Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین برزگر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرکز قرنطینه گیاهی استان، محصولات از نظر نوع بیماری و آفات مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد تا محصول بدون بیماری و آفت به بازار عرضه شود، که این میزان مغز بادام مامایی پس از دریافت تایید مرکز قرنطینه برای صادرات به بنادر جنوبی کشور ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات در راستای ارسال محموله‌های تولیدی از مبادی قرنطینه استان در چارچوب ضوابط قرنطینه گیاهی شرایط را تسهیل کرده است و آماده همکاری با صادرکنندگان استان است.

به گفته وی، یکی از مهمترین محصولات صادراتی باغی استان بادام به خصوص بادام مامایی است که این رقم بازار پسندی بیشتری نسبت به سایر ارقام دارد.

برزگر افزود: ارزش تولیدات باغی استان بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال است که از لحاظ وزنی ۱۳ درصد تولیدات کشاورزی و از لحاظ ارزش ریالی بیش از ۳۰ درصد ارزش تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

وی به ارزش اقتصادی و ارزآوری محصولات باغی استان اشاره کرد و گفت: این استان با تولید سالانه بیش از۲۰ هزار تن بادام رتبه نخست تولید بادام آبی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، بادام مامایی به دلیل رنگ روشن مغز، عطر و طعم خاص و ارزش غذایی کامل، مشتریان بیشتری دارد. 

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید بیش از ۲۰ هزار تن در سال معادل ۲۰ درصد بادام با کیفیت کشور، در ۱۲ سال اخیر به طور متوالی بیشترین تولید بادام آبی کشور را به خود اختصاص داده است.

بادام مامایی، شاهرودی ۱۲، ربیعی، بادام سفید و سایر ارقام شاهرودی از ارقام اصلی بادام این استان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری بازار محصولات کارآمدی دولت صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری بازار محصولات وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری بازار محصولات کارآمدی دولت صادرات غیر نفتی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری

بهنام خسروی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیشترین مشکلات طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.

وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسوولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

خسروی تصریح کرد: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.

وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو