Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@04:55:56 GMT

برگزاری مانور سلامت نوروزی 1399-1400

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۱۴۰۲

برگزاری مانور سلامت نوروزی 1399-1400

به گزارش جام جم آنلاین لرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ایام نوروز کارهای نظارت بازرسان بهداشت محیط دو برابر خواهد شد.

دکتر محمدرضا نیکبخت عنوان کرد: در طرح سلامت نوروزی که از بیست و پنجم اسفندماه آغاز می شود 320 بازرسان در دو نوبت صبح و عصر کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هم استانی ها می توانند هر گونه تخلف بهداشتی را به سامانه شبانه روزی 190 گزارش دهند تا بازرسان ما به محل مورد نظر مراجعه و مشکل را بررسی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به رعایت 60 درصدی پروتکل های بهداشتی توسط مردم استان، اظهار کرد: وضعیت زردی که استان ما در حال حاضر دارد به جز با همکاری مردم میسر نمی شد.

دکتر نیکبخت افزود: البته این بدان معنا نیست که ما در وضعیت بی خطری قرار داریم.
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی استانهای همجوار ما شرایط بحرانی است و این یک خطر بالقوه است.

رئیس دانشگاه گفت: تردد بین استانی به ویژه در ایام نوروز باید با دقت و شدت کنترل شود چرا که غیر از این می تواند وضعیت استان ما را به سمت قرمز و بحرانی بکشاند.

دکتر نیکبخت در ادامه وظیفه مرکز فوریت های پیش بیمارستانی استان در ایام نوروز را در کنار بازرسان بهداشت محیط بسیار حیاتی قلمداد کرد و عنوان کرد: در این ایام 75 پایگاه اورژانس شهری و بین جاده ای به صورت شبانه روزی آمادگی ارائه ی خدمات اورژانس را دارند.

وی ادامه داد: در سالجاری 127 تکنسین فوریت های پزشکی را با آزمون جذب کردیم که بخش مهمی از نیازهای انسانی ما در بخش اورژانس را مرتفع خواهد کرد.

رئیس دانشگاه اظهار کرد: از معاون درمان دانشگاه انتظار داریم برنامه ی منسجمی برای حضور متخصصین جراحی عمومی، قلب، اطفال، بیهوشی و طب اورژانس را در ایام تعطیلات نوروز تنظیم کنند.

دکتر نیکبخت: نباید شرایطی به وجود آید که بیماران در این ایام سرگردان باشند.

وی تصریح کرد: معاونین دانشگاه به ویژه معاونین بهداشت، درمان و غذا و دارو و همچنین مسئولین سازمان فوریت های پیش بیمارستانی و مراکز بهداشت در ایام نوروز باید با حضور مستقیم خود برنامه ها را نظارت کنند.

رئیس دانشگاه در پایان با اشاره به تأمین و جذب اعتبار 2000 میلیارد ریالی برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم آباد، گفت: تمامی برنامه ها و اقدامات انجام شده حوزه ی سلامت در سال 1399 را طی روزهای آینده برای مردم تشریح خواهیم کرد.

قابل ذکر است مانور خودرویی سلامت نوروزی 1399-1400 با هدف ایجاد حساسیت در سطح جامعه به منظور رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی مقابله با کووید19 و همچنین رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی به منظور کنترل وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بین راهی و سامانه های آبرسانی به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای واگیر به خصوص بیماریهای منتقله از راه آب و غذا از محوطه ی ستاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان آغاز و در ادامه با مسیر خیابان شریعتی، خیابان علوی و خیابان امام خمینی(ره) ادامه و به پایان رسید.
در این مانور علاوه بر خودروهای بازرسی بهداشت محیط و فوریت های پزشکی، خودروهایی از نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اداره راه و شهرسازی و سازمان بسیح حضور داشتند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مانور سلامت نوروزی علوم پزشکی لرستان محمدرضا نیکبخت ایام نوروز رئیس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست