Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهه بیگی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: با پیگیری‌های کارشناسان اداره محیط زیست، سیستم تصفیه خانه فاضلاب ۲ واحد آلاینده محیط زیست نصب و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت حفظ محیط زیست گفت: در پی بازرسی‌های به عمل آمده از ۲ واحد آلاینده آبکاری که به دلیل هدایت فاضلاب حاوی فلزات سنگین به محیط پیرامون باعث ایجاد آلودگی آب و خاک می‌شود، اخطار قانونی نسبت به رفع آلودگی و احداث سیستم فاضلاب به متصدیان این واحدها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اجرای قانون و حمایت از تولید، بیان کرد: با توجه به اینکه فاضلاب واحدهای آبکاری به دلیل استفاده از فلزات سنگین مثل نیکل، کروم و موارد این چنینی خطرات زیست محیطی به همراه دارد، به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی قابل پیگیری از طریق مراجع قضایی بوده و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر تأکید کرد: در سه ماهه سوم سال جاری طی بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و مأموران اجرایی، از واحدهای تولیدی منطقه، ۹ واحد آبکاری شناسایی و در لیست صنایع آلاینده شهرستان ثبت و مشمول پرداخت عوارض آلایندگی بر اساس تبصره ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده شده‌اند.

بیگی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب در این ۲ واحد آبکاری، علاوه بر حفاظت از محیط زیست، از پساب این تصفیه‌خانه در چرخه تولید و آبیاری فضای سبز و دیگر موارد غیر آشامیدنی نیز می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر تصفیه خانه محیط زیست ۲ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس