسوی، کروات و انگلیسی تسلط دارد.

بیشتر بخوانید

معرفی سریال‌های احتمالی نوروز ۱۴۰۰/ کدام هنرمندان در قاب نوروزی سیما می‌درخشند؟

سریال طنز «چوب خط» به کارگردانی حمید بهرامیان  مضمونی کمدی و اجتماعی دارد و قصه‌ای خانوادگی و مفرح را روایت می‌کند. الهام پاوه‌نژاد، حسن زارعی، محمود جعفری، امیرمهدی ژوله، بهار کاتوزی، محمدجواد جعفرپور، امیرعباس نورزایی و امیرنوری، محمدرضا چلنگر، رضا ناجی، کریم قربانی، نازنین کیوانی، افشین آقایی، گلشید بحرایی، مونا کرمی، بهناز بستان‌دوست و علیرضا خمسه، اکبر عبدی و مینا جعفرزاده بازیگرانی هستند که در «چوب خط» به ایفای نقش می‌پردازند.

به همین بهانه با چلنگر گفت‌وگو کردیم. چلنگر درباره حضورش در این سریال به خبرنگار ما گفت: فکر نمی‌کردم روزی بخواهم جلوی دوربین بروم و بازیگری آن هم در مجموعه طنز خانوادگی را تجربه کنم؛ به هر حال این اتفاق افتاد. با من تماس گرفته شد و درباره قصه سریال صحبت کردند؛ من پذیرفتم.

وی ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا همه عوامل این سختی و مشکلات را تحمل کردند که یک اثر کمدیِ جذاب را برای مخاطبان داشته باشیم.

چلنگر عنوان کرد: من نقش خودم را به عنوان مترجم بازی کردم و در کنار آن اتفاقاتی برای من رقم می‌خورد. بازیگری، تجربه جالب و متفاوتی برای من بود. البته هنرمندان و فوتبالیست‌ها هر کدام سختی کار خودشان را دارند.

وی افزود: هنر وجه تشابه بسیاری با فوتبال دارد. سلسله مراتب فوتبال و فیلم بی شباهت به هم نیستند. در فیلم تهیه کننده به عنوان سرپرست تیم است و کارگردان به عنوان سرمربی، عوامل را هدایت می‌کند.آقای کارگردان چند دستیار دارد که آن‌ها همزمان با کارگردان همه جزییات را بررسی می‌کنند. در یک فیلم یا سریال، عوامل مثل یک تیم فوتبال با هم هماهنگ هستند.

چلنگر درباره پشنهاد جدید برای بازیگری گفت: فعلا پیشنهادی برای بازیگری به دستم نرسیده است، اما بازی در سریال چوب خط تجربه خوبی برای من بود.

وی درباره واکنش های مخاطبان نسبت به نقش آفرینی وی توضیح داد: واکنش‌های جالبی از طرف مخاطبان و دوستان نزدیک دریافت کردم. حتی دوستانی که مدت‌ها بود صدای آن‌ها را نشنیده بودم، با من تماس گرفتند. آن‌ها تعجب می‌کردند که در کنار مترجمی بازیگری کردم. به آن‌ها گفتم که در نظر داشتم بازیگری را امتحان کنم و شرایط فیلمسازی را بدانم. همه از نقش من خوششان آمده بود.

چلنگر عنوان کرد: از آقای منصور سهراب پور تهیه کننده و حمید بهرامیان و دستیاران کارگردان و عوامل سریال چوب خط بسیار تشکر می‌کنم، که در شرایط اقتصادی موجود و با وجود شیوع کرونا تلاش می‌کنند که لحظه‌ای خنده را به چهره مردم بیاورند و برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سریال تلویزیونی رسانه ملی رضا چلنگر چوب خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد مستند تصویری از روایت ساخت پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز ساخته شود.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت در بازدید از پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز گفت: هر حرمی از اهل‌بیت(ع) موزه، عرض ارادت هنرمندان صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استاد هنرمند این اثر ارزشمند تمام تجلیات و این عرض ارادتی که طی قرن‌ها می‌توان برای یک حرم مطهر متصور شد را مینیاتوری کرده‌ است.

وی افزود: این اثر ارزشمند اضلاع مختلف و ساحت‌های مختلفی دارد که می‌توان به ساحت هنر، معرفت، ارادت، پشتکار و تلاش و استمرار و آموزش اشاره کرد.

جلالی با بیان اینکه تجمیع همه هنرها نشان از پیوند بین نسلی است و نشان از حفظ و نگهداری هنری ایرانی است، افزود: همیشه در طول تاریخ ایرانیان هنر را با عشق و ارادت نگه‌داشته‌اند و ما باید بتوانیم روایت رنجی که پشت این گنج بوده را نمایش دهیم و این وظیفه و مسئولیت ماست.

معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد: یک مستند تصویری از روایتی که استاد این اثر ارزشمند در حوزه‌های مختلف دارد، ساخته شود و در معرض دید عموم گذاشته شود، چراکه اثر تجلی هنر اسلامی است.

به گزارش ایسنا، پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز در مقیاس یک پانزده و یکی از آثار ارزشمند هنرمند استاد حیدریان است که ساخت آن به مدت ۱۱ سال به طول انجامیده است.

وزن این بنا سه تن است هنرهای به‌کاررفته در این اثر شامل ۲۵ حرفه هنری ازجمله مقرنس‌کاری، گچ‌بری، نجاری، جوشکاری، ریخته‌گری، قالب‌سازی، قلم‌زنی، آینه‌کاری، آجر تراشی، میناکاری، نورپردازی، معماری، خطاطی ثلث و کوفی، گره چینی، طراحی و راه‌اندازی سیستم‌های صوتی، حجاری، سنگ‌تراشی، طراحی اسلیمی و... است،ا بعاد این بنا عبارتند از عرض دو هزار میلی‌متر، طول سه هزار و دویست میلی‌متر و ارتفاع دو هزار و هفتصدمیلی متر است که بیش از ۱۲۴ هزار قطعه شامل ۲۴۰ عدد لامپ، سنگ سنندج، سنگ مرمر، کاشی هفت رنگ، نقره خالص، چوب ساج و طلای ۲۴ عیار در آن به کار رفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری