Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار فردیس در آیین ساخت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی سیمین دشت فردیس گفت: یکی از موضوعات مهم  شهرستان فردیس ، پیگیری ساخت تصفیه خانه فاضلاب این شهرک بود  که از  سال ها پیش  اعضای هیات مدیره شهرک و دستگاه های نظارتی، دستگاه قضایی بازرسی و محیط زیست 

به عنوان یک طرح مهم زیست محیطی دنبال می کردند.

ابوالفضل اینانلو افزود: همراهی دستگاه های اجرایی شهرستان  فردیس موجب شد تا طرح در دست ساخت قرار بگیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار داشت: با توجه به مطالعات و طراحی انجام شده تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سیمین دشت به روش لجن فعال و فرایند مدرن A۲O  انجام خواهد شد که در این فرایند ضمن تامین استانداردهای فاضلاب تصفیه شده جداول ماده ۵ قانون پیشگیری از آلودگی آب امکان استفاده از این پساب در آبیاری فضای سبز و سایر مصارف مجاز صنعتی وجود خواهد داشت.

وی افزود: فعالیت حدود ۱۷۰ واحد صنعتی در این شهرک منجر به تولید روزانه ۶۰۰ مترمکعب پساب می شود که اگر ساماندهی نشود  سالانه بین هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۲۲ میلیون مترمکعب آبهای زیرزمینی را آلوده  خواهد کرد.

فرماندار فردیس گفت: بازچرخانی و برگشت این حجم آب به چرخه مصرف سبب کاهش برداشت روزانه ۶۰۰ مترمکعب از منابع زیرزمینی آب  خواهد شد که در استانی مانند البرز و شهرستان فردیس که حیات و تامین آب آن وابسته به ۷۰ حلقه چاه آب است این مسائله می تواند چاره ساز و کارگشا باشد.

مدیرعامل شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس نیز گفت: زمین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سیمین دشت به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع بخشی از محل خودیاری صنعتگران شهرک و بخش دیگر اعتبار  از منابع اعتباری اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز تامین می شود.

محمدرضا سمیعی افزود: تصفیه خانه شامل چهار مدول  هر یک به ظرفیت ۱۵۰ مترمکعب اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: محل تصفیه خانه در میدان اول شهرک جانمایی شده و اجرای تصفیه خانه در تراز ۴.۵ متر پایین تر از سطح زمین خواهد بود، استقرار تصفیه خانه سبب ایجاد هیچگونه بوی نامطبوع ، آلودگی بصری، مشکلات ترافیکی نخواهد شد.

برچسب‌ها تصفیه خانه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران البرز فردیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران البرز تصفیه خانه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران البرز فردیس اخبار کنکور شهرک صنعتی سیمین دشت تصفیه خانه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب