Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دیسکوز، «اسکار تیمارو»، رهبر جدایی‌طلب جزایر پلی‌نزی فرانسه، از مردم این منطقه دعوت کرد علیه ۱۹۳ آزمایش هسته‌ای فرانسه بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۹۶ در پلی‌نزی، تظاهرات کنند چرا که بعد از تحقیقاتی مشخص شد مردم این جزیره در معرض پرتو‌های رادیواکتیو قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت دیسکوز در گزارشی افشا کرد پرتو‌های رادیواکتیوی که مردم پلی‌نزی در معرض آن قرار دارند ۲ تا ۱۰ برابر بیشتر از آن چیزی است که اداره کل تحقیقات انرژی موسوم به کمیسیون انرژی اتمی، اعلام کرده است.
این گزارش همچنین تخمین می‌زند که کل جمعیت ۱۱۰ هزار نفری پلی‌نزی، ممکن است در زمان آزمایشات اتمی کشور فرانسه، تحت تأثیر تشعشعات قرار گرفته باشند.

اسکار تیمارو با اشاره به تاریخ برگزاری تظاهرات گفت: ۱۷ ژوئیه همان تاریخی است که در سال ۱۹۷۴ آزمایش اتمی «سِنتور» انجام شد که بیشتر مردم پلی‌نزی در معرض خطر بودند.

او در بیانیه ابراز امیدواری کرد که فرانسه اشتباه خود را گردن بگیرد. همچنین تیمارو در سال ۲۰۱۸ شکایتی مبنی بر جنایات فرانسه علیه بشریت در دادگاه کیفری بین المللی ثبت کرد.

منطقه پلی‌نزی از ۵ مجمع الجزایر پراکنده در اقیانوس آرام جنوبی در شرق استرالیا تشکیل شده است که شامل ۱۱۸ جزیره با مساحت تقریبی ۴۱۶۷ کیلومتر مربع است که ۷۶ مورد از آن‌ها قابل سکونت هستند. این منطقه از یورو به عنوان واحد پول خود استفاده نمی‌کند و عضو اتحادیه اروپا نیست، اما تحت مالکیت فرانسه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمایش هسته ای دولت فرانسه رادیو اکتیو پلی نزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند

زمین‌لرزه‌ ای به قدرت ۶.۹ ریشتر جزایر «اوگاساوارا» در ژاپن را لرزاند.   سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه‌ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند.   به گزارش ایسنا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.   همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان + فیلم
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت