Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@14:13:58 GMT

پنج ایده ساده و سریع برای درست کردن صبحانه خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۱۳۱۶

پنج ایده ساده و سریع برای درست کردن صبحانه خوشمزه

صبحانه اولین وعده غذایی است که تعیین کننده حال و هوا و انرژی بخش زیادی از روز خواهد بود. اگر معمولا به خاطر نداشتن وقت مجبور به درست کردن صبحانه تکراری می‌شود یا قید این وعده را می‌زنید، پنج دستور فوری تهیه صبحانه از میان 42 ایده سریع و راحت، برایتان آماده کرده‎ایم که هم خوشمزه و مقوی هستند و هم نهایتا طی 10 دقیقه درست خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست کلم، گوجه و تخم مرغ

یکی از صبحانه‌های مغذی و سریعی که می‌توانید درست کنید، تست کلم، گوجه و تخم مرغ است. مدت زمان آماده سازی مواد اولیه دو دقیقه است و زمان پخت هفت دقیقه. برای درست کردن این صبحانه خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم برای دو وعده: دو قاشق سوپ خوری روغن، 100 گرم کلم خرد شده، یک عدد سیر له شده، نصف قاشق سوپ خوری قطعات فلفل چیلی خشک شده، دو عدد تخم مرغ بزرگ، دو ورق نان تست سبوس دار، 50 گرم گوجه گیلاسی، 15 گرم پنیر فتا

مرحله اول: آب را در یک ظرف بزرگ بریزید و بگذارید جوش بیاید. در همین حین روغن را در ماهیتابه روی شعله متوسط بگذارید و سپس کلم، سیر و فلفل چیلی را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از چهار دقیقه که ظاهر کلم نصف ابعاد اولیه شد و به شکل نیمه خشک درآمد، ماهیتابه را کنار بگذارید.

مرحله دوم: در این مرحله تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف شکسته و سپس درون آب در حال جوشیدن می‌ریزید. مدت زمان این کار حدود دو دقیقه است؛ توجه داشته باشید که در پایان این زمان سفیده تخم مرغ سفت شده؛ اما زرده آن آبکی است. در همین حین نان را تست کنید. بهتر است تست شما سبوس دار و تمام غله باشد؛ اما اگر چنین امکانی ندارید، مصرف نان جو در کنار این صبحانه همان نتیجه را خواهد داشت. برای تهیه انواع نان برای صبحانه مثل جو، تست و تمام غله کلیک کنید.

مرحله سوم: تخم مرغ‌ها را از آب خارج کنید. روی هر قطعه تست کلم، گوجه نگینی و پنیر فتا بگذارید و به همراه تخم مرغ نوش جان کنید.

تخم مرغ هم‌زده به همراه ریحان، اسفناج و گوجه

اگر دوست دارید تخم مرغ در وعده صبحانه‌تان قرار داشته باشد؛ اما هم‌زده باشد و زود هم حاضر شود، دستور پخت تخم مرغ هم‌زده به همراه سبزیجات برای شما عالی خواهد بود. مدت زمان آماده سازی مواد صبحانه پنج دقیقه و پخت آن هم پنج دقیقه است.

مواد لازم: یک قاشق سوپ خوری +یک قاشق چای خوری روغن کلزا، سه عدد گوجه، چهار عدد تخم مرغ بزرگ، چهار قاشق سوپ خوری ماست (پروبیوتیک)، ریحان خرد شده به مقدار لازم، 175 گرم اسفناج (خیسی آن گرفته شود.)، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: یک قاشق روغن کلزا را در یک ماهیتابه نچسب حرارت دهید. در همین حین گوجه‌های خرد شده را داخل آن ریخته و روی حرارت متوسط بپزید. در مدت سرخ شدن گوجه‌ها تخم مرغ‌ها را به همراه ماست پروبیوتیک داخل یک ظرف ریخته، هم بزنید و دو قاشق آب، مقادیری فلفل سیاه و ریحان را اضافه کنید.

مرحله دوم: گوجه‌ها را از ماهیتابه بیرون آورده و داخل بشقاب بگذارید. اسفناج را داخل ماهیتابه بریزید و تفت بدهید.

مرحله سوم: باقی مانده روغن را داخل ماهیتابه نچسب با حرارت متوسط بریزید، ترکیب تخم مرغ را به آن اضافه کنید. اسفناج را داخل بشقاب ریخته و روی آن تخم مرغ هم‌زده را که حالا خوب پخته قرار دهید و سرو کنید.

اسموتی طلایی

یکی از بهترین صبحانه‌ها برای روزهای شلوغ و پرعجله اسموتی است. آماده کردن اسموتی نهایتا پنج دقیقه زمان می‌برد و از این جهت گزینه بسیار خوبی برای افراد شاغل است.

مواد لازم( برای سه وعده/ نفر): 500 میل آب هویج، 200 گرم آناناس تازه یا کنسروی، دو عدد موز خرد شده، مقدار کمی زنجبیل پوست کنده، 20 گرم بادام هندی، آب یک عدد لیموی تازه

برای درست کردن اسموتی طلایی کافی است تمام مواد را داخل مخلوط کن بریزید و بگذارید بافتی نرم پیدا کنند. می‌توانید اسموتی را بلافاصله بعد از درست شدن نوش جان کنید یا داخل قمقمه بریزید و در راه بنوشید. نکته مهم این است که مصرف اسموتی شما در طول روز نباید بیشتر از 150 گرم شود. این اسموتی را می‌توانید به مدت یک روز در یخچال نگه دارید.

کروسان پنیری تخم مرغ

طرفداران کروسان، پنیر و تخم مرغ با درست کردن کروسان پنیری تخم مرغ با یک گاز به تمام خوراکی‌های مورد علاقه‌شان می‌رسند. مدت زمان آماده کردن وسایل مورد نیاز این صبحانه پنج دقیقه و مدت پخت آن هم پنج دقیقه است.

مواد لازم (برای چهار وعده): هشت عدد تخم مرغ بزرگ، 100 گرم پنیر چدار رنده شده، مقدار کمی شیر، مقدار کمی پیازچه، چهار عدد نان کروسان بزرگ

مرحله اول: داخل یک کاسه تخم مرغ‌ها، پنیر چدار و شیر را ریخته و هم بزنید.(اگر اهل امتحان کردن طعم‌های تازه هستید، انواع دیگر پنیر، مثل پنیر ورقه‌ای را هم می‌توانید از برندهایی مثل پنیر کاله، صباح و روزانه خریداری کنید و نتیجه را امتحان کنید).

مرحله دوم: سپس این مخلوط را داخل یک ماهیتابه بریزید و روی شعله ملایم بپذارید. ترکیب داخل ماهیتابه را مرتب هم بزنید تا زمانی که فرم نرم پیدا کند. سپس پیازچه‌ها را اضافه کنید. نان کروسان را در همین فاصله از وسط باز کرده، گرم کنید و سپس محتویات داخل ماهیتابه را داخل آن بگذارید. صبحانه خوشمزه شما آماده است.

پنکیک و قطعات میوه

اگر طرفدار طعم‌های شیرین هستید، پنکیک انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. برای آماده کردن مواد اولیه سه دقیقه و برای درست کردن پنکیک‌ها بسته به تعداد به زمان نیاز خواهید داشت.

مواد لازم: پودر آماده پنکیک، سس شکلات، قطعات خرد شده میوه (موز، توت فرنگی و ...)

مرحله اول: مواد اولیه را بسته به تعداد و میزان نوشته شده روی بسته بندی پنکیک، آماده کنید. ماهیتابه نچسب را روی حرارت متوسط بگذارید و با یک ملاقه یا قاشق بزرگ محتویات را داخل آن بریزید. (اگر قالب پنکیک دارید از آن استفاده کنید). صبر کنید تا روی پنکیک حباب‌های کوچکی ایجاد شود. سپس آن را به طرف دیگر برگردانید تا هر دو طرف پخته شوند.

مرحله دوم: پنکیک‌ها را به تعداد دلخواه داخل بشقاب قرار دهید و روی آن‌ها سس شکلات بریزید و قطعات میوه مورد علاقه‌تان را قرار دهید. به جای سس شکلات می‌توانید از عسل هم استفاده کنید.

لینک کوتاه: asriran.com/003FfH

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برای درست کردن داخل ماهیتابه قاشق سوپ خوری اضافه کنید تخم مرغ ها پنج دقیقه مرحله دوم مرحله اول مواد لازم هم بزنید مدت زمان داخل یک خرد شده هم زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد

 قولنج به انسداد روده و عدم عبور مواد غذایی می گویند که علائم و علل گوناگونی دارد . در این بیماری به علت های مختلف راه فضولات تنگ و بسته می شود و مدفوع به سختی و با درد عبور می کند و فرد دچار درد در اطراف ناف ، استفراغ ، قرقر شکم ، یبوست و عدم اجابت مزاج و عدم دفع گازو …. می شود.

به گزارش سرگرمی روز، در این بخش شما را با علل ، علائم و درمان قولنج شکم در طب سنتی آشنا خواهیم کرد.

علت قولنج شکم :

۱. حبس شدن مقداری از محتویات داخل روده که به دلایل زیر به وجود می آید :

تجمع و خشک شدن محتویات روده و انسداد آن به علت حرارت زیاد داخل روده

کندی حرکات روده و تجمع مواد و انسداد روده به دلیل سردی مزاج روده ها

خشکی و حبس شدن مواد داخل روده و انسداد آن به علت کمبود ترشحات روده و کمی رطوبات و مایعات داخل روده

۲. وجود غده درون روده که موجب انسداد روده و عدم عبور طبیعی مواد از داخل آن می شود.

۳. ورم های گرم مزاج یا سردمزاج که بخشی از روده را در بر می گیرد و سبب عدم عبور راحت مواد از داخل روده می شود.

۴. جمع شدن گاز در بخشی از روده و خارج نشدن و جابجایی گازها موجب قولنج ریحی روده می شود.

۵. تجمع انگل ها درون بخشی از روده و یا کل آن سبب قولنج روده می شود.

۶. جابجایی و پیچش روده و سوار شدن قسمتی از روده بر روی قسمت دیگر موجب قولنج التوایی می شود.

۷. مصرف مواد غذایی دیر هضم مثل تخم مرغ فراوان ، به خام ،کشک ، نان های خمیر سبب انسداد روده و ایجاد قولنج می شود.

برخی دیگر از علل قولنج عبارتند از:

سرطان کولون

پرخوری یا سوء هاضمه

سنگ کلیه یا سنگ کیسه صفرا

بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون یا کولیت زخمی

ویروس شکمی

اسهال یا یبوست

عادت ماهیانه

حاملگی خارج رحمی

آپاندیسیت

علایم قولنج

درد شدید شکم

عدم اجابت مزاج

سفت شدن شکم

نفخ نمودن شکم

حالت تهوع و استفراغ

سردی مزاج

حالت تهوع و استفراغ

چه زمانی باید نگران قولنج شوید؟

قولنج هایی که بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشند.

همراه با تب باشد.

در صورت استراحت کافی نیز احساس خستگی و ناتوانی و بی انرژی بودن داشته باشد.

در مدفوع خون وجود داشته باشد.

الگوهای دفع مثلا سایز مدفوع تغییر نماید.

فرد دچار کم خونی یا کاهش تعداد گلبول های قرمز خون باشد.

وزن بی دلیل، کاهش یابد.

راههای درمان قولنج از نظر متخصصان طب سنتی

در ادامه ی بخش به روش های خانگی و گیاهی که اکثر متخصصان طب سنتی برای رفع قولنج پیشنهاد می دهند پرداخته ایم که شامل:

کاسنی

خوردن کاسنی تازه و مصرف کاسنی آسیاب شده برای درمان بیماری قولنج بسیار موثر است. در روایتی آمده است که :کسی که بخوابد و در درون او هفت برگ کاسنی باشد در آن شب از بیماری قولنج در امان است انشاءالله.یک قاشق غذا خوری یا مربا خوری از آسیاب شده ی کاسنی شامل هفت برگ می شود.

زردک

مصرف زردک ، برای درمان بیماری قولنج بسیار مفید است.

خرما

مصرف هفت دانه خرما هنگام خواب بیماری قولنج را درمان می کند و کرم های شکم را می کشد.

نمک

مصرف نمک دریا در اول و آخر غذا طبق دستور طب اسلامی از بیماری قولنج شما را ایمن می کند.

انجیر

خوردن انجیر سبب ایمنی از بیماری قولنج می شود. خوردن انجیر در روز وشب ، انسداد روده را نرم می کند و روده بزرگ که بر اثر قولنج بسته شده است را درمان می کند.

کدو تنبل

مصرف کدو تنبل برای مغز و درد قولنج مفید است.کدو را به شکل سویق می توان درست کرد. کدو ورق ورق بشود، خشک شود و آسیاب شود و تفت داده بشود. به همراه انجیر آسیاب شده و نمک و خرما و تخم زردک یا زردک خشک شده، به همراه کاسنی داروی ترکیبی برای بیماری قولنج می شود.

دارویی موثر برای درمان قولنج

برای درمان قولنج ، پنج مثقال تاجریزی (انگوله ) ، پنج مثقال گل ختمی یا تخم ختمی ، پنج مثقال بنفشه را با چهار مثقال مغز سیاه داخل میوه فلوس ، ده مثقال روغن بادام شیرین بجوشانید تا سه تا چهار لیوان آب داروی جوشیده باقی بماند ، سپس این دارو را صاف کرده و بعد از صاف کردن ، پنج مثقال صابون را پودر کرده در دو لیوان آب گرم حل کنید و با آب دارو مخلوط کنید و بیمار در دو نوبت تنقیه کند.

برای درمان قولنج بهتر است بیمار پس از انجام این عمل ، باید ده مثقال روغن بادام شیرین و سپس دو سه لیوان آب گرم میل نماید . بیمار باید یک مثقال مغز فلوس را با دو مثقال روغن بادام شیرین و مقداری آب گرم بنوشد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • پنالتی استقلال مقابل تراکتور سوخت؟ | کارشناس داوری نظر می دهد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد