Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@17:13:32 GMT

قابلیت های امنیتی جدید دراینترنت بانک سرمایه

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۸۰۹۱

قابلیت های امنیتی جدید دراینترنت بانک سرمایه

به‌منظور افزایش امنیت حساب مشتریان در خدمات بانکداری الکترونیک، قابلیت های امنیتی جدیدی به "اینترنت‌بانک" و "موبایل بانک" سرمایه افزوده شد. ناطقان: به‌منظور افزایش سطح کیفی کنترل­های امنیتی و رضایت مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک، "سرویس احراز هویت دو عاملی" در سامانه‌های «اینترنت بانک» و «موبایل بانک» سرمایه به هنگام ورود به سامانه و انجام انواع تراکنش‌های انتقال وجه حسابی فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





با راه‌اندازی این سرویس امنیتی، پس از درج نام کاربری و رمز عبور ثابت توسط مشتری، پیامکی حاوی رمز پویا ورود (بلیط امنیتی) برای شماره موبایل ثبت‌شده مشتری در سامانه بانک، به‌صورت خودکار ارسال می‌شود و صفحه جدیدی به ایشان نمایش داده می‌شود که از مشتری می‌خواهد بلیط امنیتی ارسال‌شده برای ایشان را در قسمت مربوطه وارد نموده و در صورت ورود صحیح رمز، مشتری می‌تواند وارد صفحه اینترنت بانک یا موبایل بانک خود شده و از امکانات سامانه استفاده نماید.

در پیامک رمز پویا (بلیط امنیتی)، نوع و مشخصات تراکنش مربوطه درج‌شده و این رمز به مدت 120 ثانیه معتبر است و صرفاً برای همان تراکنش درخواست شده، قابل‌استفاده خواهد بود. در حال حاضر پیامک مزبور (بلیط امنیتی) علاوه بر "ورود به اینترنت بانک و موبایل بانک" برای تراکنش‌ها به شرح ذیل نیز برای مشتری ارسال می‌شود (با فشردن دکمه درخواست بلیط امنیتی در صفحه مربوطه) و با واردکردن رمز پویا صحیح، تراکنش انجام می‌شود:

    «انتقال وجه حساب به‌حساب سایر مشتریان سرمایه»
    «انتقال وجه بین‌بانکی ساتنا»
    «انتقال وجه بین‌بانکی پایا»
    «خرید کد شارژ تلفن همراه»

همچنین مشتریان بانک سرمایه می‌توانند با نصب «برنامک رمز ساز سرمایه» (دانلود از اینجا) و فعال‌سازی «رمزپویا اینترنت بانک و موبایل بانک» (از طریق اینترنت بانک یا مراجعه به شعب) از رمزهای پویا تولیدشده توسط برنامک رمز ساز نیز ، برای «ورود به اینترنت بانک و موبایل بانک» و انجام «تراکنش‌های انتقال وجه حسابی» اشاره شده به جای رمز پویا پیامکی استفاده نمایند.

برچسب ها: بانک ، سرمایه ، ناطقان ، امنیت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بانک سرمایه ناطقان امنیت اینترنت بانک بلیط امنیتی موبایل بانک انتقال وجه رمز پویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد

امتداد - پایتخت عربستان، میزبان پنجاهمین نشست سالانه گروه بانک توسعه اسلامی با سرپرستی ملک سلمان بن عبدالعزیز، بین ۲۸ تا ۳۰ آوریل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد و به نقل از الشرق الاوسط، جلساتی که در ریاض عربستان برگزار می‌شود، برای روسای گروه بانک توسعه اسلامی که نماینده ۵۷ کشور عضو این گروه هستند، فرصتی فراهم می‌کند تا فعالیت‌های توسعه‌ای بانک را برای سال جاری بررسی و در مورد برنامه‌های بالقوه بحث کنند.

قرار است با حضور ۲۰۰۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان، بیش از ۱۵ جلسه و کارگاه آموزشی برگزار و همچنین بیش از ۵۵ یادداشت تفاهم و موافقتنامه امضا شود.

این نشست به دنبال حمایت از مشاغل و ارائه یک بستر منحصر به فرد برای ارتباط و ایجاد روابط تجاری و مشارکت با نمایندگان کلیدی و سهامداران از جامعه تجاری است تا به تبادل تجربیات مرتبط و بهترین شیوه‌ها در سرمایه گذاری و تجارت ارائه شده توسط کشور‌های عضو کمک کند.

همچنین علاوه بر بهره مندی از تجارب گروه بانک توسعه اسلامی در ترویج سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و متقابل، فعالیت ها، خدمات و ابتکارات گروه بانک توسعه اسلامی در کشور‌های عضو، در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت و بیمه برجسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که دکتر محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از کشور ایران در این مجمع حضور دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • سرمایه گذاری طلای ابشده با پک های جدید و استاندارد
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان