Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:هنر-صنعت فرش دستباف، عامل بسیار تاثیر گذاری در حوزه اقتصاد کشور است که می‌تواند سبب رشد اقتصادی کشور شود یعنی می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصاد غیر نفتی داشته و به نوعی جایگزین صادرات نفت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رافع ادامه داد: به دلیل این اهمیت بسیار ویژه فرش دستباف، برای توسعه تجارت آن فعالیت‌های مختلفی انجام دادیم که یکی از این فعالیت‌ها، کمک به خرید اقساطی فرش دستباف توسط خانواده‌های ایرانی و ترویج فرهنگ استفاده از این فرش در داخل کشور است.

او تصریح کرد: متاسفانه فروش فرش دستباف در داخل کشور با مشکل مواجه شده به گونه‌ای که طی چند سال اخیر، خانواده‌های ایرانی به دلیل اینکه این نوع از فرش قیمت بالایی دارد برخلاف تمایل به خرید، نمی‌توانستند آن را خریداری کنند.

رئیس مرکز ملی فرش تاکید کرد: هدف از پرداخت وام برای خرید فرش دستباف این است که به مردم ایران بگوییم، فرش دستباف می‌تواند برای شما به منزله یک کالای ارزشی مثل زمین، منزل یا خودرو باشد و ارزش افزوده بالاتری دارد. یعنی با خرید هر فرش دستباف از یک خانواده ایرانی به طور مستقیم و چندین خانواده دیگر به طور غیرمستقیم حمایت و ده‌ها شغل جدید ایجاد می‌شود، چون یک زنجیره بسیار بزرگ است.

بیشتر بخوانید

اشتغالزایی ۵۰ هزار نفری فرش دستباف در سال ۹۹ هر روستا، یک فروشگاه فرش دستباف

او افزود: به همین منظور تفاهم نامه ای امضا کردیم تا بتوانیم از مراکز رشد، شرکت‌های خصوصی و شتاب دهنده‌های خود در این زمینه حمایت کنیم. این حمایت در جهت زنجیره ارزش فرش است که شروع آن با خرید فرش انجام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: علت اینکه یک شرکت خصوصی را انتخاب کردیم این بود که مبتنی بر فناوری و اطلاعات فعالیت می‌کند و می‌توانیم به این شکل، فرش دستباف را به صورت فروشگاه‌های موجود در بستر آنلاین علاوه بر بستر حضوری به فروش برسانیم. به نخوی که در هر روستا یک فروشگاه داشته باشیم.

او ادامه داد: تامین مالی این طرح بر اساس طرح تامین مالی تار و پود در صندوق کارآفرینی امید انجام و با شعار «هر خانواده با خرید یک قالی یاری می‌دهد ما را به کارآفرینی از برای یک میلیون نفر ایرانی»، اجرا می شود.

رافع گفت: آغاز به کار فروش فرش دستباف به این شیوه، از ابتدای سال ۱۴۰۰ خواهد بود که البته بستر‌های آن از همین اکنون مهیا شده است.

او ضمن ابراز امیدواری از تاثیرگذاری این طرح در آشتی مردم با خرید فرش دستباف و حمایت از جوانان فعال در این عرصه، بیان کرد: بر اساس این تفاهمنامه، قرار بر این شد که هر دو طرف آن، خیلی به جزئیات کار طرف مقابل دخالت نداشته باشند؛ بنابراین در میزان اعتبار کلی این طرح نمی‌توانیم دخالتی داشته باشیم، اما به صورت کلی قرار بر این است که صندوق کارآفرینی امید، حداکثر میزان تسهیلاتی که برای هر فرد در نظر می‌گیرد معادل ۵۰ میلیون تومان با نرخ  ۴ درصد باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرش دستباف فرش دستبافت فرش ایرانی تسهیلات اشتغالزایی فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش صیادی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

صیادی تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه اجرایی نهضت ملی مسکن، واحد متقاضیان در مراحل پایانی اجرای پروژه به آنها اختصاص می‌یابد و با توجه به عدم انعقاد قرارداد، بدیهی است خرید و فروش و انجام معاملات ثانویه واحدهای نهضت ملی مسکن غیر قانونی است.

وی گفت: طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند به حبس از ۴۵ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی به میزان ۲ تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

کد خبر 6095111 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فروش اینترنتی دارو
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد