Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@15:47:33 GMT

نیر با نیم متر برف رکورد زد / کاهش دما تا 19 درجه زیر صفر

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۸۲۰۴

آفتاب‌‌نیوز :

با فروکش کردن بارش سنگین برف و کولاک شدید که طی دو روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل در جریان بود هوای پایدار در مناطق مختلف استان حاکم شده اما سوز و سرما همچنان در شهرهای سردسیر ادامه دارد.

براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل با ورود سامانه بارشی که بیش از 72 ساعت مناطق مختلف استان را تحت تأثیر قرار داد، جوی آرام و پایدار تا آخر هفته در مناطق مختلف استان اردبیل حاکم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین بارش باران با 50 میلیمتر از بیله‌سوار گزارش شده و بیشترین ارتفاع برف با 50 سانتیمتر از شهرستان نیر گزارش شده است.

اما بارش سنگین برف در آخرین روزهای زمستان اهالی استان را در حالی غافلگیر و خوشحال کرد که در اکثر محورهای مواصلاتی استان دیشب کولاکی شدید، راه‌بندان و اختلال در ترددها ایجاد کرد.

بارش برف در گردنه الماس که به نیم متر می‌رسید، همراه با کولاک تردد در این مسیر را کند کرده و حتی تا ساعتی خودروها در این مسیر گرفتار برف و کولاک شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: با فروکش کردن بارش برف و کولاک در جاده‌های اصلی و فرعی استان در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است.

کریم‌الله وثوقی تصریح کرد:‌ در 24 ساعت گذشته با تلاش راهداران راه 560 روستای استان بازگشایی شده و عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در 50 روستای استان ادامه دارد.

وی از هموطنان خواست تا از سفرهای غیرضرور به ویژه ترددهای شبانه پرهیز کنند چرا که امکان یخبندان موضعی در برخی از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی وجود دارد که امکان تردد را سخت‌تر کرده است.

اما با توقف بارش برف سرمای شدیدی در مناطق مختلف استان حاکم شده به طوری که در شبانه‌روز گذشته نیر با 19 درجه زیر صفر و اردبیلی‌ها با 12 درجه زیر صفر شب و روز سردی را پشت سر گذاشته و امشب نیز پیش‌بینی می‌شود دمای هوا به منهای 20 درجه نیز برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی بارش برف مناطق مختلف استان استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد

میانگین بارش سال‌ زراعی جاری در سیستان و بلوچستان از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی در استان تاکنون ۱۲۱.۸ میلی‌متر بود که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت این دوره است، همچنین میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی‌متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش پیدا کرده است.

وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب‌شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی بوده است، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهند، همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

وی ادامه داد: میانگین دمای استان تا خرداد ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه‌خرداد تا شهریور در نیمه‌شمالی استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در نیمه‌جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری میانگین دمای استان سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلندمدت مشابه خبر داد.

کد خبر 749355

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا