Web Analytics Made Easy - Statcounter

​مصطفی‌پور از تولید ۶۵ عنوان فیلم کوتاه در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر ۱۲۰ جلد کتاب در مورد زندگینامه شهدا و خاطرات شفاهی رزمندگان و فرماندهان گیلانی هشت سال دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی‌پور» شامگاه شنبه ( 23 اسفند) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، سخن مقام معظم رهبری که فرمودند دوران جنگ تحمیلی همانند یک گنجینه است را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد:‌ گوهرهای گرانبهای این گنجینه شهدا، جانبازان، ایثارگران هستند که همه ارزش‌ها و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس متعلق به این عزیزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان رجوع به یادگاران شهدا یعنی پدران، مادران، همسران، فرزندان و سایر اعضای خانواده آن‌ها را یکی از بهترین راه‌های نشر دادن سبک زندگی شهدا دانست و تصریح کرد: ایثارگران، جانبازان و  فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس تاریخ زنده و گویای سال‌های پرشکوه حماسه جنگ هشت ساله هستند و باید تمام این خاطرات جمع‌آوری و نوشته شود.

 

وی نوشتن و نشر خاطرات شهدا به شکل جذاب و هنرمندانه را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با توفیقات الهی در چند ساله اخیر به سراغ بسیاری از خانواده‌‌های شهدا، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس رفتیم و موفق شدیم برای اکثر شهدا و فرماندهان شهید شاخص‌مان کتاب بنویسیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تألیف 120 جلد کتاب در مورد زندگینامه شهدا و خاطرات شفاهی در چند ساله اخیر توسط این مجموعه خبر داد و اذعان کرد: با وجود اینکه ما فرصت‌های زیادی را در سال‌های پس از جنگ از دست دادیم و پدران و مادران بسیاری از شهدای گرانقدرمان به رحمت خدا رفتند اما آثار فرهنگی قابل توجهی را جمع‌آوری و تولید کردیم.

 

مصطفی‌پور تولید نمایشنامه، 65 عنوان فیلم کوتاه، نماهنگ، جمع‌آوری بیش از 130 هزار سند در حوزه ایثارگران و شهدا و نظایر این‌ را از جمله کارهای مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اعلام کرد و گفت: دوستان ما در حوزه هنری سازمان تبلیغات و ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان که متعلق به سپاه پاسداران است نیز تولیدات بسیار خوبی در همین زمینه‌ها داشته‌اند. 

 

وی با تاکید بر اینکه به همت تمام نهادهای اشاره شده تاکنون بیش از 280 کتاب در بحث شهدا و ایثارگران به چاپ رسیده است خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم روند تولید آثار فرهنگی در حوزه خاطرات شفاهی خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس را سرعت ببخشیم و از این گنجینه‌های ارزشمند برای آشنایی بیشتر نسل‌های جوان بهتر استفاده به عمل آودیم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتاب شهدای گیلانی خاطرات شفاهی شهدای گیلانی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خاطرات شفاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس

گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.

کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.

با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است