Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@17:47:43 GMT

سامانه شهروند سپاری در شهرداری زنجان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۹۲۳۲

سامانه شهروند سپاری در شهرداری زنجان راه اندازی شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان گفت: به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا (سامانه غیر حضوری شهرسازی) در شهرداری راه اندازی شد.

منیژه ناظری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: سامانه شهروند سپاری ( سامانه غیر حضوری شهرسازی ) که در آدرس https://esup.zanjan.ir قابل دسترس است به شهروندان این امکان را می‌دهد تا با عضویت در این سامانه در هر ساعت از شبانه روز نسبت به ثبت درخواست استعلام بانک و استعلام دفترخانه آپارتمانی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد و حضور شهروندان در شهرداری، با استفاده از این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری نبوده و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت، مدارک خود را بارگذاری و عوارض نوسازی خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند همچنین امکاناتی نظیر پیگیری درخواست، محاسبه و پرداخت قبوض نوسازی و مشاهده تراکم ساختمانی در این سامانه ایجاد شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان گفت: در ابتدا که شهروندان به سایت شهروند سپاری مراجعه می‌کنند لازم است جهت ثبت درخواست و استفاده از خدمات اختصاصی نسبت به عضویت در سایت اقدام و پس از عضویت در سایت شهروندان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند همچنین درخواست‌هایی که از قبل در سامانه ثبت کرده‌اند قابل دسترس بوده و می‌توانند جزئیات درخواست‌هایشان را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان در هنگام ثبت درخواست بایستی از کد نوسازی ملک خود آگاه باشند، کد نوسازی از روی فیش‌های نوسازی، پروانه، نداشتن خلافی و سایر مجوزهای شهرداری قابل مشاهده است پس از ثبت درخواست شماره پیگیری به شماره همراه شهروند ارسال می‌شود؛ در صورتی که فایل تصاویر بارگذاری شده از سند مالکیت، اسناد هویتی مالک و نامه بانک و دفترخانه معتبر باشد شهروند به صفحه پرداخت عوارض نوسازی و درآمد هدایت شده و پس از پرداخت الکترونیکی عوارض مربوطه، پاسخ استعلام خود را به صورت فایل تصویری دریافت می‌کند.

ناظری گفت: مدارک مورد نیاز شهروندان برای استعلام الکترونیکی شامل اسکن کارت ملی، سند مالکیت، کد نوسازی و نامه از سازمان درخواست کننده استعلام است.

وی افزود: همچنین برای سایر درخواست‌ها از جمله درخواست استعلام غیر آپارتمانی، پروانه، پایان کار و گواهی عدم خلافی امکان ثبت درخواست میسر شده است برای این نوع درخواست‌ها که نیاز به بازدید از سوی شهرداری است پس از ثبت درخواست، شهروند می‌تواند از طریق کد ارجاع و سامانه نسبت به پیگیری روند درخواست خود اقدام کند.

کد خبر 481164

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا شهرداری زنجان شهرهاي ايران سامانه شهروندی زنجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ثبت درخواست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد

آفتاب‌‌نیوز :

لایحه افزایش نرخ‌های کرایه تاکسی، در اسفندماه سال گذشته تقدیم شورای شهر اهواز شد که با گذشت بیش از ۲ ماه، میزان نرخ کرایه تاکسی‌ها مشخص و به تصویب شورا رسید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز یکشنبه در صحن علنی شورای شهر گفت: نرخ جدید کرایه تاکسی باید هر چه سریعتر در تابلو‌های سطح شهر نصب شود تا رانندگان و شهروندان مطلع شوند.

امیر صفی خانی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز در سال جاری نظارت بر نرخ کرایه‌ها بوده و از اعضای شورا و تمام شهروندان انتظار داریم که در این زمینه ما را همراهی کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در امر خدمت رسانی به شهروندان، اتفاقات جدید و بهتری رقم بخورد همچنین تاکسی‌های با کیفیت‌تری وارد ناوگان شود.

وی افزود: اگر راننده تاکسی اقدام به دریافت کرایه بیش از نرخنامه کند قطعا مرتکب تخلف شده و در صورت شکایت مسافران به آن رسیدگی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند
  • چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟
  • تماس ۱۵۰۰ شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷ شهرداری
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • گلایه شهروندان گرگانی از نصب دکل مخابرات در جنگل + فیلم
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد