Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@15:32:53 GMT

بیشترین و کمترین تورم فصلی در پائیز امسال

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۷۵۱۷

کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های «واسطه گری های مالی» (١.١درصد) و بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به «فعالیت های اداری و خدمات پشتیبانی» (٢٠.٨ درصد ) است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز؛ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل پاییز ١٣٩٩ به ١١.٦ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٨) ٠.٢ واحد درصد کاهش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های «واسطه گری های مالی» (١.١درصد) و «آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» (١.٥درصد) است. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به «فعالیت های اداری و خدمات پشتیبانی» (٢٠.٨ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل پاییز ١٣٩٩ به ٤٠.٢ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣٥.٢) ٥ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل پاییز ١٣٩٨، ٤٠.٢ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش «آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» (١.٥ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش «تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتور سیکلت» (٦٠.٠ درصد) می‌باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٩ (تورم سالانه) به ٣٥.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٣٣) ٢.٣ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش «آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» (٤درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به بخش «فعالیت های اداری و خدمات پشتیبانی» (٥٥.٣ درصد) است.

 

برچسب ها: تورم ، مرکز آمار ایران ، اقتصاد ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NXI

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تورم مرکز آمار ایران اقتصاد ایران فصل پاییز ١٣٩٩ بخش های خدمات مربوط به بخش تورم فصلی فصل قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه امسال، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده تعداد ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بود و بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور ثبت شده است.

ململی اضافه کرد: در ماموریت‌های انجام شده با کمک نیرو‌های آتش نشان خوشبختانه ۱۱۲ نفر نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآورشد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق در ماه گذشته حضور داشتند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متاسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

وی گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است لذا توصیه می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و نسبت به قطع کردن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل اقدام کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: همچنین داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی