Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:19:45 GMT

مردم همچنان یاریگر مجموعه بهداشت و درمان باشند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۷۳۳۵

مردم همچنان یاریگر مجموعه بهداشت و درمان باشند

دکتر «محی‌الدین امینی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همراهی و همدلی آحاد جامعه، همکاری ادارات و سازمان‌های مختلف، ائمه جمعه و جماعات و تمام اقشار مردم و ستاد کرونای شهرستان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ شایان تقدیر است.

وی تصریح کرد: تنها رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تضمین کننده تندرستی و منجر به تداوم سلامت جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر اظهار داشت: عادی انگاری شرایط و این تصور که شیوع ویروس کرونا پایان یافته، تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

دکتر امینی با بیان اینکه ویروس کرونا نه تنها حذف نشده بلکه نوع جهش یافته (انگلیسی) آن در سراسر کشور و استان کرمانشاه نفوذ و شیوع پیدا کرده است، اضافه کرد: به دلیل همسایگی منطقه اورامانات با اقلیم کردستان عراق که شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در این منطقه بالا رفته رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

وی گفت: با توجه به قابلیت انتقال بیشتر و میزان کشندگی بالاتر این ویروس جهش یافته، تهدید سلامت و خطرات جانی آن بیشتر بوده و می‌طلبد برای قرار نگرفتن در وضعیت قرمز از هرگونه عادی انگاری بیماری جدا بپرهیزیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر  یادآور شد: در سه روز گذشته در شهرستان روانسر پنج نفر به کرونا مبتلا و ۲ نفر نیز بستری شده اند.

امینی، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از اجتماعات و دور همی‌ها و خودداری از مسافرت‌های غیر ضروری از سوی شهروندان را خواستار شد.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۵۶ نفر در شهرستان روانسر به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۶۶۰ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۹۶ نفر نیز بستری شده‌اند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا روانسر مشارکت اجتماعی اورامانات بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا روانسر مشارکت اجتماعی کرونا روانسر مشارکت اجتماعی اورامانات بهداشت و سلامت اخبار کنکور شهرستان روانسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب