Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-آمارهای منتشر شده رسمی از استان هرمزگان در همه‌گیری کرونا در هفته گذشته بیانگر این نکته است که در این استان آمار افراد بستری شده مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی افزایش یافته و انتظار می‌رود این وضعیت شدت یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ویروس کرونای جهش یافته مرسوم به کرونای انگلیسی در حال افزایش شدیدی در استان هرمزگان بوده و طی دو روز، شمار آن 3برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک هفته گذشته وضعیت کرونا در استان هرمزگان زنگ خطر طغیان مجدد این بیماری در این منطقه را به صدا درآورد این درحالی است که ورود مسافران همچنان به این استان آزاد بوده و به طور حتم این موضوع باعث چرخش هرچه بیشتر ویروس به‌ویژه نوع جهش یافته آن می‌شود.

در این هفته تعداد بیماران بستری تا 122نفر نیز افزایش یافت و اکنون 114بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند؛ از این تعداد 27نفر در بخش ICU بوده که حال 7نفر از آنان وخیم است. همچنین تاکنون 1037نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

گفتنی است آمار مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا نیز در یک هفته گذشته، از تعداد 18مبتلا، به 64نفر رسید که افزایش 250درصدی داشته و روزانه در حال گسترش بیشتر بخصوص در غرب استان می‌باشد.

تاکنون از بین این مبتلایان، 24نفر در شهرستان بندرعباس، 13نفر قشم، 9نفر پارسیان، 8نفر بندرخمیر، 5نفر بندرلنگه، 4نفر حاجی آباد و 1نفر در بستک شناسایی شده‌اند و همچنین یک بیمار جوان مبتلا به این ویروس، در جزیره قشم جان خود را از دست داده است.

به گفته دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در هفته گذشته شهرستان بندرعباس با بیشترین درصد موارد مثبت کرونایی پرخطرترین شهر استان مشخص شد. از مهمترین دلایل آن نیز می‌توان به شرکت در مراسمات عروسی،عزا و مهمانی‌ها، در کنار مسافرت‌ و ترددهای غیر ضروری، اشاره کرد.

با توجه به این‌ آمار و همچنین عدم گسترش این ویروس در شرق استان، لازم است از مسافرت و رفت‌و‌آمدهای غیرضروری به ویژه در داخل استان و برگزاری مراسمات اجتناب شود تا از گسترش بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

باید توجه داشت که طبق پژوهش‌های انجام شده، ویروس کرونای انگلیسی بیش از 60درصد مرگبار بوده و مستلزم مراقبت و رعایت بیشتر نکات بهداشتی و ایمنی در خصوص پیشگیری از ابتلا به آن است. همچنین طغیان این ویروس شرایط پیچیده‌تری از لحاظ درمان پزشکی را به بیمارستان‌ها متحمل میکند. در نتیجه لازم است مراقبت‌های بهداشتی بیشتری از سوی شهروندان صورت گیرد تا فروردین سال جدید با جولان این ویروس در استان همراه نباشد.

6 شهرستان فارس در وضعیت نارنجی / شدت گرفتن هشدارها در پی افزایش آمار + جدول‌کرونا در اروپا| از تداوم روند افزایشی آمار مبتلایان تا شکایت از توزیع ناعادلانه واکسنآمار کرونا در ایران| فوت 73 نفر در 24 ساعت گذشته

انتهای پیام/868/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان هفته گذشته جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا همین یکی دو هفته قبل جواد نکونام اصلا در کنفرانس های خبری شرکت نمی کرد که این موضوع اعتراض نمایندگان رسانه ها را در پی داشت تا جایی که سازمان لیگ ادعا کرد پرونده این مربی را به کمیته انضباطی ارسال کرده است اما در سایه حرکت نکونام چند مربی دیگر هم از فرصت استفاده کرده و به قانونی که سازمان لیگ فوتبال آن را سالها است مصوب کرده بی توجهی کردند.

یکی از این مربیان ساکت الهامی است که از روزی که هدایت نساجی را بر عهده گرفته مصطفی صداقت را به جای خود راهی کنفرانس های خبری می کند. البته الهامی دو سه هفته محروم بود اما وی به جز آن چند هفته در نشست های خبری قبل و بعد از بازی ها اصلا شرکت نکرده است. جالب اینجا است که خبرنگاران استانی هم در این شرایط بیشتر جنبه هوادار پیدا می کنند و اصلا ایرادی به عدم رعایت قانون به سرمربیان نمی گیرند و در مازندران هم دقیقا این اتفاق برای الهامی رخ داده است.

دیگر مربی که در این هفته ها در نشست های خبری شرکت نمی کند مسعود شجاعی است. مربی جوان هوادار هم که ظاهرا از بزرگتر های خود در مربیگری غیبت در کنفرانس خبری را یاد گرفته به جای خود محمود شجاعی برادرش را راهی نشست خبری می کند و جالب اینجا است که مدیران رسانه ای باشگاه ها هم نقشی در اجرای قانون سازمان لیگ برای حضور سرمربیان تیم خود در نشست های خبری ایفا نمی کنند. همین عدم بی توجهی باعث شده مربی مثل عنایتی در کنفرانس خبری با عصبانیت اعلام کند او هم منبعد پزشک تیمش را به نشست های خبری خواهد فرستاد.

اینکه مربیانی چون اوسمار ویرا، ژوزه مورایس،ماریوس اوزونیدیس، سعید دقیقی، محرم نویدکیا، محمد ربیعی، مجتبی حسینی، مهدی تارتار و ... در کنفرانس های خبری در هر شرایطی شرکت می کنند ولی بقیه مربیان خود را ملزم به قوانین سازمان لیگ فوتبال ایران نمی دانند نکته ای است که حتما باید توسط کمیته صیانت فدراسیون فوتبال که برای اجرای دقیق و نظارت در فوتبال تشکیل شده، چه در این هفته های آخر و چه از ابتدای فصل آینده مورد بررسی قرار بگیرد.

به صحبت های معسود شجاعی در یکی از معدود نشست های خبری که شرکت کرده دقت کنید: او رسما اعلام می کند نیازی نمی بیند هر هفته حرف های تکراری بزند اما ظاهرا شجاعی که مرتب از حرفه بودن حرف می زند  نمی داند حضور در نشست های خبری یکی از قوانین مسابقات لیگ برتر است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!