Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۷۵ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند، گفت: همه ۵۸ بیمارستان استان در این یک سال درگیر کرونا شدند و هزاران نفر از کادر درمان بیمار شدند.

بهروز کلیدری، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (یکشنبه-۲۴ اسفندماه) برگزار شد، با قدردانی از کادر درمان استان، اظهار کرد: کادر درمان استان در یک سال گذشته به صورت شبانه روزی در مراکز مختلف بهداشتی و درمانی مشغول ارائه خدمات بودند و در شرایطی که وضعیت پیچیده می شد، نیروهای دیگر ازجمله بسیجیان به کمک کادر درمان آمدند تا این بار سنگین را در استان حمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۷۵ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند، گفت: همه ۵۸ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سطح استان در این یک سال درگیر کرونا شدند، اما برخی بیمارستان ها با توجه به شرایط پیچیده در ابتدای سال و پاییز امسال، بار سنگین تری حمل کردند مثل الزهرا، امین، عیسی بن مریم و شریعتی.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه طی این مدت هزاران نفر از کادر درمان استان به کرونا مبتلا شدند، ولی کماکان در خط مقدم مقابله با کرونا باقی ماندند، افزود: طی این مدت در بیمارستان های استان شاهد فداکاری همکارانی بودم که مضطرب بودند، اما نه برای سلامتی خودشان، بلکه برای سلامتی خانواده ها و همشهریان و هم وطنانشان. خیلی ها اذعان داشتند در بیمارستان و در صف مقدم مشغول خدمت رسانی باشند، اما به خانه نروند تا خانواده هایشان درگیر نشوند.

وی به شهادت ۱۳ نفر از کادر درمان در استان بر اثر ابتلا به کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در همه بخش ها از پزشک تا پرستار و نیروی خدماتی بیمارستان جانشان را با خدا معامله کرده در صف مقابله با این بیماری تا آخرین لحظه ایستادگی کردند.

کلیدری با اعلام اینکه طی یکی دو ماه گذشته شرایط نسبتا با ثباتی در استان داشته ایم، اما همه نگران هستیم، تصریح کرد: نزدیک به ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری داریم که ۲۵ درصد تعدادی است که در مهر و آبان بستری شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شیب کند و صعودی از ابتلا به بیماری و بستری را در استان طی می کنیم، ابراز امیدواری کرد که با این وضعیت بتوانیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رصد روزانه وضعیت استان خوزستان و تجربه سخت این استان را یادآور شد و افزود: شاید اصلی ترین عامل این وضعیت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است که در خوزستان به حدود ۱۰ درصد رسیده بود.

وی با بیان اینکه برآوردها نشان می دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم استان اصفهان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، گفت: اگر بتوانیم ۲ تا ۳ ماه دیگر دوام بیاوریم با واکسیناسیون عمومی، چرخه های انتقال بیماری محدودتر می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا کادر درمانی بيمارستان بيمار کووید 19 مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیمارستان های استان نفر از کادر درمان یک سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا

محمود حقیقت رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی اظهار کرد: درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در گروه گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز برای نخستین بار در دنیا انجام شد.

او ادامه داد: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.

حقیقت گفت: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کار گرفته نشده بود.

او با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به علت ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، افزود: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در این بیمارستان است.

ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین هم بیان کرد: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به علت بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.

او ادامه داد: در این روش نوین، اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.

شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاه‌ترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.

او افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم