Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس در خبری که یکشنبه در اختیار رسانه‌ها قرار داد، عنوان کرد: در این کنفرانس که به‌صورت برخط برگزار شد، ۱۰ مقاله منتخب به‌صورت شفاهی ارائه و سه مقاله برتر از سوی هئیت داوران انتخاب و معرفی شد.

 رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در این همایش گفت: برگزاری موفق اولین کنفرانس علوم انسانی و توسعه در سال ۱۳۹۸ این دانشگاه را مصمم کرد برای دومین بار میزبان پژوهشگران در این عرصه با هدف تحول‌آفرینی علمی و پژوهشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسن صیف افزود:توجه به پژوهش و تحقیقات علمی باعنوان بستر بروز و ظهور خلاقیت‌ها به‌منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکارهای علمی برای حل مسائل و مشکلات جامعه، همواره در دستور کار دانشگاه پیام نوراستان فارس قرار داشته است.

او برگزاری چندین همایش علمی وکنفرانس‌ ملی را نشان از توجه به این امر دانست و گفت:سومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه در دانشگاه پیام نور استان فارس در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

دبیر علمی کنفرانس نیز در این مراسم، توسعه علوم انسانی و گسترش دانایی را نیازمند توجه بیشتر به پژوهش و گفتمان‌شناسی دانست و اظهار داشت: در چرخه پژوهش علوم انسانی تنها تولید علم و نشر یافته‌های علمی کافی نیست بلکه استفاده عملی از نتایج حاصل شده، بسیار مهم است.

احمد رستگار عنوان کرد: برگزاری همایش‌های اینچنینی می‌تواند زمینه بحث و تبادل نظر بین متولیان و محققان را فراهم کرده و به کابردی سازی تحقیقات کمک کند.

همچنین سعید طالبی دبیر اجرایی دومین کنفرانس علوم انسانی و توسعه نیز گفت: پس از اعلام فراخوان ارسال مقاله ، ۸۵۰ عنوان مقاله از محققان، اساتید و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد ، ۷۱۶ مقاله پذیرفته شد.

وی محورهای کنفرانس را شامل الهیات، معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، حقوق، علوم سیاسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی، زبان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات فرهنگی، علوم اقتصادی، اموربانکی، امور گمرکی، حسابداری و مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی، آموزش و پرورش، تاریخ و تمدن اسلامی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی و فلسفه، جهانگردی و باستان شناسی، توسعه اقتصادی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری، توسعه ملی عنوان کرد.

نخستین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه تیرماه سال ۱۳۹۸ در شیراز برگزار شده بود.

برچسب‌ها ریاست دانشگاه پیام نور پژوهشگر علوم انسانی شیراز فارس همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست دانشگاه پیام نور پژوهشگر علوم انسانی ریاست دانشگاه پیام نور پژوهشگر علوم انسانی شیراز فارس همایش اخبار کنکور علوم انسانی و توسعه دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است

عبداله زاده در مراسم روز ملی آزمایشگاه که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از پژوهش به عنوان موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور و از آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی به عنوان موتور محرک پژوهش نام برد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبداله زاده ضمن تشکر از مدیر آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی گفت: برگزاری مراسم روز ملی آزمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد انسجام و نزدیکی بیشتر بین کارشناسان و فعالان آزمایشگاه‌ها و تقدیر از زحمات آن‌ها است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت آزمایشگاه‌ها یادآور شد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور است و موتور محرک پژوهش، آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی است. پژوهش‌های موفق از آزمایشگاه‌های پیشرفته و دقیق حاصل می‌شوند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

عبداله زاده گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های آزمایشگاه موفق، داشتن تجهیزات پیشرفته و دقیق است. اما مهم‌تر از این مؤلفه، وجود کارشناسان خبره و قوانین و مقررات حاکم بر آن است. عنصر اصلی یک آزمایشگاه موفق، نیروی انسانی یا همان کارشناس است که می‌تواند بر تجهیزات موجود در آزمایشگاه اثر بگذارد و با نحوه نگهداری از امکانات، نقش مهمی در آزمایشگاه ایفا کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف و نقش‌های مهم کارشناسان آزمایشگاه، تربیت نیروی انسانی است. دانشجویان زمان زیادی در آزمایشگاه حضور دارند. تعامل کارشناسان آزمایشگاه با دانشجویان بسیار مهم است و در اینجا نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند.

عبداله زاده با اشاره به اهمیت دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: برای ایجاد امکان دسترسی مناسب‌تر به تجهیزات آزمایشگاه‌ها، اکثر تجهیزات را به صورت شبکه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و بدین منظور یکی دیگر از وظایف کارشناسان آزمایشگاه این است که، تجهیزات آزمایشگاه‌ها را به موقع در سامانه‌های‌های مختلف مانند گلستان و خاتم ثبت کنند.

وی افزود: ظرفیت آزمایشگاه‌های دانشگاه و همکاران این حوزه بسیار بیشتر است و امیدواریم دست در دست یکدیگر وضعیت بهتری را در آینده رقم بزنیم. همکاران در آزمایشگاه‌های دانشگاه گاه کار کارشناسی انجام می‌دهند و گاهی کار مدیریتی بر عهده دارند، اما در پاره‌ای موارد هر دو وظیفه را بر دوش می‌کشند. یکی از اموری که کارشناسان آزمایشگاه می‌توانند انجام دهند، ارائه مشاوره‌های علمی و آزمایشگاهی به دانشجویان و اساتید است.

عبداله زاده در پایان ضمن تاکید بر اهمیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه به آزمایشگاه مرکزی در اولویت است امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهیم. در این راستا باید از نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از پیشنهادات همکاران در خصوص جمع گرم و صمیمی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و ارتقای کیفیت فعالیت آن‌ها استقبال می‌کند و در صورت امکان آن‌ها را به اجرا در می‌آورد.

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود