Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی بهرامی، فردی که به ریاست هیئت رئیسه انتخابات اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا در مهم‌ترین نشست سالانه دانشجویان ایرانی در اروپا انتخاب شده بود، امکان پناهنده سیاسی بودن او در انگلیس وجود دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حدود یک ماه پیش انتخابات اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا درحالی برگزار شد که دیری از فوت مرحوم اژه‌ای، نماینده ولی فقیه برای دانشجویان ایرانی در اروپا نگذشته بود و نماینده جدید حجت الاسلام واعظی در این جلسه معارفه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتخابات با تشکیل هیئت رئیسه طبق سنوات قبل باید برگزار می‌شد. رئیس هیئت رئیسه، سید مهدی بهرامی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان گلاسکو بود که در این انتخابات حق رأی نیز داشت و زیر مجموعه مجمع انجمن اسلامی دانشجویان بریتانیا به دبیری محمدحسین عطایی دولت آبادی محسوب می‌شد. 

اما مسئله مهم اینجاست، این فرد که به ریاست هیئت رئیسه انتخابات اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا در مهم‌ترین نشست سالانه دانشجویان ایرانی در اروپا انتخاب شده بود، طبق آنچه‌ که در سایت‌ مهاجران و پناهندگان به انگلیس آمده است، او را یک پناهنده نام برده‌اند و او هم تحت همین عنوان به گفتگو با این سایت‌ها پرداخته است.

 

برای مشاهده کامل متن گزارش مهدی بهرامی در این سایت انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

اهمیت این نشست به قدری بالاست که هر سال مقام معظم رهبری شخصاً برای اعضا پیام می‌فرستند و امسال نیز از این کار دریغ نکردند اما تغافل و سهل انگاری مسئولین و نادیده انگاشتن بسیاری از مسائل موجب شد تا این فرد که تا به امروز هویت واقعی او در اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا افشا نشده بود، در ابتدا به عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان گلاسکو و سپس به عنوان رئیس هیئت رئیسه انتخابات اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا انتخاب و گذارده شود. مسئله اصلی در حال حاصر اینجا است که آیا این فرد مطابق با انچه مصاحبه کرده و در سایت‌های انگلیسی امده پناهجو محسوب می‌شود؟ که اگر محسوب شود حضورش در انجمن اسلامی غیرقانونی است و چنانچه پناهنده محسوب نمی‌شود چرا و چگونه تحت عنوان پناهنده از او مطالبی در سایتهای انگلیس قید شده است.

برای مشاهده مصاحبه مهدی بهرامی با سایت انگلیسی صدای مهاجر، اینجا را کلیک کنید.

گفتنی است که خبرنگار خبرگزاری دانشجو برای درمیان گذاشتن و مصاحبه در این باره،  با حجت الاسلام واعظی تماس گرفته که وی پس از مواجهه با نام خبرنگار و خبرگزاری از پاسخگویی امتناع کرده و پیش از شنیدن سوال از خبرنگار با جمله مشغله دارم، تلفن خود را قطع کرده است. این امر درحالی رخ داد که ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه در اروپا موظف به پاسخگویی و شنیدن مباحث خبرنگاران است. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا مهدی بهرامی پناهنده سیاسی انتخابات اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا مهدی بهرامی هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است