Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: سه‌شنبه صبح از یک واکسن جدید ایرانی در سازمان سپند وزارت دفاع رونمایی خواهیم کرد و در آنجا خواهم گفت که در ماه‌های آینده در عرصه بین المللی چه افتخاری را در عرصه تولید واکسن کسب خواهیم کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در مراسم آیین رونمایی از بیمارستان سیار 128 تختخوابی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای مسلح در طول بیش از یک سال از مدیریت بیماری کووید 19 در کنار ما بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت همچنین از رونمایی واکسن در دو روز آینده در وزارت دفاع خبر داد.

وی افزود: اما حماسه بزرگی که این عزیزان امروز خلق کردند من به عنوان سرباز کوچک نظام سلامت واقعا افتخار کردم و بالیدم. این سامانه مجموعه‌ای از بیمارستان و امکانات مجهز رسیدگی به بیماران اورژانسی در شرایط صحرایی و سیار است. 

نمکی ادامه داد: مجموعه‌ای که امروز دیدم شاید به جرأت می‌توانم بگویم یکی از نفیس‌ترین و ارزشمندترین مجموعه‌های سیار درمانی و اورژانسی دنیاست که کار عظیم و ارزشمندی را در دقایق بسیار محدود انجام می‌دهد برای سرپا کردن این مجموعه که هیچ یک از بیمارستان‌های فوق تخصصی پیشرفته ندارد در عرض چند ساعت می‌شود این مجموعه را برپا کرد و به مردم خدمت ارائه داد. این مجموعه دارای اتاق های عمل، سیستم های تصویربرداری و آزمایشگاه های مجهز است  و واقعا کار بزرگی است که فقط در شان این عزیزانی است که توانستند هشت سال دفاع مقدس را به زیبایی اداره کنند. 

وزیر بهداشت ادامه داد: تجربه بسیار گرانسنگی از دفاع مقدس داریم و  شیوه مدیریت مجروحان عزیزمان در طول دفاع مقدس شیوه منحصر به فرد در جهان بود؛  بر خلاف همه جای دنیا که مریض های سخت‌تر را به پشت خط می فرستند یک مدلی در جمهوری اسلامی ایران طراحی شد که پیچیده ترین عمل‌ها را در بیمارستان‌های خط مثل بیمارستان علی بن ابیطالب انجام دادند و همین مدل را امروز ما به شکل بسیار پیشرفته تر ارائه می‌کنیم.

وی درباره شرایط کشور با توجه به نزدیک شدن به سال نو گفت: با وجود هجمه ویروس انگلیسی که توانست کشورهای اروپایی را با همه امکانات اقتصادی و زیرساختی که داشت به زانو در بیاورد خوشبختانه بعد از یک ماه از ورود این ویروس به کشورمان و با وضعیت سخت و سنگین که ما در استان خوزستان پیدا کردیم توانستیم آن را کنترل کنیم. می‌توانم به جرات بگویم استان خوزستان شهرهای قرمزی که ما را تحت هجوم قرار داده بود  به نارنجی و زرد تبدیل می شود و با همت همه دست اندرکاران و از جان گذشتگی ایثارگران ما در نظام سلامت که شب و روز نشناختند همکاران ما در کنار بسیج هلال احمر و بقیه سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور را پایش می کنند.

نمکی تصریح کرد: می‌توانم بگویم وضعیت کشور وضعیت مناسبی است. مرگ های دورقمی را به لطف خدا با همکاری همه عزیزان و ایثار نظام سلامت ما نگه داشتیم همان روزهایی که این ویروس در کشوری مثل انگلیس دو هزار مرگ را در روز رقم زد ولی ما امروز توانستیم این مرگ ها را  دو رقمی نگه داریم و امیدوارم که مردم به حرف ها گوش دهند چرا که سفرها عامل نقل و انتقال ویروس است ما بسیار از این بابت نگرانیم که ویروس را از نقاط آلوده تر به نقاط کمتر آلوده ببرد و گرفتاری تازه ایجاد کنند؛ تقاضا کردیم از مردم که همانطور که رهبری فرمودند و رئیس جمهور در ستاد ملی توصیه کردند همه مسئولین و دلسوزان نظام امسال هم علیرغم خستگی مردم و از اینکه بعد از یک سال در خانه ماندن و واقعا روحشان افسرده شده باز هم در خانه بمانند و مسافرت نروند اگر این توصیه‌ها رعایت شود ما امیدواریم که روزهای بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سپاه پاسداران وزارت دفاع ایران سعید نمکی سپاه پاسداران وزارت دفاع ایران سعید نمکی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت دفاع انگلیس هک شد

به گزارش «تابناک» به نقل از العالم، شبکه بی. بی. سی گزارش داد، سامانه‌ای که هک شده حاوی اسامی و اطلاعات بانکی کارکنان فعلی و برخی از کارمندان سابق نیروهای مسلح انگلیس بوده است.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود که آدرس برخی از پرسنل ارتش نیز هک شده باشد.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی پشت این هک قرار دارند اما گفته می‌شود که اطلاعاتی که هک شده مربوط به اعضای فعلی و سابق نیروی دریایی، زمینی و هوایی ارتش سلطنتی انگلیس است.

سامانه‌ای که هک شده توسط یک پیمانکار خارج از وزارت دفاع انگلیس مدیریت می‌شود و اطلاعات عملیاتی این وزارتخانه هک نشده است.

وزارت دفاع انگلیس سامانه مذکور را بلافاصله از دسترس خارج کرد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

قرار است "گرانت شاپس" وزیر دفاع انگلیس، امروز اعضای مجلس عوامل از این اتفاق مطلع کرده و اطلاعات بیشتری ارائه کند.

"توبیاس الوود" نماینده محافظه کار و سرباز سابق، به "اسکای نیوز" گفته است: "چین احتمالا به افراد آسیب پذیر از لحاظ مالی نگاه می‌کند که ممکن است در ازای پول نقد کاری انجام دهند."

دیگر خبرها

  • دانشگاه ادیان و مذاهب با ۳۲۳عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد/ نشت اطلاعات پرسنلی نظامیان
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»