Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیب سیاه دانه و عسل یکی از ترکیبات معجزه آسا در درمان بیماری ها بوده که با حداقل عوارض همراه است. در ادامه قصد داریم به درمان بیماری های مزمن با استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل بپردازیم.

به گزارش برنا، یکی از بیماری هایی که توسط ترکیب سیاه دانه و عسل درمان می شود، دیابت نوع 2 است که باعث کاهش قند می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع بیماری ها و درمان آن ها :

بیماری های مختلف و متعددی وجود دارند که سلامتی انسان را تحت شعاع قرار می دهند. ممکن است بعضی از بیماری ها در نهایت باعث مرگ فرد مبتلا شوند. از انواع بیماری ها می توان به بیماری های کلیوی، بیماری های مربوط به دستگاه گوارش مانند اسهال، یبوست، سردرد های شدید میگرنی، انواع سرطان ها و .... اشاره کرد که هر کدام علائم و نشانه های گوناگونی دارند. درمان هر کدام از بیماری ها منحصر به فرد است. روش ها و داروهای متنوعی تولید و راهی بازار شده است که عموما با عوارض های متعدد همراه هستند. ترکیب سیاه دانه و عسل یکی از ترکیبات معجزه آسا در درمان بیماری ها بوده که با حداقل عوارض همراه است. در ادامه قصد داریم به درمان بیماری های مزمن با استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل بپردازیم.

درمان کدام بیماری ها با ترکیب سیاه دانه و عسل امکان پذیر است ؟

همان طور که گفته شد به علت خواص عسل و سیاه دانه و یا دوسین در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. عسل و سیاه دانه خوراکی های طبیعی هستند که خواص بی نظیری دارند. از بیماری های درمان شونده توسط ترکیب سیاه دانه و عسل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

یکی از بیماری هایی که توسط ترکیب سیاه دانه و عسل درمان می شود، دیابت نوع 2 است. در حقیقت سیاه دانه موجود در این ترکیب باعث کاهش قند خون و هموگلوبین گلیکوزیله می شود که نتیجه آن درمان دیابت نوع 2 بوده، همچنین باعث افزایش سرعت عملکرد سلول بتا می شود و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که عسل موجود در این ترکیب ممکن است باعث افزایش قند خون شود، در نتیجه از مصرف بیش از حد این ترکیب خودداری کنید.

از دیگر بیماری های درمان شونده توسط  ترکیب سیاه دانه و عسل می توان به درمان تشنج اشاره کرد. بیماری تشنج نوعی از بیماری های مربوط به سر می باشد که با توجه به اختلالات ایجاد شده در سر، بروز می کند. یکی از بیماری های تشنجی، صرع بوده که در برابر انواع داروها مقاوم بالایی نشان می دهد. در حقیقت درمان این نوع بیماری با ترکیب سیاه دانه و عسل قابل درمان بوده و قادر به کاهش شدت تشنج نیست.

ترکیب عسل و سیاه دانه

یکی از بیماری ها و یا مشکلات بسیار خطرناک در افراد، فشار خون بالا است. فشار خون بالا ممکن است باعث انواع سکته های قلبی و مغزی شود و مرگ فرد را به همراه داشته باشد. ترکیب سیاه دانه و عسل در درمان فشار خون بالا بسیار موثر عمل می کند. مصرف روزانه از ترکیب سیاه دانه و عسل طی دو ماه به درمان این بیماری کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند. ناگفته نماند که بهتر است این ترکیب را دو بار در روز مصرف کنید.

ترکیب سیاه دانه و عسل در درمان مشکلات ریوی و آسم های مزمن بسیار موثر است. برای تاثیر بیشتر این ترکیب در درمان بیماری آسم و درمان مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس می توان این ترکیب را در مقداری آب جوش حل کرد و سپس آب را مورد استفاده قرار داد. بیماری دیگری که توسط این ترکیب درمان می شود، سرطان روده بزرگ است. این ترکیب می تواند از پیشروی و گسترش این سرطان جلوگیری کند و به مرور زمان آن را درمان کند. دوسین و یا ترکیب سیاه دانه و عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. هنگامی که سیستم ایمنی بدن تقویت گردد، مانع از مبتلا شدن فرد به سایر بیماری ها می شود. به عبارت دیگر بدن از ورود میکروب ها، ویروس ها و سلول های بیگانه به داخل بدن جلوگیری می کند. این ترکیب در درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال و یبوست بهترین گزینه است. در حقیقت عسل به کار رفته در این ترکیب نوعی ملین بوده که به درمان یبوست کمک می کند، همچنین سیاه دانه خاصیت سم زدایی دارد که عفونت های موجود در بدن را از بین می برد و باعث دفع آن ها می شود. بیماری پروستات از دیگر بیماری هاییست که توسط ترکیب سیاه دانه و عسل قابل درمان است. عفونت های ادراری یکی از بیماری های بسیار شایع بوده که علت آن سرطان مثانه، استفاده از سوند آلوده، مصرف آب های آلوده و ... است. درمان این بیماری با ترکیب سیاه دانه و عسل امکان پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است که این ترکیب ادرار آور بوده و باعث دفع سموم بدن می شود. زخم معده یکی از بیماری هایی است که درمان دشواری دارد. در حقیقت مدت درمان این بیماری طولانی است. ترکیب نامبرده در درمان زخم معده نیز تاثیر بسزایی دارد.  افراد مبتلا به سنگ کلیه و سنگ مثانه می توانند از این ترکیب جهت درمان استفاده کنند.  لازم به ذکر بوده که ترکیب سیاه دانه و عسل پیشگیری کننده سرطان و سایر بیماری های مزمن است. اثرات بی نظیر این ترکیب تا مدت طولانی در بدن باقی می ماند و مانع از ورود سلول های بیگانه به داخل بدن می شود.

ترکیب عسل و سیاه دانه

 ترکیب سیاه دانه و عسل از آب آوردن شکم جلوگیری می کند.  از دیگر بیماری مزمن درمان شونده توسط ترکیب سیاه دانه و عسل می توان به درمان انواع تومور ها اشاره کرد. در واقع این ترکیب از پیشروی و گسترش تومور ها جلوگیری می کند. برای درمان گرفتگی عروق هم بسیار موثر عمل می کند. مصرف مداوم این ترکیب باعث درمان گرفتگی عروق و انسداد آن ها می شود.  برای افراد مبتلا به سکته مغزی توصیه می شود. برای درمان کبد چرب هم می توان از این ترکیب استفاده نمود. درد مفاصل یکی از بیماری هایی است که اصولا افراد سالمند را تحت شعاع قرار می دهد. مصرف ترکیب عسل و سیاه دانه به تسکین درد مفاصل و درمان آن کمک می کند. اما اگر دلیل درد مفاصل شکستگی باشد ترکیب نامبرده داروی درد آن ها نخواهد بود. افرادی که در بینایی دچار مشکل هستند، می توانند از ترکیب سیاه دانه و عسل در جهت بهبود بینایی استفاده کنند. درد سیاتیک یکی از درد های زجر آوری بوده که درمان آن با مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل امکان پذیر است. ناگفته نماند که از این نوع ترکیب می توان برای درمان درد کمر و درد پا و زانو استفاده کرد.

ترکیب عسل و سیاه دانه

نکات مهم هنگام استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل :

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند بهتر است برای درست کردن این ترکیب از مقدار کمتری عسل استفاده کنند، همچنین مصرف بیش از حد این ترکیب در طی روز نه تنها در درمان بیماری ها موثر نیست بلکه باعث بروز بیماری های مختلف می شود. در این ترکیب از روغن سیاه دانه استفاده نکنید، تنها باید مقداری عسل را با دانه های سیاه دانه ترکیب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیاه دانه و عسل سیاه دانه عسل خواص عسل خواص عسل و سیاه دانه ترکیب سیاه دانه و عسل ترکیب سیاه دانه و عسل ترکیب عسل و سیاه دانه یکی از بیماری هایی یکی از بیماری یکی از بیماری ها درمان بیماری بیماری های مزمن درمان بیماری ها فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن

به گزارش «تابناک»، در ۲ روز اخیر جامعه هنری و علاقمندان به سینما برایشان این پرسش مطرح شده است که بیماری ترانه علیدوستی چیست و او در چه مرحله‌ای از درمان قرار دارد؟

بثورات دارویی همراه با ائوزینوفیلی و علائم سیستمیک یا سندرم DRESS یک واکنش حساسیت شدید به برخی از انواع دارو‌ها به شمار می‌رود. علائم این بیماری شامل تورم پوستی، تب، ناهنجاری‌های خونی و درگیری اندام‌های مختلف است.

متخصصین این آلرژی نادر دارویی را به طور بالقوه تهدید کننده زندگی می‌دانند که به دنبال واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به برخی دارو‌ها رخ می‌دهد. علائم ممکن است هفته‌ها پس از شروع داروی مشکل زا توسط فرد تظاهر یابند. درمان اغلب شامل قطع دارو‌های مشکوک و استفاده از دارو‌های تعدیل کننده سیستم ایمنی به منظور کاهش علائم است.

سندرم دِرِس

سندرم DRESS که تحت عنوان سندرم ازدیاد حساسیت القا شده به وسیله دارو (DIHS) یا سندرم حساسیت به دارو نیز شناخته می‌شود، یک واکنش شدید به تعدادی از دارو‌های تجویزی است. متخصصین سندرم DRESS را در قالب یک واکنش ازدیاد حساسیت نوع ۴ طبقه بندی می‌کنند. این واکنش دارویی جدی، پوست و سایر اندام‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و میزان مرگ و میر آن تا ۱۰ ٪ گزارش شده است.

بر اساس گزارش هیئت آمریکایی استئوپاتیک پوست، بروز کلی سندرم DRESS غیرمعمول است و ریسک ابتلا از ۱ در هر ۱۰۰۰ تا ۱ در هر ۱۰۰۰۰ نفر پس از قرار گرفتن در معرض دارو‌های محرک متغیر است. این بیماری معمولا ظرف ۲ تا ۶ هفته پس از اولین مواجهه فرد با دارو رخ می‌دهد و باعث ایجاد ویژگی‌های مشخص و در عین حال متغیری می‌شود که بر پوست و اندام‌های متعدد تاثیر می‌گذارند.

علل

سندرم DRESS به دلیل واکنش بیش از حد سیستم ایمنی رخ می‌دهد که شامل فعال شدن سلول‌های T سیستم ایمنی و آزاد شدن سیتوکین‌ها است. با استناد به مقاله‌ای که از طریق وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا قابل دسترسی است، دارو‌های رایج مرتبط با این سندرم عبارت اند از:

- دارو‌های ضد تشنج

- دارو‌های ضد ویروس

- آنتی بیوتیک‌ها

- آلوپورینول

- مگزیلتین

- تثبیت کننده‌های خلق و خو و دارو‌های ضد افسردگی

- عوامل بیولوژیک

شواهد همچنین حاکی از آن است که عوامل دیگری نیز در این امر نقش دارند:

- استعداد ژنتیکی برای ابتلا به سندرم DRESS

- ناتوانی کبد در متابولیسم برخی دارو‌ها

فعال شدن مجدد برخی ویروس‌ها مانند ویروس اپشتین-بار (EBV) یا هرپس ویروس انسانی ۶ (HHV۶)

علائم

برخی از افراد ممکن است به سندرم DRESS به عنوان یک واکنش چند سیستمی نگاه کنند. این موضوع بدین واقعیت اشاره دارد که بیماری مذکور می‌تواند علائم مختلفی به همراه داشته باشد. هرچند بیماران ممکن است علائم متفاوتی را تجربه کنند، نام DRESS از مشخصه تعداد ائوزینوفیل‌های بالا، معروف به ائوزینوفیلی، و علائمی که معمولا در بدن ظاهر می‌شوند، گرفته شده است.

علائم معمول سندرم DRESS عبارت اند از:

- تب

- بثورات پوستی یا جوش

- ائوزینوفیلی

- لنفوسیتوز آتیپیک

- تورم غدد لنفاوی

- التهاب اندام‌های داخلی

تشخیص

سندرم DRESS می‌تواند با علائم مختلف تظاهر یابد که آن را مشابه بیماری‌های دیگر از جمله سلولیت، هپاتیت ویروسی و لوپوس اریتماتوز سیستمیک می‌سازد. به همین دلیل این بیماری با احتمال بالا برای تشخیص اشتباه رو به رو است.

به منظور تشخیص سندرم DRESS، فرد باید معیار‌های زیر را داشته باشد:

- سابقه بستری شدن در بیمارستان

- راش حاد

- واکنشی که احتمالا مرتبط با دارو است

علاوه بر این، سه مورد از چهار فاکتور زیر نیز باید وجود داشته باشند:

- تب بالاتر از ۳۸ درجه سانتیگراد

- بزرگ شدن غدد لنفاوی حداقل در دو محل

- درگیری حداقل یک اندام داخلی

- ناهنجاری در شمارش سلول‌های خونی

در این میان محققان ژاپنی نیز مجموعه‌ای از معیار‌ها را پیشنهاد کرده اند که مشابه هستند، اما شامل فاکتور خاص فعال سازی مجدد HHV۶ هم می‌شود.

درمانتشخیص زودهنگام و قطع فوری دارو از مهمترین عوامل در درمان این بیماری به شمار می‌روند. این رویکرد ممکن است برای رفع علائم و هرگونه ناهنجاری خونی و همچنین جلوگیری از پیشرفت بیماری کافی باشد.

پس از این مرحله، درمان عمدتا حمایتی است و شامل مدیریت و تسکین علائم می‌شود. گزینه‌های مطرح می‌توانند متشکل از جایگزینی مایعات، تنظیم دما، تغذیه مناسب، مراقبت از زخم و کنترل عفونت باشند. سایر اقدامات حمایتی هم به اندام‌های آسیب دیده بستگی دارند.

کورتیکواستروئید‌های سیستمیک پرکاربردترین درمان برای این بیماری هستند. با این حال، هنوز هیچ اتفاق نظری در مورد دوز ایده آل، زمان و مسیر تجویز وجود ندارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که از طریق سری مجلات انتشارات جان وایلی و پسران قابل دسترسی است، نشان داد که کورتیکواستروئید‌های سیستمیک می‌توانند به طور موثر در مراحل اولیه بیماری اقدام به مدیریت آن کنند.

علاوه بر این در مطالعه‌ای دیگر از ناشر بریتانیایی بایومد مرکزی در سال ۲۰۱۸ مشخص شد که ترکیبی از پالس تراپی کورتیکواستروئیدی و کورتیکواستروئید‌های خوراکی، یک درمان موثر برای بیماری محسوب می‌شود.

سایر درمان‌های موثر عبارت اند از:

- سرکوب کننده‌های سیستم ایمنی مانند سیکلوسپورین

- کورتیکواستروئید‌های موضعی برای تسکین بثورات پوستی

- ایمونوگلوبولین داخل وریدی

- پلاسمافرزیس

عوارض

حتی پس از بهبودی، برخی از افراد ممکن است از پیامد‌های طولانی مدت سندرم DRESS رنج ببرند، از جمله آسیب دائمی به اندام‌ها و ایجاد اختلالات خودایمنی.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که اکثر افرادی که از سندرم DRESS بهبود یافته اند به بیماری‌های جدیدی مبتلا شده اند. بر اساس پژوهشی دیگر در سال ۲۰۱۷، بیماری‌های تیروئید مانند بیماری هاشیموتو، بیماری گریو، و تیروئیدیت بدون درد از جمله شایع‌ترین عوارض طولانی مدت سندرم DRESS هستند.

آسیب اندام ناشی از سندرم DRESS نیز با عوارض طولانی مدت همراه است. افرادی که آسیب شدید کبدی دارند، ممکن است به پیوند کبد نیاز داشته باشند. علاوه بر این افرادی که بیماری کلیوی زمینه‌ای دارند نیز ممکن است به همودیالیز طولانی مدت نیاز داشته باشند.

بیماری‌های عفونی یکی دیگر از عوارض شایع مرتبط با سندرم DRESS هستند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد افرادی که تحت درمان با کورتیکواستروئید قرار گرفته اند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند هرپس و ذات الریه باشند.

تمامی این مطالعات از طریق کتابخانه ملی پزشکی آمریکا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته اند.

منبع : همشهری

دیگر خبرها

  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند