Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@13:24:20 GMT

سامانه شهروندسپاری در شهرداری زنجان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۹۶۱۳

سامانه شهروندسپاری در شهرداری زنجان راه‌اندازی شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان گفت: به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، سامانه غیرحضوری شهرسازی در شهرداری راه‌اندازی شد.

منیژه ناظری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: سامانه شهروندسپاری، سامانه غیرحضوری شهرسازی که در آدرس https://esup.zanjan.ir قابل دسترس است به شهروندان این امکان را می‌دهد تا با عضویت در این سامانه در هر ساعت از شبانه روز نسبت به ثبت درخواست استعلام بانک و استعلام دفترخانه آپارتمانی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد و حضور شهروندان در شهرداری، با استفاده از این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری نبوده و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت، مدارک خود را بارگذاری و عوارض نوسازی خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند همچنین امکاناتی نظیر پیگیری درخواست، محاسبه و پرداخت قبوض نوسازی و مشاهده تراکم ساختمانی در این سامانه ایجاد شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان گفت: در ابتدا که شهروندان به سایت شهروندسپاری مراجعه می‌کنند لازم است جهت ثبت درخواست و استفاده از خدمات اختصاصی نسبت به عضویت در سایت اقدام کرده سپس نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند همچنین درخواست‌هایی که از قبل در سامانه ثبت کرده‌اند قابل دسترس بوده و می‌توانند جزئیات آن‌ها را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان در هنگام ثبت درخواست باید از کد نوسازی ملک خود آگاه باشند، که از روی فیش‌های نوسازی، پروانه، نداشتن خلافی و سایر مجوزهای شهرداری قابل مشاهده است پس از ثبت درخواست شماره پیگیری به شماره همراه شهروند ارسال می‌شود؛ در صورتی که فایل تصاویر بارگذاری شده از سند مالکیت، اسناد هویتی مالک و نامه بانک و دفترخانه معتبر باشد شهروند به صفحه پرداخت عوارض نوسازی و درآمد هدایت شده و پس از پرداخت الکترونیکی عوارض مربوطه، پاسخ استعلام خود را به صورت فایل تصویری دریافت می‌کند.

ناظری گفت: مدارک مورد نیاز شهروندان برای استعلام الکترونیکی شامل اسکن کارت ملی، سند مالکیت، کد نوسازی و نامه از سازمان درخواست کننده استعلام است.

وی افزود: همچنین برای سایر درخواست‌ها از جمله درخواست استعلام غیر آپارتمانی، پروانه، پایان کار و گواهی عدم خلافی امکان ثبت درخواست میسر شده است برای این نوع درخواست‌ها که نیاز به بازدید از سوی شهرداری است پس از ثبت درخواست، شهروند می‌تواند از طریق کد ارجاع و سامانه نسبت به پیگیری روند آن اقدام کند.

کد خبر 481164

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا شهرداری زنجان شهرهاي ايران سامانه شهروندی زنجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ثبت درخواست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری، مجوز بگیرند

 هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود