Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:50:17 GMT

پیش ثبت نام مدارس غیردولتی قانونی نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۱۰۳۵

پیش ثبت نام مدارس غیردولتی قانونی نیست

حاجی میرزایی گفت: در شرایط کرونا مطلوب نیست و در شرایط غیر کرونا نیز این رویه را توصیه نمی کنیم به جهت اینکه یک نوع اضطراب در میان خانواده ها و دانش آموزان ایجاد می کند و ما مخل جریان تربیت می دانیم و مورد تایید نیست و غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی میرزایی» در حاشیه گفت و گوی هفته در جمع خبرنگاران رسانه ملی گفت: هر روز برای ما یک روز است و باید به مجموعه، ماموریت ها و وظایفی که داریم، عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در باب همکاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قبل نیز تفاهم نامه هایی را داشته ایم که در این جلسه نیز عرصه های مختلف همکاری شناسایی شد. به امید خدا در این حوزه ها کار می کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: در همین ماه های پایانی دولت پایه این همکاری ها مستحکم تر شود و در دولت های بعدی استمرار پیدا کند.

 

وی درباره کمبود کتابخانه و کتاب در مدارس نیز بیان کرد: توسعه کتاب و کتابخوانی جزو اولویت های ما است، باید در این زمینه کار و تلاش بکنیم. مدارسی که جدیدالاحداث هستند، امکانات کتابخانه پیش بینی شده است و در مدارس قدیمی که فضای دایر کردن کتابخانه دارند، این اتفاق افتاده است.

 

حاجی میرزایی تصریح کرد: توسعه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه جزو اولویت های ما است. اگر جایی با کاستی روبرو هستیم به دلیل محدودیت هایی است که گریبانگیر دستگاه های اجرایی کشور شده است، به محض گشایش مشکلات این اولویت در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی درباره ثبت نام مدارس غیر دولتی و آزمون های ورودی آن نیز بیان کرد: در شرایط کرونا مطلوب نیست و در شرایط غیر کرونا نیز این رویه را توصیه نمی کنیم به جهت اینکه یک نوع اضطراب در میان خانواده ها و دانش آموزان ایجاد می کند و ما مخل جریان تربیت می دانیم و مورد تایید نیست و غیر قانونی است و نبایستی این کار انجام شود.

 

وی درباره تعیین تکلیف استخدام 33 هزار معلم حق التدریس نیز گفت: تکلیف قانونی ما تا پایان سال برنامه ششم است و امیدواریم بتوانیم در اوایل سال این معلم ها تعیین تکلیف شوند و به دوره های آموزشی دانشگاه فرهنگیان ارجاع داده شوند.

 

وی با اشاره به سیاست آموزش و پرورش درباره پرداخت حق التدریس شاغلین و بازنشستگان گفت: هیچ تغییری با گذشته نکرده است و هر کسی متناسب با هر کاری که انجام داده است، حقوق دریافت می کند و اگر در واریزها ابهامی به وجود آمده، می تواند مراجعه کنند و آن را اعلام نمایند. شاید ما چون همه حق التدریس ها را پرداخت نکرده ایم، این شائبه به وجود آمده که یک بخشی داده می شود و بخشی دیگر داده نمی شود در صورتی که هر کسی که کار کرده باشد، حتما پرداخت خواهیم کرد و امیدواریم به سرعت بتوانیم مابقی آن را پرداخت کنیم.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی شهریه مدارس غیردولتی مدارس غیردولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه از آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در این شهرستان خبر داد.

رضا علی‌نسب با اشاره به آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه اظهار کرد: این اراضی در مسیر گمبوعه شهرستان حمیدیه قرار داشتند که در دو دستور قضایی آزادسازی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی ادامه داد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت اداره راهداری اقدام به ساخت و ساز در حریم قانونی راه کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و با هماهنگی این دادستانی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه با تاکید بر برخورد با هرگونه تغییر کاربری در حریم راه، گفت: در اجرای ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز است با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و درختکاری، زراعت و حفاری در حریم قانونی راه برخورد کند.

علی‌نسب با بیان اینکه برای متهمان پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: دادستانی در راستای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در بحث صیانت از حریم راه، دستورهای قضایی لازم را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • واکنش کیومرث هاشمی به تغییر نام استقلال
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان