Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت افغانستان که پیش از این با برگزاری نشست صلح در ترکیه و مسکو و طرح تشکیل دولت موقت به شدت مخالفت می کرد،اکنون برای شرکت در این نشست ها ابراز تمایل کرده است .

به گزارش برنا، با تعلیق مذاکرات در دوحه، کنفرانس صلح افغانستان مورد حمایت روسیه، قرار است در ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در مسکو برگزار شود و کنفرانس صلح مورد حمایت آمریکا نیز  ماه آینده در ترکیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری  و جمعی از مقامات دولت افغانستان از نامه وزیر خارجه آمریکا و سخنانان مقامات کرملین برای برگزاری نشست صلح در ترکیه ،مسکو  و طرح تشکیل دولت موقت ابراز نگرانی کرده بودند.

رئیس جمهوری افغانستان ضمن مخالفت با تشکیل دولت موقت گفته بود،انتخابات تنها راه بدست گرفتن قدرت در  افغانستان است.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری افغانستان نیز هجدهم اسفند در مراسم سالگرد درگذشت مارشال فهیم معاون پیشین رئیس جمهوری ضمن مخالفت با برگزاری نشست صلح در ترکیه گفته بود چند نفر نمی توانند با جمع شدن در یک اتاق برای مردم افغانستان تصمیم بگیرند.

وی همچنین گفته بود نامه وزیر خارجه امریکا هیچ تغییری در موضع آنها ایجاد نمی کند و آنها هرگز در باره حق رای مردم معامله نمی کنند .

اما  «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در نشست خبری در کابل گفت که هیأت دولتی در نشست های ترکیه و مسکو شرکت می کند.

وی  اظهار داشت وزارت خارجه و شورای عالی مصالحه ملی در حال بررسی شرکت در این نشست‌ها هستند.

این در حالی است که  «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه ایجاد دولت موقت را  راه حل منطقی برای صلح با طالبان دانسته و گفت هدف ما این است که افغان ها در مذاکرات صلح در باره تشکیل  یک حکومت موقت و فراگیر به یک راه حل منطقی دست یابند.

مشاور امنیت ملی افغانستان تشکیل حکومت موقت، را راهی برای حل بحران کشور دانست و گفت که تنها مذاکره با طالبان نمی‌ تواند برای کشور صلح به ارمغان بیاورد، بلکه با پاکستان نیز باید گفت‌وگو شود.

براساس گزارش رسانه های افغانستان ، قرار است سازمان ملل پیش از نشست مسکو و ترکیه در هفته های آینده با برگزاری نشست با وزیران خارجه و نمایندگان آمریکا، روسیه، چین، هند، ایران و پاکستان در باره صلح مشورت کند.

«استیفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ،آمادگی خود را در صورت موافقت طرف های درگیر، برای ایفای نقش اعلام کرد.

وی افزود: با تمام طرف های ذینفع برای برقراری صلح در افغانستان در تماس هستیم .

در همین حال «ژنرال مک کینزی» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا با سفر به کابل با رئیس جمهوری افغانستان در باره صلح بحث و تبادل نظر کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان نشست صلح در ترکیه و مسکو نشست صلح در ترکیه برگزاری نشست رئیس جمهوری دولت موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت

به گزارش قدس آنلاین، احمد غریوی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر ثبات امنیت شغلی کارگران و اقدام وزارت کار در این باره اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث امنیت شغلی بود که در دیدار با جامعه کارگری مطرح فرمودند لذا پیرو فرمایشات ایشان و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اساتید دانشگاهی، قضات دیوان عدالت، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل دادیم و در این کارگروه به موضوع امنیت شغلی ورود کردیم.

وی ادامه داد: در این کارگروه موادی از قانون کار که مربوط به بحث امنیت شغلی و ساماندهی قراردادهای کار بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پیش نویس ۵ ماده مورد بازنگری واقع و در قالب لایحه‌ای تقدیم دولت شد.

غریوی اصلاح ماده ۷ قانون کار را از جمله مواد پیشنهادی به دولت نام برد و گفت: با تصویب هیأت وزیران مقرر شده بود افرادی که در فعالیت‌های غیر مستمر مشغول به کار باشند تا سقف ۴ سال می توانند به صورت قرارداد مدت موقت ادامه کار بدهند و بعد از ۴ سال قرارداد آنها باید دائمی شود و تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار هم در خصوص فعالیت‌های مستمر بود که تاکنون هیچگونه محدوده یا سقفی برای آنها پیش بینی نشده بود لذا ما خواستیم هر ۲ تبصره ۱ و ۲ ماده ۷ قانون کار را با هم تلفیق کنیم و نهایتا پیشنهاد سقف ۵ سال را برای کارگرانی که هم در کارها و فعالیت‌های مستمر و هم غیر مستمر مشغول کارند ارائه کردیم که قرارداد موقت آنها بعد از ۵ سال باید به دائم تبدیل شود و کارفرما قرارداد دائم با نیروی کار ببندد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این لایحه روز شنبه در وزارت کار نهایی و تقدیم دولت شد. امیدواریم در هیات وزیران تایید و تصویب شود تا به مجلس ارسال کنیم و خوشبین هستیم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع امنیت شغلی، نمایندگان مجلس هم این همراهی را با دولت و وزات کار صورت دهند تا کارگران در بحث آینده شغلی دیگر دغدغه ای نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند